- پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر - http://irhamegani.com -

استقلال نوین ماهشهر در یک‌قدمی قهرمانی لیگ برتر فوتبال خوزستان

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های خوزستان به پایان رسید و در فاصله یک هفته به پایان مسابقات، رقابت بر سر قهرمانی از یک‌سو و بقا در لیگ برتر از سوی دیگر داغ‌تر از گذشته شد.

در مهم‌ترین بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال خوزستان تیم استقلال نوین ماهشهر با یک گل آنزان ایذه را شکست داد و با کسب ۵۹ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاد و در یک‌قدمی فتح جام قرار گرفت.

تیم پرسپولیس نوین میانرود با شکست در مقابل شاهین شهر امام با ۵۸ امتیاز بعد از چندین هفته صدرنشینی به مکان دوم جدول سقوط کرد.

در دیگر بازی مهم نیز تیم جنوب سوسنگرد با شکست مقابل شهرداری بندر امام با کسب ۵۸ امتیاز در مکان سوم جدول جای گرفت.

در انتهای جدول نیز شش تیم بهمئی رامهرمز، استقلال مسجدسلیمان، شهباز شادگان، امید اندیشه شوشتر، رخش اروند آبادان و استقلال ویس که به ترتیب در رده یازدهم تا شانزدهم جدول قرار دارند رقابت فشرده و نزدیکی را برای رهایی از خطر سقوط به لیگ دسته اول دنبال می‌کنند

استقلال نوین ماهشهر که برای رسیدن به صدر جدول رده‌بندی چندین هفته صبر کرد بالاخره این هفته به خواسته خود رسید و با شکست دادن یک بر صفر آنزان نوین ایذه با یک امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس نوین دزفول صدرنشین لیگ برتر فوتبال خوزستان شد.

تک گل آبی پوشان ماهشهری را اسماعیل آلبوعبادی به ثمر رساند تا بندرنشینان به صدر جدول لیگ برتر فوتبال خوزستان صعود کنند. استقلال با سمیر مجیدی مربی کاردان و خوش‌فکر خود در هفته پایانی به دیدار آبی پوشان حمیدیه خواهد رفت که در صورت پیروزی برای اولین بار تیمی از ماهشهر بر قله فوتبال خوزستان تکیه خواهد زد.

از دیگر بازی مهم این هفته می‌توان به تقابل دو نماینده دزفول، شاهین شهر امام و پرسپولیس نوین میانرود اشاره کرد که در این مسابقه شاهینی‌ها موفق شدند با یک گل حریف را که یکی از مدعیان قهرمانی بود شکست دهند تا شاگردان جواد دلکرم ناکام بزرگ این هفته لقب بگیرند. قرمز پوشان میانرودی تلخ‌ترین شکست فصل را مقابل شاهین شهر امام خوردند. بازی جنجالی و پرحاشیه دو تیم با تک گل محمد خسروآبادی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید به پایان رسید.

درگیری تماشاگران و بازیکنان دو تیم در پایان بازی صحنه‌های تلخی را رقم زد. پرسپولیسی‌ها در هفته پایانی به مصاف همنام شوش خود می‌روند تا شاید اتفاقی رخ دهد و قهرمانی را از استقلال نوین ماهشهر پس بگیرند.

همچنین دیگر تیم مدعی جنوب سوسنگرد مغلوب میزبان خود شهرداری بندر امام شد تا ترمز پیروزی‌های این تیم کشیده شود. شاگردان عباس حاجیان در تیم شهرداری که بازی را هجومی بازی آغاز کرده بودند در دقیقه ۳۵ توسط حمزه غبیشاوی به گل رسیدند تا نیمه اول را پیروز به رختکن بروند در نیمه دوم جنوبی‌ها کار را به تساوی کشاندند اما باز این تیم شهرداری بود که در دقیقه ۷۵ مرتضی نژاد احمد گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند.

این دیدار هم با حواشی و درگیری زیاد همراه بود. جنوب سوسنگرد در هفته پایانی به مصاف شاهین شهر امام می‌رود تا شاید با لغزش پرسپولیس میانرود و استقلال ماهشهر عنوان قهرمانی را در دست بگیرد.

تیم استقلال ویس در ادامه روند نزولی خود هفدهمین شکست فصل را تجربه کرد و مقابل پرسپولیس شوش با نتیجه دو بر یک مغلوب شد. آبی پوشان ویس را قطعاً، خطر سقوط تهدید می‌کند به‌خصوص این‌که در هفته پایانی باید به مصاف استقلال مسجدسلیمان برود که در پایین جدول قرار دارد. پرسپولیس شوش هم با کسب ۵۶ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و منتظر لغزش تیم‌های بالای جدول است.

\رگل‌ترین بازی هفته بیست و نهم را تیم‌های پرسپولیس ویس و ایرانمهر خرمشهر انجام دادند. این بازی ۷ گل داشت که سهم پرسپولیس ۴ و سهم ایرانمهر ۳ گل بود.

تیم امید اندیشه شوشتر که دیر از خواب غفلت بیدار شد با پیروزی ۲ بر صفر مقابل آبی پوشان حمیدیه با ۲۶ امتیاز از تیم‌های کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول خوزستان است

استقلال مسجدسلیمان که در طول فصل کام آن‌ها بیشتر اوقات‌تلخ بود این هفته با یک گل از سد بهمئی رامهرمز گذشت. هر دو تیم در صورت شکست، در هفته پایانی غزل خداحافظی سر خواهند داد. استقلال مسجدسلیمان در ویس به مصاف استقلال این شهر می‌رود و بهمئی رامهرمز در خانه از شهباز شادگان پذیرایی می‌کند

آخرین دیدار برگزار شده این هفته را دو تیم شهباز شادگان و رخش اروند آبادان در شادگان انجام دادند، که تیم شهباز به برتری ۳ بر ۲ رسید و مجموع امتیازاتش را به عدد ۲۷ رساند اما هر دو تیم خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند.

گزارش: یونس عبادی