دفعات بازدید: 494

تاریخ انتشار: 1390/12/08 - 1:01

دبير هيات ورزش‌هاي روستايي و عشايري خوزستان خبرداد: برگزاري جشنواره بازي‌هاي بومي و محلي در استان برپايي دوره داوري و مربيگري بازي‌هاي بومي و محلي

دبير هيات ورزش‌هاي روستايي و عشايري خوزستان گفت: كلاس‌هاي درجه سه داوري و مربيگري بازي‌هاي بومي و محلي با حضور 60 شركت‌كننده در استان برگزار شد.

داوود جباري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهارداشت: اين كلاس‌ها روزهاي پنج‌شنبه و جمعه، چهارم و پنجم اسفندماه با شركت روساي هيات‌هاي ورزشي روستايي و عشايري استان، نايب‌رييسان و اعضاي كميته‌هاي هيات‌هاي استان برگزار شد.

وي افزود: مدرس اين كلاس‌ها كلهر و فرزانه از تهران بودند كه به صورت تئوري و عملي از شركت‌كنندگان آزمون گرفتند.

دبير هيات ورزش‌هاي روستايي و عشايري خوزستان ادامه‌داد: در اين دوره از كلاس‌هاي داوري و مربي‌گري درخصوص بازي‌هاي بومي و محلي شامل الختر، هفت‌سنگ، دال‌پلان، كشتي محلي، گرنا و كلاه‌وران آموزش‌هاي لازم به شركت‌كنندگان داده شد.

وي درباره برگزاري دومين دوره المپياد روستايي و عشايري در استان، گفت: پس از جلسه‌اي كه با حضور روساي هيات‌ها، نايب‌ريسان و اعضاي كميته‌هاي هيات‌هاي استان تشكيل شد، مقرر شد كه هر شهرستان در المپياد چه تعداد ورزشكار را معرفي كند و چه بازي‌هاي بومي و محلي به عنوان بازي‌هاي نمايشي در آن به اجرا در بيايد.

جباري تصريح‌كرد: قرار شد در بخش آقايان رقابت‌هايي نظير طناب‌كشي، كلاه‌وران، طناب‌زني، چوب بازي، كشتي محلي و الختر برگزار شود و در بخش بانوان طناب‌كشي، هفت سنگ و دال‌پلان به صورت نمايشي اجرا شود.

وي ادامه‌داد: در اين جلسه همچنين مقرر شد جشنواره بازي‌هاي بومي و محلي بانوان 27 و 28 اسفندماه به ميزباني شهرستان لالي انجام شود كه در اين دوره از رقابت‌ها علاوه بر تيم‌هاي استان، تيم‌هايي نيز از استان‌هاي همجوار حضور مي‌يابند.

وي افزود: همچنين دهم و يازدهم فرودين ماه سال جاري جشنواره بومي و محلي در بخش‌ آقايان با حضور تيم‌هاي استان و استان‌هاي همجوار به ميزباني ايذه برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه