دفعات بازدید: 2,895

تاریخ انتشار: 1390/12/25 - 19:35

ممانعت از حضور پرشمار بانوان در ورزشگاه

ورزشگاه 50 هزار نفري غدير اهواز سرانجام پس از 17 سال از آغاز عمليات اجرايي به دست محمود احمدي‌نژاد افتتاح شد اما آيين افتتاح از اين پروژه ملي با كمي و كاستي‌هايي مواجه بود.

به گزارش خبرنگار بخش ورزشي ايسنا از خوزستان، ابتدا قرار بود اين ورزشگاه 22 بهمن ماه به دست رييس‌جمهور افتتاح شود ولي به دليل اعلام شدن مشغله كاري وي و آماده نبودن كامل اين ورزشگاه، بهره‌برداري از آن به تاريخ 15 اسفندماه موكول شود. در حالي كه مردم خوزستان اميدوار بودند كه در اين تاريخ، ديگر ورزشگاهي را كه سال‌ها انتظارش را مي‌كشيدند افتتاح شود اما بازهم به دلايل مختلف اعلام شد كه افتتاح به تاريخ ديگري و اين بار 25 اسفندماه موكول شده است و بالاخره نيز امروز (25 اسفندماه) آن هم با ساعتي تاخير افتتاح شد. شايد اگر در روزهاي پاياني سال نبوديم افتتاح اين ورزشگاه بازهم به زمان ديگري موكول مي‌شد.

پيش از افتتاح اين ورزشگاه زنان و مردان زيادي از شهرستان‌هاي مختلف استان با نامه‌هايي كه به دست داشتند منتظر ورود رييس‌جمهور بودند تا شايد بتوانند نامه خود را به دست وي برسانند. با آن‌ها كه هم‌صحبت مي‌شديم بيان مي‌كردند كه از ساعت‌ها اين جا نشسته‌ايم و تنها براي ديدن رييس‌جمهور آمده‌ايم.

از ديگر نكات جالب توجه در اين افتتاحيه، ممانعت از حضور پرشمار بانوان در ورزشگاه بود كه بسياري از آن‌ها دانش‌آموز بودند. نكته مهم‌تر اين‌كه حتي به بانوان خبرنگار هم اجازه ورود نمي‌دادند. اين در حالي بود كه خبرنگار خبرگزاري ايرنا كه از تهران آمده بود و يك خانم هم بود به راحتي وارد ورزشگاه شد.

سوال اين جاست كه اگر قرار بود از ورود بانوان به داخل ورزشگاه ممانعت شود از همان ابتدا توسط رسانه‌هاي عمومي اعلام مي‌كردند تا ديگر آن‌ها كيلومترها مسير را براي ديدن رييس‌جمهورشان به ورزشگاه طي نكنند.

وقتي به صندلي‌هاي خالي ورزشگاه كه حدود 30، 40 هزار صندلي بود نگاه مي‌كني با خود مي‌گويي آيا نمي‌شد يك برنامه‌ريزي درست كرد و اين عده علاقه‌مند را به درون ورزشگاه راه داد.

بي‌احترامي به خبرنگاران بومي استان يكي از نكات قابل تامل سفر يك روزه رييس‌جمهور به استان بود كه بار ديگر در حضور مسوولان استاني مشاهده شد. مطلع نكردن خبرنگاران خوزستاني براي پوشش خبري، مهيا نكردن كارت خبرنگاري، با تاخير رساندن جامعه رسانه استان در مراسم افتتاحيه ورزشگاه 50 هزار نفري و ممانعت از ورود بانوان خبرنگار به داخل ورزشگاه از نكاتي بود كه از چشم خبرنگار ايسنا خوزستان دور نمانده و آن‌ها را به قلم آورده است تا شايد مسوولان استان به خود آيند و اين مسايل را برطرف كنند.

به راستي چه موقع ارزش پوشش برنامه‌ها و حضور خبرنگار در مجامع مختلف براي مسوولان و جامعه استان مهم خواهد شد تا جايي كه يك خبرنگار خبرگزاري رسمي دولت براي پوشش خبري سخنان رييس‌جمهور به داخل تماشاگران مي‌رود. هر چند حضور در بين تماشاگران با آن سر و صداي زياد مانع از شنيدن صدا مي‌شود اما بهتر از اين است كه مكاني را براي رسانه‌ها تعبيه كنند كه اصلا صداي فرد سخنگو به آن جا راه نداشته باشد و مجبور باشي با سرعت خود را به درون زمين برساني و ايستاده به نوشتن بپردازي.

گزارش از خبرنگار ايسنا، شاكري

ارسال دیدگاه