دفعات بازدید: 3,611

تاریخ انتشار: 1390/12/17 - 3:13

رييس هيات وزنه‌برداري خوزستان گفت: با همت مسوولان، دست‌اندركاران و قهرمانان استان وزنه‌برداري استان به اوج قدرت مي‌رسد

رييس هيات وزنه‌برداري خوزستان گفت: با همت مسوولان، دست‌اندركاران و قهرمانان استان وزنه‌برداري استان به اوج قدرت مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار بخش ورزشي ايسنا از خوزستان،‌ محمدزمان مهمدي در مراسم تجليل از قهرمانان و دست‌اندركاران وزنه‌برداري استان كه روز گذشته (15 اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهاركرد: هدف از اين مراسم دور هم جمع شدن تمام ورزشكاران و دست‌اندركاران اين رشته قهرمان‌پرور و قدرداني از آن‌ها است.

وي افزود: اميدواريم همچنان اين فعاليت‌ها ادامه داشته باشد تا با كمك هم بتوانيم وزنه‌برداري استان را به جايگاه سابق خود بازگردانيم.

در ادامه بهمن مطلق عضو كميته فني فدراسيون وزنه‌برداري ‌گفت: يكي از فاكتورهايي كه اكنون ورزشكاران ما بايد آن را به عنوان اصلي‌ترين هدف خود به يدك بكشند، قدرشناسي است.

وي اظهاركرد: بهداد سليمي را ملي‌حفاري پرورش داد ولي برخي از ورزشكاران ما دين خود را به استان ادا نكردند. بارها به ورزشكاران خوزستاني گفته‌ام كه شما ركورد بزنيد ديگر كسي از استان سراغ غيربومي‌ها نمي‌رود.

اين پيشكسوت وزنه‌برداري خوزستان افزود: زماني‌كه مسابقات نوجوانان در سالن شهرك نفت انجام شد جوانان و نوجواناني را ديدم كه مي‌توانند افتخارآفرينان ما در عرصه‌هاي بين‌المللي، آسيايي و جهاني باشند.

وي ‌گفت: اكنون نزديك به 27 وزنه‌بردار ابتدايي من مدرك ليسانس و فوق‌ليسانس دارند و من به خودم مي‌بالم كه اين‌ها را مي‌بينم به همين دليل بايد آن‌ها را از نظر مالي حمايت كرد.

مطلق اضافه‌كرد: بايد به شهرستان‌هايي چون اهواز، انديمشك، دزفول، ايذه، گتوند، مسجدسليمان، خرمشهر و آبادان رسيدگي شود.

همچنين عبدالرضا فولادي‌وندا قهرمان مسابقات جوانان و بزرگسالان آسيا در گفت‌وگو با ايسنا خاطرنشان‌كرد: نياز ضروري ورزشكاران استان، مالي است كه اگر برطرف شود خيلي از موانع رشد و پيشرفت برداشته مي‌شود.

وي درخصوص افتخاراتش در عرصه بين‌المللي و آسيايي، گفت: در سال 82 در رقابت‌هاي جوانان آسيا مقام قهرماني را به دست آوردم، در سال 83 نيز در رده بزرگسالان آسيا و آفريقا به مقام نايب‌قهرماني رسيدم و در سال 84 در مسابقات باشگاه‌هاي آسيا دوم شدم و از سال 79 تا 86 نيز قهرمان كشور بودم.

قهرمان مسابقات جوانان آسيا درخصوص وضعيت وزنه‌برداري استان، اظهاركرد: فعاليت استان در بخش پايه تا اندازه‌اي دچار ركود شده بود ولي اكنون نسبت به گذشته رشد بهتري داشته‌ايم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در استان پتانسيل‌هايي وجود ندارند كه جاي نيروهاي غيربومي را بگيرند؟ گفت: من چندين سال در ليگ برتر وزنه مي‌زدم و مي‌دانم كه حضور يك تيم در ليگ حرفه‌اي نياز به ورزشكاران قدرتمند دارد. اگر ورزشكاران استان بتوانند خود را به خوبي بالا بكشند و مطرح كنند، مي‌توانند به موفقيت برسند.

