دفعات بازدید: 51,091

تاریخ انتشار: 1397/05/08 - 23:23

 اشتباهاتی که تاثیر ورزش را کاهش می‌دهند

بسیاری از افرادی که ورزش‌های مربوط به آمادگی جسمانی و پرورش اندام انجام می‌دهند تاثیری احساس نمی‌کنند و تصور می‌کنند که پییشرفتی ندارند. این افراد ممکن است اشتباهات شایعی را انجام دهند که بر نتیجه ورزش تاثیرگذار است.

هشت اشتباه شایع در ورزش که از تاثیرگذاری آن جلوگیری می‌کند عبارتند از:

۱- تمرکز صرف بر ورزش‌های هوازی:

سه روز دویدن طولانی مدت بر روی تردمیل و انجام حرکات شکمی با شدت زیاد باعث شش تکه شدن شکم شما نمی‌شود. فقط با انجام این کارها عضله پرورش می‌یابد. شما باید وزنه هم بزنید و حرکاتی انجام دهید که به پرورش عضلات کمک می‌کنند.

۲- تمرکز صرف بر ورزش‌های کوتاه مدت و شدید:

انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید بسیار موثر است و بر سوزاندن چربی‌ها بسیار تاثیر می‌گذارد. با این حال این ورزش‌های بر بدن فشار زیادی وارد می‌کند و نباید آن‌ها را بیش از سه یا چهار بار در هفته انجام داد.

ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس به کشیده شدن عضلات کمک می‌کنند اما به اندازه ورزش‌های کوتاه مدت و شدید به بدن فشار نمی‌آورد.

۳- انجام ندادن اسکات:

از حرکاتی مانند اسکات و هالتر زدن نترسید. این نوع حرکات ورزشی به حجم دادن به عضلات کمک می‌کنند و کالری‌سوزی زیادی دارند. این حرکات بر روی بیشتر عضلات بدن کار می‌کنند.

۴- همیشه در رژیم غذایی بودن:

اگر بخواهید سالم باشید و آمادگی جسمانی بالایی داشته باشید همیشه لازم نیست در رژیم غذایی باشد. تا زمانی باید خود را در دریافت مواد غذایی محدود کنید که به یک سبک زندگی متعادل و سالم برسید. سعی کنید همیشه غذای سالم بخورید اما از خوردن هر چیزی عذاب وجدان نگیرید.

۵- تکرار کردن یک برنامه ورزشی در همه روزها:

بدن بسیار باهوش است و به برنامه غذایی عادت می‌کند. برای مشاهده نتیجه باید برنامه را متنوع کنید. در روزهای مختلف ورزش‌های مختلف انجام دهید. سرعت انجام حرکات ورزشی را نیز تغییر دهید.

۶- جدول هدف ورزش کردن:

اگر فقط هدف شما شش تکه شدن شکم‌تان باشد به نتیجه نمی‌رسید. باید هدف‌گذاری‌های کوتاه مدت داشته باشید. این کار انگیزه شما را افزایش می‌دهد. این هدف‌ها نباید ارتباطی با وزن داشته باشند زیرا زمانی که عضلات بدن شما حجیم شوند در وزن شما تغییری ایجاد نمی‌شود.

۷- متنفر بودن از باشگاه:

شما باید باشگاه رفتن را دوست داشته باشید. اگر حس خوبی به این کار ندارید تاثیر ورزش کمتر می‌شود. اگر ورزش را دوست ندارید آن را انجام ندهید. کلاس‌های ورزشی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید.

۸- داشتن ذهنیت نادرست:

بهتر است به برنامه‌های غذایی و ورزش خود به شکل سبک زندگی‌تان نگاه کنید.

بدین ترتیب بیشتر از ورزش کردن لذت می‌برید.

ارسال دیدگاه