دفعات بازدید: 12,058

تاریخ انتشار: 1397/08/03 - 22:59

پیروزی مقتدرانه پتروشیمی بندرامام در هفته نخست لیگ برتر بسکتبال کشور /درخشش جوانان تیم پتروشیمی در بازی نخست

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان شهرستان بندرماهشهر به نقل از ایلنا،امروز پنجشنبه ۳ آبان ماه، لیگ برتر بسکتبال کشور پتروشیمی بندرامام با یک پیروزی مقتدرانه آویژه مشهد را از پیش رو برداشت.

 

پتروشیمی بندر امام در کوارتر نخست این دیدار از همان ابتدای کار نبض بازی را در دست گرفت و با ضرب آهنگ یک کار هجومی با سوت جعفر محمدپور به عنوان سرداور، علیرضا ناصر افشار داور اول و جواد مرادی به عنوان داور دوم به نظارت عبدالرضا مرحمتی توپ را به گردش در آوردند.

بلند قامتان بندر امامی موفق شدند با سرعت بالا و نفوذ های غیر قابل پوشش بهنام یخچالی و هنرنمایی میثم میرزایی در زیر حلقه آویژ صنعت مشهد و همچنین وزنه ای به سنگینی ارسلان کاظمی نتیجه ی یک چهارم ابتدایی را با امتیاز ۲۵ دشت کنند.

قدرت دفاعی و مثال زدنی شاگردان مهران حاتمی اجازه هنرنمایی بیش از ۱۴ امتیاز را به نماینده مشهد نداد، چرا که پوشش عالی خط دفاعی بندر امامی ها با دفاع من تو من بازی را برای حریف دشوار کرده بود.

در کوارتر دوم این تقابل، تیم آویژ مشهد به جبران اختلاف امتیاز فشارهای زیادی را به بندر امامی ها وارد کرد و خطا و پرتاب های آزاد زیادی هم به دست آوردند؛ اما این پایان کار نبود و حتی درخشش بازیکن شماره ۵ و ابولفضل سیدی هم نتوانست نتیجه کوارتر نخست را جبران کند.

درخشش دو ستاره بی حریف و بی بدیل بندر امامی ها رفته رفته کار را برای نماینده مشهد سخت و سخت تر کرد، چرا که برای مهار این دو ستاره به هر دری میزدند به در بسته بر میخوردند و هیچ یک از پلان های اجرایی مانع از هنرنمایی، فرصت طلبی و تیزهوشی بهنام یخچالی جوان و میثم میرزایی با تجربه و کار کشته نشد.

سرعت بالا و نفوذ های لایه به لایه بهنام یخچالی با پرتاب های منطقه ای و ۳ امتیازی او به همراه سد و دژ قدرتمندی به قامت میثم میرزایی و عرض اندام کردن او در زیر حلقه چه به عنوان دفاع و چه به عنوان مهاجم نه تنها نیمه دوم را با مجموع امتیاز ۴۴ بر ۲۷، پتروشیمی بندر امام را به پیروزی رساند بلکه لقب بهترین بازیکن میدان را هم به خود اختصاص دادند.

در یک چهارم سوم از نیمه مربی ها تفکرات مهران حاتمی کار سازتر ظاهر شد و باز هم آویژ صنعت مشهد نتوانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد تا جایی که تیم پتروشیمی بندر امام یک بازی تمرینی اما در چارچوب سوپر لیگ بسکتبال کشور برای آماده سازی و ادامه رقابت ها را تجربه کرد.

مهران حاتمی در ادامه توپ و میدان را در اختیار سرمایه های جوان خود قرار داد. جوانان و نوجوانانی که با برنامه ریزی منسجم و تمرین های فشرده امروز در کنار هم بازی های با تجربه خود موفق به کسب عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا شدند و مدیریت باشگاه با صرف وقت و سرمایه بذر علم و دانش بسکتبال را در آن ها کاشت تا امروز میوه موفقیت را از آن ها برداشت کند که الحق و الانصاف محصول خوبی را هم برداشت کرد.

پوریا یخچالی، عدنان شاهوردی، سجاد پذیرفته و بهنام یخچالی از جمله محصولات تازه و نو رس پتروشیمی بندر امام هستند ، ثمره وقت و سرمایه هزینه شده مدیریت باشگاه پتروشیمی بندر امام که یک چهارم پایانی این مصاف توپ و میدان را در اختیار گرفتند و یک بازی تماشایی را به ارمغان آوردند.

نکته قابل توجه از بازی جوانان و نوجوانان این تیم، بازی بدون خطا این بازیکنان بود که از لحظه ای که مهران حاتمی توپ و میدان را در اختیار آن ها قرار داد با کمترین خطا بازی را مدیریت و در اختیار گرفتند و تنها به خطای تیمی اکتفا کردند.

نتیجه کوارتر سوم، ۲۹ بر ۱۴ و یک چهارم پایانی ۲۵ بر ۱۲ به سود پتروشیمی بندر امام رقم خورد تا شاگران مهران حاتمی در نخستین دیدار خود از هفته نخست، حریف مشهدی خود را ۹۸ بر ۵۳ با شکست بدرقه کنند.

لازم به ذکر است، سجاد مشایخی بازیکن تیم پتروشیمی بندر امام در دقایق ابتدایی کوارتر نخست با مصدومیت و شکستگی از ناحیه سر رو به رو و دچار خونریزی شد که در همان کنار زمین به صورت سرپایی مداوا گردید.

ارسال دیدگاه