دفعات بازدید: 1,109

تاریخ انتشار: 1390/11/19 - 14:32

اتحاد عربي عليه بسكتبال ايران

رقابت‌هاي بسکتبال غرب آسيا در حالي مرحله يک‌چهارم نهايي خود را آغاز کرده است که مسئولان برگزاري مسابقات اين منطقه غرض‌ورزي را عليه نمايندگان ايران در برنامه‌ريزي‌هاي خود به اوج رسانده‌اند. اين در حالي است که هيچ نماينده‌اي از ايران در مسابقات حضور ندارد و همه چيز به سود تيم‌هاي عربي و بخصوص لبناني‌ها پيش مي‌رود
رقابت‌هاي بسکتبال غرب آسيا در حالي مرحله يک‌چهارم نهايي خود را آغاز کرده است که مسئولان برگزاري مسابقات اين منطقه غرض‌ورزي را عليه نمايندگان ايران در برنامه‌ريزي‌هاي خود به اوج رسانده‌اند. اين در حالي است که هيچ نماينده‌اي از ايران در مسابقات حضور ندارد و همه چيز به سود تيم‌هاي عربي و بخصوص لبناني‌ها پيش مي‌رود. 
 
به گزارش  تهران امروز ، نمونه بارز اين غرض‌ورزي‌ها در تغيير زمان ديدار مهرام و آرامکس اردن که يک هفته زودتر برگزار شد پيدا بود. اين تغيير به بهانه پخش مستقيم بازي انجام شد اما در نهايت مسابقه از هيچ شبکه‌اي پخش نشد تا صداي مسئولان مهرام بيش از پيش بلند شود. 
 
يك لبناني عليه بسكتبال ايران 
 
عرب‌ها و در راس آنها هاکوب خاجيريان که دبيرکلي کنفدراسيون غرب آسيا را بر عهده دارد عملا نقش اصلي را در تحت فشار قرار دادن بسکتبال ايران بازي مي‌کنند. خاجيريان در برنامه‌ريزي‌هايي که در بسکتبال غرب آسيا طراحي مي‌شود نقش محوري دارد و زمان مسابقات را به‌گونه‌اي تنظيم مي‌كند که بهترين شرايط براي تيم‌هاي لبناني و عربي مهيا باشد. زماني‌که ديدارهاي مرحله يک چهارم نهايي قرعه کشي شد هيچ کس فکر نمي‌کرد ظرف 48 ساعت برنامه اين مسابقات با تغيير اساسي روبه‌رو شود. ناگهان اعلام شد مهرام که رقابت‌هاي مقدماتي‌اش به تازگي در لبنان به پايان رسيده و به ايران بازگشته بود، بايد در کمتر از يک هفته به اردن برود و با آرامکس اين کشور بازي كند. اين تغيير برنامه تنها براي نماينده ايران صورت گرفت. شانفيل لبنان هم در گروه مهرام حضور داشت اما از آنجا که خاجيريان لبناني است بهترين شرايط را براي نمايندگان کشورش در نظر مي‌گيرد و هيچ مسئولي از فدراسيون بسکتبال ايران هم به اين موضوع اعتراض نمي‌کند. 
 
محمود مشحون که رياست کنفدراسيون بسکتبال غرب آسيا را بر عهده دارد، عملا هيچ نقشي در تصميم‌گيري‌هاي مهم اين كنفدراسيون ندارد و با سنگ‌اندازي‌ها و غرض‌ورزي‌هايي که لبناني‌ها و خاجيريان انجام مي‌دهند او تنها نام رئيس را يدک مي‌کشد. عجيب اين است كه وقتي حق نماينده‌اي از ايران ضايع مي‌شود واکنشي از سوي مشحون نمي‌بينيم و او معمولا حرف لبناني‌ها را تاييد مي‌کند. او در مصاحبه‌اي در خصوص اينكه چرا براي حضور در مسابقات غرب آسيا و حمايت از نمايندگان ايران به لبنان سفر نكرده گفته بود کارهاي زيادي در ايران دارد و دليلي ندارد که در مسابقات حضور داشته باشد. اين در حاليست كه ساير اعضاي عرب كنفدراسيون در اين مسابقات حضوري پررنگ داشتند و به پشتيباني از نمايندگان خود پرداختند. 
 
شاهين طبع: تقصير خودمان است، نه عربها 
 
فرزاد کوهيان، سرمربي تيم بسکتبال ذوب آهن در مورد ضايع شدن حق ايراني‌ها در غرب آسيا مي‌گويد: «در دور مقدماتي تمام قضاوت‌ها عليه تيم‌هاي ايراني بود و همه سوت‌ها به سود تيم‌هاي عربي به صدا درمي‌آمدند. وقتي مربيان ديگر تيم‌ها اعتراض مي‌کنند مشکلي پيش نمي‌آيد اما زماني که ما معترض مي‌شويم اخطار فني مي‌دهند. برنامه‌ريزي‌ها طوري است که تيم‌هاي ايراني ضرر کنند و هاکوب خاجيريان، دبير کل غرب آسيا هم کاملا ديکتاتورگونه برخورد مي‌کند. اين اولين بار نيست که لبناني‌ها با استفاده از امتياز ميزباني برنامه بازي‌ها را به صورت غير قانوني تغيير مي‌دهند.» برخي ديگر از مربيان مثل مهران شاهين‌طبع، سرمربي پتروشيمي بندرامام معتقدند خود ما مقصريم که اجازه مي‌دهيم آنها هر کاري دوست دارند انجام دهند. اين مربي با اشاره به اينکه نبايد عرب‌ها را مقصر بدانيم مي‌گويد: «وقتي نمايندگان قدرتمندي در غرب آسيا نداريم که از حق تيم‌هاي ايراني دفاع کنند، بايد هم اين اتفاقات بيفتد. خاجيريان لبناني است و بهترين شرايط را براي تيم‌هاي کشورش لحاظ مي‌کند. اگر يک نفر از ايران باشد که در مقابل اين بي‌عدالتي‌ها بايستد و از حق ايراني‌ها دفاع کند؛ ديگر اين مشکلات را نخواهيم داشت.» 
ارسال دیدگاه