فولادي‌وندا افزود: اگر تيم‌هاي ليگ برتري استان تنها به بومي‌هاي استان اكتفا كنند ممكن است نتوانند نتيجه دلخواه را بگيرند چون ليگ برتر جاي حرفه‌اي‌ها است و حداقل بايد ورزشكاران خوزستان خود را به سطحي برسانند كه بتوانند نياز باشگاه‌هاي حرفه‌اي را برآورده كنند.

سيدايوب موسوي قهرمان وزنه‌برداري نوجوانان كشور نيز به ايسنا گفت: وضعيت وزنه‌برداري استان سال به سال بهتر شده و پيشرفت مي‌كند و تنها علت آن وجود سالن‌هاي بيشتر، مربيان بهتر و بالارفتن سطح آموزش در استان است.

وي بيان‌كرد: اكنون حدود پنج سال كه در اين رشته فعاليت مي‌كنم و در سال‌هاي 88 و 89 موفق شدم مقام قهرماني كشور را به دست بياورم ولي امسال با بدشانسي مواجه شده و نايب‌قهرمان كشور شدم.

اين وزنه‌بردار خوزستاني يادآورشد: شهريورماه سال آينده قرار است عازم مسابقات آسيايي شوم و اميدوارم مصدوميت جزيي كه برايم به وجود آمده تا آن زمان برطرف شود.

وي اظهاركرد: در اين رقابت‌ها به قصد رفتن روي سكو شركت مي‌كنم و اميدوارم اين امر محقق شود تا بتوانم براي استان افتخارآفرين باشم.

در ادامه اين مراسم رضا راهدار نايب‌قهرمان نوجوانان كشور اظهاركرد: در سال 85 و 86 قهرمان مسابقات استاني شدم و سال‌هاي 86 و 87 در رقابت‌هاي كشوري شركت كردم و مقام نخست را به خود اختصاص دادم.

وي افزود: همچنين در مسابقات قهرماني كشور در سال 88، مقام نايب‌قهرماني را به دست آوردم اما امسال در اين مسابقات نتوانستم عنواني بهتر از چهارمي كسب كنم.

نايب‌قهرمان نوجوانان كشور عنوان‌كرد: رييس هيات استان تلاش‌هاي زيادي را در زمينه رشد و پيشرفت وزنه‌برداري خوزستان به خصوص در رده نوجوانان و جوانان انجام مي‌دهد كه باعث شده در چند سال اخير در بخش‌هاي انفرادي و تيمي عناوين خوبي را كسب كنيم.

وي تصريح‌كرد: خوزستان مهد وزنه‌برداري كشور است و در شهرستان‌هاي كوچك استان ورزشكاران برجسته‌اي وجود دارند كه مي‌توانند سال‌هاي آينده در عرصه‌ ورزش كشور خود را معرفي كنند.

همچنين اردشير شمس قهرمان چندين دوره پيشكسوتان جهان گفت: ‌توجه باشگاه‌هاي نفت و حفاري به غيربومي‌ها و قرار گرفتن آن‌ها برابر تيم استان باعث شد تيم استان عنواني بهتر از ششم را در مسابقات قهرماني كشور به خود اختصاص ندهد.

وي ادامه‌داد: وزنه‌برداري استان نسبت به سال‌هاي گذشته مدال‌هاي كمتري را به دست آورد و شايد نبود بودجه و توجه كمتر باشگاه‌هاي ملي‌حفاري و نفت به بومي‌ها يكي از دلايل مهم اين افت باشد.

قهرمان سابق وزنه‌برداري آسيا تصريح‌كرد: به نظر من تنها راه پيشرفت وزنه‌برداري استان اين است كه شركت‌هايي نظير نفت و ملي‌حفاري كه توانمندي‌ مالي دارند و شركت‌هايي كه در شهرستان‌ها هستند ورزشكاران بومي استان را زير چتر خود قرار دهند تا در سال‌هاي آينده بومي‌ها بتوانند جاي غيربومي‌ها را بگيرند.

شاه‌كرم كرم‌زاده قهرمان سابق آسيا و پيشكسوت وزنه‌برداري خوزستان نيز گفت: در استان ورزشكاراني داريم كه اگر به آن‌ها بها بدهند خيلي بهتر از غيربومي‌ها افتخار‌‌آفريني مي‌كنند.

وي اظهاركرد: از نظر من اين برنامه‌ها كار بسيار شايسته‌اي است ولي اي كاش از آن‌هايي كه بيرون از گود نيز هستند بيشتر تجليل مي‌شد.

