دفعات بازدید: 21,018

تاریخ انتشار: 1396/12/09 - 23:12

شاپوریاوری:اسپانسر را باید به ماندن در بسکتبال ترغیب کنیم/حق خوزستان در انتخابات فدراسیون نادیده گرفته شد

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی بندرامام با ناراحتی از فضای موجود در بسکتبال گفت: اسپانسر را باید به ماندگاری ترغیب کنند؛ اما مسائل ناخوشایندی در این رشته وجود دارد.

yaveri1

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان شهرستان بندرماهشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما شاپور یاوری بااشاره به وضعیت نهایی مسابقات بسکتبال غرب آسیا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا از ۲۴ تا  ۲۶ اسفند به میزبانی بیروت پایتخت لبنان برگزار می‌شود. الریاضی لبنان، الجیش سوریه و سریت رام الله فلسطین علاوه بر پتروشیمی در این مسابقات شرکت می‌کنند و گویا دو تیم از این جمع، سهمیه جام باشگاه‌های آسیا را می‌گیرند.

وی درباره جذب بازیکن کمکی گفت: به احتمال زیاد حامد حدادی را به عنوان بازیکن کمکی در اختیار می‌گیریم. البته هنوز حضورش قطعی نشده است. اعضا تیم هم روز جمعه به بندرماهشهر برمی گردند تا برای غرب آسیا آماده شوند.
مدیرعامل باشگاه پتروشیمی درباره عملکرد تیم در این فصل از لیگ برتر گفت: ابتدا از خودمان شروع می‌کنم که حتما ایراداتی در مجموعه داشتیم. به هیچ وجه ممکن نیست که ضعف‌هایی وجود نداشته باشد. با این وجود اتفاقاتی به خصوص در اواخر فصل افتاد که خیلی هم علاقه ندارم با صحبت دوباره درباره آن به جامعه بسکتبال تنش وارد کنم. مسائل ناخوشایندی که ما را از شرایط موجود زده می‌کند.

دست‌های پنهان در انگیزه‌ها تاثیر می‌گذارند

یاوری افزود: به نظرم جامعه ورزش و به خصوص مدیریت فدراسیون بسکتبال باید کاری کنند که اسپانسر بیشتر به سرمایه گذاری و ماندن ترغیب شود و در عین حال اسپانسر‌های دیگر هم به سرمایه گذاری تشویق شوند. با شرایط اخیر به نظرم کمتر اسپانسر‌ها جرات ورود به لیگ را پیدا می‌کنند یا اسپانسر‌های موجود هم احتمالا سرمایه گذاری کمتری کنند، چون وقتی ملی پوش و بازیکن جذب می‌کنیم، خیالمان هم باید راحت باشد که به حق خود می‌رسیم. اگر قرار بر وجود دست‌های پنهان باشد که در نتیجه گیری‌ها تاثیر بگذارند، در آن شرایط سرمایه گذاری و انگیزه‌ها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه طبق شنیده‌ها با نفت امیدیه هم رفتار‌های مشابهی با تیم‌های دیگر جنوبی شده است، افزود: تیم امیدیه آماده ورود به لیگ برتر بود، حالا شاید این امکان را از جامعه بسکتبال می‌گیریم که تیم دیگری اضافه شود. اگر شرایط فعلی تغییر نکند، قطعا بسکتبال در آینده با چالش مواجه می‌شود.

(محکم پشت شاهین طبع ایستاده ایم)

