- پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر - http://irhamegani.com -

ورزش بادی بالانس Body Balance چیست؟

این ورزش بر اساس یوگا طراحی شده و ذهن ، بدن و زندگی شما را بهتر خواهد کرد.

در طول کلاس بادی بالانس که برای همه در هر سن و شرایط جسمانی مناسب می باشد ، شما حرکاتی ساده را که ترکیبی از یوگا ، تای چی و پیلاتس می باشد همراه با موسیقی های آرامش بخش انجام خواهید داد. در این ورزش که ورزشی قدرتی، استقامتی و کششی است ،  اکثر حرکات به صورت خم شدن یا کشش دادن بدن انجام میشود  و شامل حرکات تعادلی است.  کنترل تنفس همواره بخش مهمی از این ورزش می باشد.

مربیان در طول کلاس حرکات را به صورت پایه ( آپشن) برای افراد تازه کار تر آموزش می دهند ، از این رو شما به آسانی می توانید حرکات تعادلی دشوارتر را با تمرین و مداومت هر جلسه بهتر نسبت به گذشته  انجام دهید.

در طول کلاس بادی بالانس شما تمام بدن خود را کشش داده اید،  بنابراین بعد از کلاس احساس خونسردی ، سبکی و شادمانی زیادی خواهید کرد.

در ابتدا جلسه تمرین با موسیقی آرام و حرکات تای چی ابتدا به گرم کردن بدن و آرام ساختن درون پرداخته می شود . سپس در ادامه  با حرکات یوگا برای انعطاف بیشتر بدن و در نهایت با حرکات پیلاتس برای تقویت عضلات میانه بدن استفاده می شود. معمولا در انتهای کلاس مربی با موسیقی بسیار آرامش بخش و به کار گیری جملات مثبت و تصویر سازی ذهنی زیبا باعث می شود تمام نگرانی ها ، استرس و مشغله های ذهنی از شرکت کنندگان دور شود و کلاس را با خوشحالی و آرامش لذت بخشی ترک نمایند.  کلاس بین ۵۵ ، ۴۵ الی ۳۰ دقیقه میتواند به طول انجامد.

 

فواید کلاس بادی بالانس

۱) تقویت روح و روان

۲) تقویت سیستم تعادل بدن

۳) فرم دهی به بدن

۴) قدرت

۵) تعادل از درون به بیرون

۶)کنترل بر خشم

۷)آرامش بخش و شادی آور