دفعات بازدید: 2,891

تاریخ انتشار: 1390/12/25 - 19:29

سرمربي تيم فوتسال ملي‌حفاري: نتايج بحث‌برانگيز ناشي از كم‌ بودن نظارت است باشگاه براي سال آينده از من برنامه خواسته است

سرمربي تيم فوتسال ملي‌حفاري اهواز با اشاره به اين‌كه در بازي گيتي‌پسند و پرسپوليس نتيجه عجيبي رقم خورد،‌ گفت: بايد نظارت‌ها دقيق‌تر شود و حواشي را كنترل كرد.

سيدمهدي ابطحي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهارداشت: ما بايد به سمت حرفه‌اي شدن پيش برويم. هر سال كه جلوتر پيش مي‌رويم كيفيت فني و حرفه‌اي، مقداري رو به جلو مي‌رود ولي هميشه يكسري حوادث جديد وارد ليگ مي‌شود. ليگ نسبت به سال‌هاي قبل سخت‌تر شده است و تعداد تيم‌هايي كه براي قهرماني تلاش مي‌كنند بيش‌تر شده‌ است.

وي افزود: ليگ به لحاظ فني بهتر از سال‌هاي قبل شده است و پيشرفت‌هايي داشته‌ايم. در فوتسال آيتم‌هاي زيادي از جمله تكنيك، تاكتيك، عوامل رواني، عوامل بدني و روابط و ضوابط دخيل هستند.

سرمربي تيم فوتسال ملي‌حفاري اهواز در توصيف روابط به عنوان يك آيتم در فوتسال بيان‌كرد: براي تحقق نتيجه هر اتفاقي مي‌افتد؛ در بازي‌‌هاي گيتي‌پسند و شهيد منصوري بخش فني و رواني و حواشي جريان داشتند. در بازي تيم ما درب بطري پرتاب و باشگاه حفاري يك ميليون تومان جريمه مي‌شود. در جاي ديگر بطري آب پرتاب و توهين مي‌شود و باوجود اين‌كه همه هم مستند هستند ولي هيچ اتفاقي صورت نمي‌گيرد و اين تعريف روابط است.

وي در ادامه گفت: گيتي‌پسند سرمايه‌گذاري بالايي كرده و در مقايسه با تيم‌هاي ديگر مديريت قابل قبولي دارد. همچنين ساختار خوبي دارد و برنامه هم دارد ولي هنوز غني نيست و در مقايسه با تيم‌هاي ديگر به لحاظ ريشه در سطح بالاتري قرار دارد.

ابطحي افزود: هميشه ريشه تنها عامل موفقيت و نتيجه نيست؛ ريشه، ساقه و برگ‌ها و ميوه‌ هم اهميت دارند و زمان مي‌برد تا ريشه‌ي خوب، ساقه و برگ‌هاي خوبي بدهد. اين تيم فقط دو سال است كه تشكيل شده است. در مجموع سه تيم گيتي‌پسند، شهيد منصوري قرچك و فولاد ماهان بايد قهرمان مي‌شدند.

وي تصريح‌كرد:‌ گيتي‌پسند، تجربه بالايي ندارد ولي منصوري‌ قرچك از تجربه بالايي برخوردار است اما پتانسيل‌هاي گيتي‌پسند را نداشت.

سرمربي تيم فوتسال ملي‌حفاري اهواز با تعجب از نتيجه بازي گيتي‌پسند و پرسپوليس بيان‌كرد: پرسپوليس تيمي نبود كه  11 گل بخورد و تا اين اندازه ضعيف نيست. بازي را بايد مي‌باخت ولي نه با اين نتيجه و نوسان.

وي گفت: يكي دو نفر كه بازي خود را انجام ندهند اتفاقاتي در بازي خواهد افتاد و نياز نيست انگشت اتهام را حتما به سمت مديريت ببريم. درمجموع يك سوال برايم باقي مانده است و نمي‌توانم نظرم را اعلام كنم كه خيلي به صددرصد نزديك است. پنج درصد از نظرم به اين اختصاص دارد كه اين نتيجه جزيي از اتفاقات بازي بود. نتيجه بازي فولاد ماهان هم برايم جاي تعجب دارد.

ابطحي اظهاركرد: ‌باوجود تعداد نفرات كم در فوتسال كشور، زحمت زيادي كشيده مي‌شود. فوتسال ما بايد به شكل فدراسيون اداره شود و اگر به شكل فدرسيوان اداره نشود هميشه كاستي‌هايي وجود خواهد داشت.

وي افزود: بايد خودمان را با برزيل و اسپانيا مقايسه كنيم و نبايد خودمان را با سال قبل مقايسه كنيم چون اين دو تيم، تيم‌هاي اول و دوم جهان هستند و ما مي‌توانيم سوم باشيم.

سرمربي تيم فوتسال ملي‌حفاري اهواز گفت: ما ساقه و برگ خوبي داريم ولي ريشه قوي نداريم. چون ريشه قوي نيست احتمال افتادن اين ساقه وجود دارد. با استانداردهاي موجود فاصله داريم و مهم‌ترين مساله اين است كه مديريت ما حرفه‌اي باشد.

وي تصريح‌كرد: ديگر نبايد يك ورزشكار ملي‌پوش، رييس كميته فوتسال شود. بايد از اين فراتر رويم. از بين ورزشي‌‌هاي موجود كسي بايد انتخاب شود كه توان مديريت داشته و حرفه‌اي باشد تا بتوانيم در ورزش قد علم كنيم.  