مدیرعامل باشگاه پتروشیمی در پاسخ به اینکه چه اقدامی برای اعتراضات خود انجام داده اند؟ گفت: چند نامه اعتراضی از اواخر لیگ فرستادیم و هیچ جوابی هم نگرفتیم. با این شرایط کمی ناامیدی ایجاد می‌شود. از طرفی سوالی برای ما پیش آمده است که چرا هر وقت پتروشیمی می‌خواهد کاری انجام دهد، حواشی برای این تیم درست می‌شود. حالا هم زمان اعزام تیم به غرب آسیا است.
یاوری درباره شکایت آوانسیان از مهران شاهین طبع تاکید کرد: ما خیلی محکم از مهران شاهین طبع سرمربی تیم دفاع می‌کنیم و او در این ماجرا تنها نیست. به هر حال در هر محکمه یکی برنده و یکی بازنده می‌شود، مگر اینکه مصالحه‌ای صورت بگیرد. در خارج از شرایط مصالحه، کسی برنده می‌شود که حق با او باشد.
وی ادامه داد: بالاخره در بحثی که تیم پتروشیمی آسیب دید، شاهین طبع مسائلی را به طور واضح مطرح کرد و ما هم قطعا کنارش هستیم. من هنوز هم می‌گویم که مطمئنا ایراداتی در کار خود داشته ایم؛ اما در آسیا و لیگ برتر علیه ما کار شد.
مدیرعامل باشگاه پتروشیمی درباره جام باشگاه‌های آسیا گفت: یک بازیکن ایرانی مثل همه ایرانی‌های دیگر آمد که همه مدارک ممکن را برای او ارائه دادیم؛ اما قبول نکردند. در مسابقه رده بندی فقط با اختلاف یک امتیاز به تیم آستانه باختیم. اگر تیم کاملی داشتیم که این اتفاقات رخ نمی‌داد. حالا هر روز می‌گویند که تیم پتروشیمی در آسیا سوم و چهارم شد.

(خوزستان را در انتخابات نادیده گرفتند)

وی تاکید کرد: مواردی هست که در صورت فرصت باید حضوری به طباطبایی رئیس فدراسیون بگویم. یکی از گلایه‌های ما از جامعه ورزش این است که قهرمان و نایب قهرمان لیگ را در زمان انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال بدون هیچ دلیلی کنار می‌گذارند. شما اگر از بنده بدتان می‌آید، نماینده‌ای از باشگاه معرفی می‌کنیم و اصراری هم به حضور شخصی در انتخابات نیست.
مدیرعامل باشگاه پتروشیمی افزود: موضوع این است که نمی‌توان حق چنین باشگاهی را از استان خوزستان نادیده گرفت. استانی که ۹ تیم شامل قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر را تحت حمایت داشت. از مسئولان ورزشی و هیئت استان بسیار گله مندم که هیچ اعتراضی هم نکردند. مگر نماینده‌های باشگاه هایی که در انتخابات فدراسیون شرکت کردند، چه شرایطی داشتند؟ یکی از آن‌ها سال قبل در دسته اول بود و دیگری در آن زمان مدیر نداشت.

(زمان انتخابات تحقیر شدیم)

یاوری با اشاره به نادیده گرفتن پتروشیمی در انتخابات گفت: دیگر تحقیر به چه می‌گویند؟ همین که دو سال قهرمانی تیم در لیگ برتر را نادیده گرفتند، از همانجا مجموعه‌ای از اتفاقات تا اینجا کلید خورد و ما دلیلش را نفهمیدیم. حتی اگر مشکل با پتروشیمی بود، تیم نفت آبادان چه کار کرده بود؟ به هر حال استان خوزستان بیش از ۳۰ درصد سهم در لیگ برتر ۹ تیمی داشت و در همه رده ها تیم دارد، بر اساس چه اصلی در انتخابات فدراسیون نادیده گرفته شد؟
وی با اشاره به تاثیرات این رفتار‌ها افزود: ما جوابی درباره این برخورد‌ها برای سیستم خود نداریم، به آن‌ها بگوییم جایگاه ما کجاست که باشگاه در انتخابات ریاست فدراسیون به حساب نمی‌آید؟ چطور مقتدر و با علاقه کار کنیم؟
یاوری با تاکید براینکه دوست دارد جامعه بسکتبال به آرامش برسد، گفت: انتظار از دکتر طباطبایی این است که آرامش را ایجاد کند؛ اما فعلا نه تنها آرامش نیست، بلکه حرف و حدیث یا درگیری وجود دارد که امیدوارم عزم طباطبایی برای مقابله با آن جزم باشد. در عین حال افراد توانمند در بسکتبال هم جلو بیایند و به حل مشکلات کمک کنند.

ارسال دیدگاه