- پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر - http://irhamegani.com -

فرماندار: مسئولیت میزبان نشدن ماهشهر از جام‌جهانی کشتی بر عهده وزارت ورزش و فدراسیون است

فرماندار ماهشهر با بیان این‌که به تعهدات مالی‌مان در قبال فدراسیون برای میزبانی از رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی عمل کرده‌ایم، گفت: من مسئولیت عدم میزبانی ماهشهر از این مسابقات را برعهده وزارت ورزش، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون کشتی می‌دانم.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان شهرستان بندرماهشهر به نقل از ایسنا، محسن بیرانوند در حاشیه مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور در ماهشهر درباره ابهامات موجود درخصوص میزبانی این شهرستان از مسابقات جام جهانی کشتی، اظهارکرد: بر اساس توافقی که قبلا انجام شد و ما نیز تعهدات مالی‌مان را در قبال فدراسیون در کمتر از یک ماه پیش انجام دادیم، قرار شد مسابقات جام جهانی در ماهشهر برگزار شود. سال گذشته نیز مسابقات جام تختی در ماهشهر نیز برگزار شد و به اذعان تمام علاقه‌مندان و دوستداران این رشته، ما یکی از بهترین میزبانی‌ها را داشتیم.

وی ادامه داد: اگرچه گفته می‌شود، میزبانی مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی از ماهشهر گرفته شده، اما هنوز هیچ مکاتبه رسمی با ما صورت نگرفته است و از فدراسیون کشتی می‌خواهم همان‌طور که ما به تعهدات‌مان پایبند بودیم و از نظر مالی نیز به فدراسیون مساعدت مالی داشتیم، فدراسیون به دنبال رفع مشکلات مطرح شده از سوی اتحادیه جهانی باشد، البته به نظر من این مشکلات بین خود فدراسیون و اتحادیه جهانی کشتی است. تاکید می‌کنم تا این لحظه هنوز هیچ کسی در خصوص کمبودها و مشکلات برای میزبانی ماهشهر از این رقابت‌ها حرفی به ما نزده است.

فرماندار ماهشهر عنوان کرد: ما آمادگی صد درصدی را برای برطرف کردن مشکلات و کمبودها جهت میزبانی از مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی داریم و البته قطعا می‌دانم مشکل و معضلی نیز وجود ندارد. مسابقات جام‌جهانی قرار است در سالن بعثت ماهشهر که یک سالن بسیار مجهز و به‌روز کشور محسوب می‌شود، با تمام استانداردهای لازم برگزار شود. از دوستان فدراسیون می‌خواهم پای میز مذاکره بیایند و صحبت کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: من مئولیت عدم انجام این میزبانی و مسابقات را برعهده وزارت ورزش، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون کشتی می‌دانم. دوستان باید پای کار بیایند و ما هم کمک می‌کنیم تا مسیر تسهیل شده و علاقه‌مندان به ورزش در شهرستان ماهشهر شاهد میزبانی این رویداد مهم باشند.

بیرانوند همچنین درباره عدم حضور بخشدار بندرامام در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور و این‌که به نظر می‌رسد مخالفت‌هایی با این میزبانی وجود داشته است؟ گفت: حرف ما و بخشدار این بود که با توجه به این‌که میزبان مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی هستیم، اجازه دهید وقت و هزینه‌مان را برای این مسابقات بگذاریم و به همین دلیل گفتیم مسابقات امسال قهرمانی کشتی فرنگی را نپذیریم اما دوستان قبول نکردند. زمان کمی را برای میزبانی مسابقات کشوری داشتیم و منابع نیز پیش‌بینی نشده بود. در هر صورت حل این مسائل از عهده بخشدار بندرامام خارج بود و بنابراین این موضوع به ما ارجاع داده شد و ما نیز پای کار آمدیم و کار را انجام دادیم. او به دلیل مشکلی که برایش پیش آمده بود نیز نتوانست در این مسابقات حضور پیدا کند.

وی عنوان کرد: هیچ ورزشی در شهرستان وجود ندارد که به اندازه بضاعت‌مان از آن حمایت نکرده باشیم. فوتبال یک ورزش هزینه‌بر و البته عامه‌تر است ولی به این معنی نیست که ما از رشته‌های دیگر حمایت نکرده باشیم.