ابطحي گفت: وقتي در بخش سخت‌افزار، استانداردها را نداشته باشيم هر مقدار كه در اجرا قوي‌ عمل كنيم، بازهم با مشكل مواجه هستيم. كساني كه در راس كميته با فدراسيون فوتسال هستند بايد درست باشند و قسمت‌هاي زيردست هر كاري بكنند به راحتي قابل هرس كردن است.

وي افزود: اگر نظارت كافي وجود داشت چنين نتيجه بحث‌برانگيزي صورت نمي‌گرفت. در نظارت مشكل مي‌بينم. چگونه ممكن است رييس كميته فوتسال صحبت كند و او را هو كنند و يكسري رفتارها انجام دهند و هيچ اتفاقي نيفتد.

سرمربي تيم فوتسال ملي‌حفاري اهواز گفت: در بازي‌هاي آسيايي نايب‌رييس كميته فوتسال AFC به دليل اعتراض، ‌به سمت جمعيت هدايت شد ولي در ايران يك تداركات همه چيز را به هم مي‌ريزد. با اين وضعيت نمي‌توان استاندارد بود.

وي افزود: تيم‌هايي مثل گيتي‌پسند، فولاد ماهان و شهيد منصوري بايد از اين عوامل استفاده كنند؟ ‌مسلما نه، چون هيچ احتياجي ندارند و در تمام بخش‌ها فاصله آن‌ها با تيم‌هاي ديگر خيلي زياد است. شايد به اين نتيجه مي‌رسند كه با اين پتانسيل‌ها، در ايران كار آن‌ها پيش نمي‌رود و بايد از اين عوامل استفاده كرد و اين كار را تميز هم انجام مي‌دهند.

ابطحي تصريح‌كرد: ‌علاوه بر اين‌كه ناظران بر كار تيم‌ها نظارت مي‌كنند تيم‌ها هم بايد بر ‌آن‌ها نظارت كنند. قوانين طوري طراحي شدند كه زور در دست بالادست‌ها است.

وي گفت: وقتي كارهاي سبكي مثل بطري پرت كردن صورت مي‌گيرد و عكس‌العملي نشان داده مي‌شود از طرفي كارهاي سنگيني صورت مي‌گيرد و قضيه مطرح نمي‌شود با اين وضع باشگاه حفاري به كجا مي‌رسد؟

سرمربي تيم فوتسال ملي‌حفاري اهواز بيان‌كرد: تيم ما از همان ابتدا يك بخش خيلي قوي داشت و از مسايل حاشيه‌اي استفاده نمي‌كرد. مسايل حاشيه‌اي بخشي را به خود اختصاص مي‌دهد ولي بخشي از آن ضد ورزش و ضد اخلاق است.

وي اظهاركرد:‌ در ايران از مسايل حاشيه‌‌اي استفاده مي‌كنند ولي ما هميشه دنبال اين بوديم كه از راه‌هايي كه درست هستند و تاييد شدند، مثل تمرين بيشتر و ساختن بازيكنان استفاده كنيم. سعي كرديم آن قدر خوب باشيم كه بر مسايل حاشيه‌اي چيره شويم.

ابطحي افزود: اين حواشي باعث شد كه مقام چهارم را كسب كنيم از طرفي هم، تجربه تيمي ما بالا نبود و باشگاه يك باشگاه چهار ساله در فوتسال است.

وي گفت: باشگاه از من براي سال آينده برنامه خواسته است. دنبال تيمي بودم كه براي قهرماني كار كنم. مجموعه سيستم حفاري يك وجه خوبي دارد و مي‌شود به اين سيستم اعتماد كرد. قرار است با مديريت باشگاه مذاكره كنم.

سرمربي تيم فوتسال ملي‌حفاري اهواز درباره‌ برنامه‌هاي‌اش بيان‌كرد: برنامه‌هاي زيادي براي سال آينده دارم. 20 آيتم را نوشتم كه هم به فوتسال كشور و هم منطقه كمك خواهد كرد چون پتانسيل بازيكنان خوزستان بالا است. استفاده از استعدادها جز برنامه‌هاي اصلي ماست.

وي افزود: در مناطقي مانند ايذه، سوسنگرد، رامهرمز و ساير مناطق، بازيكنان خيلي بزرگ را پيدا كردم كه هم اكنون مي‌توانند ملي‌پوش شوند. يكي از مشكلات خوزستان اين است كه بازيكنان مستعدي دارد ولي اين استعدادها از بين مي‌روند.

ابطحي در ادامه درباره تيم‌ملي هم گفت: تيم‌ملي را پتانسيل باشگاه‌ها تشكيل مي‌دهد. بايد ديد در بازي‌هاي آينده، كيفيت تيم به صورت كلي به چه شكل است. ما در آسيا از كشورهاي ديگر جلوتر هستيم و فقط كشورهاي ژاپن و تايلند هستند كه تاحدودي به ما نزديك شدند. اگر پتانسيل بازيكنان آن‌ها به اندازه ما باشد به راحتي جاي ما را خواهند گرفت.

وي خاطرنشان‌كرد: با سرمربي‌هاي ايراني موفق‌تر خواهيم شد تا سرمربي‌هاي خارجي؛ مربي‌ خارجي در صورتي كه خوب باشد در درازمدت و نه در كوتاه‌مدت مي‌تواند موفق عمل كند. ورزش پديده‌اي است كه از آن براي پيشرفت كمك مي‌گيرند و بيشتر با جوان سر و كار دارد. اميدوارم از ورزش استفاده كنيم تا پيشرفت مملكت حاصل شود.

ارسال دیدگاه