دفعات بازدید: 1,218

تاریخ انتشار: 1390/12/13 - 17:14

علل توقف فوتبال بانوان در خوزستان/ مديركل ورزش و جوانان استان: از نظر فرهنگي مشكل داريم

مديركل ورزش و جوانان خوزستان درباره علت عدم فعاليت فوتبال بانوان در استان گفت: در اين زمينه از لحاظ فرهنگي مشكل داريم.

حميدرضا گرشاسبي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان  در پاسخ به اين سوال كه باتوجه به اين‌كه استان ما در گذشته شش، هفت سال ليگ فوتبال بانوان را برگزار كرده چرا اكنون هيچ فعاليتي ندارد؟ اظهاركرد: در هيچ استاني زمين اختصاصي براي تمرين بانوان نيست.

وي با بيان اين‌كه چطور مي‌شود زميني را كه همه به آن ديد دارند در اختيار بانوان قرار داد؟ ادامه‌داد: زمين تختي اهواز را هم نمي‌توان حصاركشي كرد.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اين‌كه در كشور فقط فوتسال بانوان فعال است، بيان‌كرد: در هيچ شهري مسابقات فوتبال بانوان انجام نمي‌شود و اصلا ليگ فوتبال بانوان نداريم. تنها تيم منتخب كشور است كه در آكادمي دور هم جمع مي‌شوند و تمرين مي‌كنند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چه برنامه‌اي براي فعال كردن فوتبال بانوان داريد؟ گفت: اگر در آينده يك مجموعه به نام بانوان احداث شود، مي‌توان براي فعاليت فوتبال بانوان هم كاري كرد.

گرشاسبي بيان‌كرد: اين مشكلات در كل كشور است. اگر در اهواز فوتبال بانوان راه‌اندازي شود پس ساير شهرها چه را چه كار كنيم؟ شايد خيلي از شهرستان‌ها از نظر فرهنگي سخت نگيرند ولي در اهواز به اين صورت نيست. در كل فعاليت فوتبالي بانوان در سطح كشور از لحاظ فرهنگي با مشكل رو به رو است.

وي يادآورشد: ما براي فعال كردن فوتبال بانوان كمبودها و مشكلاتي داريم و بايد امكاناتي فراهم باشد كه اين كار زمان‌بر است.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اين‌كه بانوان در رشته‌هاي سالني فعال هستند، خاطرنشان‌كرد: اگر در شهري هم زمين فوتبال وجود داشته باشد بانوان نمي‌توانند در آن تمرين كنند زيرا از نظر فرهنگي در اين زمينه مشكل داريم و در شهر تهران نيز به همين صورت است ولي در كل پيگير موضوع خواهم شد.

ارسال دیدگاه