اين پيشكسوت وزنه‌برداري خوزستان افزود: اگرچه ملي‌حفاري و نفت تلاش مي‌كنند و قهرمان هم مي‌شوند ولي اين قهرماني براي كجاست؟ براي استان‌هاي ديگر؟ آيا ورزشكاران خوزستان نبايد سهمي در اين افتخارات داشته باشند؟

وي ادامه‌داد:‌ از سال 73 تاكنون اين دو باشگاه وزنه‌برداري استان را نابود كردند و با اين‌كه هزينه‌هاي زيادي را براي رسيدن به افتخارات بزرگ صرف مي‌كنند ولي چه كسي قرار است به داد بومي‌هاي استان برسد؟

كرم‌زاده تصريح‌كرد: در سال 67 از 30 نفر اردونشينان تيم‌ملي 17 نفر خوزستاني و 12 نفر مسجدسليماني بودند ولي اكنون در خوزستان چه داريم؟

وي اظهاركرد: من بارها به مسوولان استان گفته‌ام كه به جاي اين‌كه به يك غيربومي 30 ميليون تومان بدهيد به ورزشكاران بومي بها دهيد. ‌زماني كه تيم‌هاي استان با حضور غيربومي‌ها مدال‌ مي‌آورند افتخارش بيشتر به نام استان خودشان است. پس بهتر است كه ما براي خودمان سرمايه‌گذاري كنيم تا افتخارش براي خودمان باشد.

محمدرضا كاظمي‌نژاد سرمربي تيم وزنه‌برداري مناطق نفت‌خيز جنوب هم گفت: هر چه از دست‌اندركاران اين ورزش و آن‌هايي كه وقت خود را صرف قهرمان‌پروري و افتخارآفريني مي‌كنند، تجليل شود كار شايسته‌اي است.

وي خاطرنشان‌كرد:‌ مطلوب بودن اين برنامه‌ها و اوج اين همايش‌ها زماني است كه همگي ورزشكاران و دست‌اندركاران به همراه خانواده‌هاي خود در چنين مراسم‌هايي حضور يابند زيرا خانواده‌ها نيز در رسيدن يك ورزشكار به اوج، نقش مهمي ايفا مي‌كنند.

كاظمي‌نژاد در ادامه به كسب مقام نايب‌قهرماني تيم مناطق نفت‌خيز در ليگ برتر كشور اشاره كرد و گفت:  تيم ما تا شهريورماه باتوجه به مصوبه‌ي وزارت نفت دچار بحران شده بود و اين موضوع باعث شد نتوانيم  زودتر تيم خود را ببنديم.

وي افزود: سياست باشگاه ما اين است كه حدود 70 درصد از بازيكنان درون شركتي و 30 درصد از نيروهاي بومي استان استفاده كند و اگرچه به مقام نايب‌قهرماني اكتفا كرديم ولي در عوض توانستيم نيروهاي بومي خود را به ورزش كشور معرفي كنيم.

سرمربي تيم مناطق نفت‌خيز ادامه‌داد: ما حدود شش بازيكن خود را در ابتداي مسابقات از دست داديم و آن‌ها به تيم‌هاي ديگر پيوستند كه يكي از دلايل اصلي آن نيز همان مصوبه وزارت نفت بود.

وي خاطرنشان‌كرد: متاسفانه ما باشگاه‌داري نمي‌كنيم چون كمتر باشگاهي را در استان مي‌بينم كه طرح پنج‌ساله يا 10 ساله را در دستور كار خود قرار داده و كار راهبردي انجام مي‌دهد.

كاظمي‌نژاد عنوان‌كرد: يكي از مشكلات استان ما اين است كه تيم‌هاي استان به خوزستاني‌ها بهاي زيادي نمي‌دهد چون به نتيجه‌دادن كار خوزستاني‌ها بعد از چند سال اعتقادي ندارند.

وي گفت: در بحث باشگاه‌داري، باشگاه‌ها بايد به سمتي بروند كه روي خوزستاني‌ها سرمايه‌گذاري‌ كرده و با اردوهاي درازمدت آن‌ها را پرورش دهند. همچنين تيم‌هاي سطح استان بايد به تيم‌داري در رده‌هاي نوجوانان و جوانان نيز تشويق شوند.

ارسال دیدگاه