دفعات بازدید: 888

تاریخ انتشار: 1390/12/10 - 1:59

علل توقف فوتبال بانوان در خوزستان

عضو كميته استعداديابي فوتبال و فوتسال بانوان خوزستان گفت: به دليل اين‌كه زمين چمن مناسب در اختيار بانوان استان نيست، همه بازيكنان فوتبالي‌مان به فوتسال روي آورده‌اند.

نسيم علاف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان‌ با بيان اين‌كه متاسفانه از طرف مسوولان حمايت نمي‌شويم، اظهاركرد: استعدادهاي بسياري در بخش بازيكن و مربي در استان وجود دارد ولي مسوولان با اين‌كه مي‌گويند حمايت مي‌كنيم اما حمايتشان سطحي است.

وي بيان‌كرد:‌ در اهواز مكاني كه زير نظر هيات فوتبال باشد و بازيكنان بتوانند در آن جا مشغول به فعاليت شوند، نداريم. اين مشكل را در شهرستان‌هايمان نيز داريم و از ملي‌پوشان و مربيان هيچ حمايتي نمي‌شود.

عضو كميته استعداديابي فوتبال و فوتسال بانوان خوزستان گفت: ما يك برنامه مشخص شده نداريم كه مثلا مي‌خواهيم طي يك سال چه كارهايي انجام دهيم. هر برنامه‌اي هم كه خودمان ارايه مي‌دهيم در نظر نمي‌گيرند. 99 درصد مسوولان فوتبال، فعاليت آقايان برايشان در الويت قرار دارد.

وي با بيان اين‌كه نايب‌رييس هيات فوتبال خوزستان دست تنها است، ادامه‌داد: من 10، 12 سال است كه كار فوتبالي انجام مي‌دهم و تا آن جايي كه توان دارم در اين ورزش فعاليت مي‌كنم. هنگامي كه مي‌خواهيم با خانم باراني يك اردو براي جوانان و نوجوانان در سطح استان برپا كنيم هيچ امكاناتي نداريم؛ با اين وجود چطور مي‌توان به آن‌ها آموزش داد؟

علاف‌پور با اشاره به اين‌كه استعدادهاي زيادي در استان‌ داريم، خاطرنشان‌كرد: آذرماه يك مسابقه فوتسال جوانان كشوري داشتيم كه در آن‌ رقابت‌ها از 12 بازيكن تيم ما 10 بازيكن به تيم‌ملي فوتبال زير 16 سال و زير 13 سال دعوت شدند. متاسفانه ما امكاناتي هم‌چون خوابگاه و سالن در اختيار نداريم و نمي‌توانيم بازيكنان را دور هم جمع كنيم و براي آن‌ها كاري انجام دهيم. ما هر چقدر هم كمك كنيم، تا مسوولان نخواهند كاري پيش نخواهد رفت.

وي ياد‌آورشد: عامري‌گلستان، رييس هيات فوتبال خوزستان قول داده بود يك زمين محصور شده در اختيار بانوان براي انجام فعاليت فوتبالي‌شان اختصاص دهد ولي متاسفانه نمي‌دانيم چه كسي مخالفت كرد. اگر اين كار انجام مي‌شد مي‌توانستيم بازيكنان‌مان را در آن‌جا تمرين و آموزش دهيم. اين مشكلات باعث از بين رفتن انگيزه بازيكنان مي‌شود.

عضو كميته استعداديابي فوتبال و فوتسال بانوان خوزستان اظهاركرد: ‌با نايب‌رييس هيات فوتبال استان، كميته‌اي فني با حضور بازيكنان قديمي فوتبال تشكيل داده‌ايم، تا براي سال آينده يك تقويم آماده كنيم. هر چند كه تا به حال برنامه‌هايي داده‌ايم و متاسفانه به آن عمل نشده است ولي ما دل‌مان به حال فوتبال خوزستان مي‌سوزد و از بابت اين‌كه فوتبال بانوان استان فعاليتي ندارد، ناراحت هستيم.

وي با بيان اين‌كه بازيكنان شهرستاني‌مان به سختي در مسابقات شركت مي‌كنند، گفت: يك بازيكن داريم كه ساكن لالي است و بازي فوق‌العاده‌اي دارد ولي متاسفانه از طرف هيچ مسوولي حمايت نمي‌شود. در اين استان هر كس هر كاري بخواهد براي خودش انجام مي‌دهد و يك برنامه مشخص در يك چارچوب نداريم تا بتوانيم استان‌مان را به جايگاه معلومي برسانيم.

علاف‌پور با بيان اين‌كه در حال استعداديابي بازيكنان فوتبال و فوتسال استان هستيم، گفت: در سطح استان به صورت منطقه‌اي يك اردو برپا مي‌كنيم تا بتوانيم بازيكنان خوب را انتخاب و روي آن‌ها كار كنيم. البته تمام اين برنامه‌ها ملزم به داشتن بودجه، نيروي بيشتر، خوابگاه و در اختيار داشتن مكان مناسب است.

وي در پايان بيان‌كرد: اميدوارم بتوانيم با پيگيري‌هاي لازم اين مشكل را رفع كنيم و كاري كنيم كه بانوان در اين زمينه فعال شوند.

ارسال دیدگاه