دفعات بازدید: 1,115

تاریخ انتشار: 1391/01/27 - 12:53

رييس هيات فوتبال خوزستان : مقابله با دلالي وظيفه من نيست امسال يك زمين چمن ويژه بانوان فراهم مي‌كنيم

رييس هيات فوتبال استان با بيان اين‌كه فوتبال خوزستان در حال رشد است، جنگ را عامل توقف رشد فزاينده اين رشته در استان دانست.

** در تمام زمينه‌هاي طرح آسيا ويژن فعاليت داريم

اسماعيل ‌عامري‌گلستان در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان در ابتدا  درمورد طرح آسيا ويژن در استان اظهاركرد: اين طرح براي تحول فوتبال است و از 11 مورد تشكيل شده است. از جمله اين موارد مي‌توان به آموزش مربيان، آموزش جوانان، تماشاگران، برگزاري مسابقات، فوتبال بانوان و فوتبال و رسانه‌ها اشاره كرد.

وي افزود: حدود 14 ماه است كه وارد طرح آسيا ويژن شده‌ايم. نمايندگان AFC به خوزستان آمدند و ما به عنوان استاني كه در اين طرح قرار دارد، از اسفند 89 وارد آن شديم و هم اكنون نيز در همه زمينه‌ها فعاليت مي‌كنيم. رفت و برگشت‌هايي با AFC داريم و مسوول واحد آسيا ويژن هيات استان، در موارد مربوط به پيشرفت در زمينه‌هاي مختلف مانند تشكيل كميته‌ها يا روند آموزش، دائما با AFC در ارتباط است.

**‌ مهم‌ترين برنامه هيات آموزش بازيكنان است

رييس هيات فوتبال خوزستان درباره برنامه‌هاي هيات براي پيشرفت فوتبال استان گفت: نه تنها در فوتبال، بلكه توسعه در هر زمينه‌اي بستگي به اين دارد كه تا چه حدي زيرساخت‌ها آماده باشد و چقدر به آموزش اعتقاد داشته باشيم و آن را ملاك عمل قرار دهيم. تخصص من در برنامه‌ريزي است و طبيعتا برنامه‌اي كه در زمان انتخاب رييس هيات فوتبال خوزستان ارايه دادم در وهله اول آموزش رده سني شش تا 12 سال و سپس تا 16 سال بوده است. شش ساله‌ها شامل مدارس فوتبال هستند كه بايد برپا شوند و اين كار بخش خصوصي است. ما بايد بخش خصوصي را براي تشكيل مدارس فوتبال حمايت كنيم و به تعداد زيادي از مدارس فوتبال مجوز داده‌ايم.

وي ادامه‌داد: پس از رده سني شش تا 12 سال، آموزش رده ‌سني تا 16 سال مورد توجه است و ما به عنوان يكي از قطب‌هاي كشور در اين زمينه شناسايي شده‌ايم. مسابقات ما در سنين 10 و 11، 11 و 12 و همچنين 12 و 13 سال برگزار مي‌شود و استعداديابي ما براي آينده از اين قشر است كه كداميك از آن‌ها مي‌توانند در آينده براي ما بازيكن خوبي باشند.

**‌ دومين برنامه، آموزش داوران و مربيان است

عامري‌گلستان تصريح‌كرد: دومين برنامه من آموزش مربيان و داوران است. اگر بخواهيم نسل خوبي تربيت كنيم طبيعتا بايد مربيان خوبي داشته باشيم و اگر مي‌خواهيم مسابقات سالم برگزار شوند، بايد داوران خوبي داشته باشيم. سال گذشته كلاس‌هاي مختلف داوري برگزار كرديم و در پايان سال نيز پس از 10 سال يك كلاس مربي‌گري درجه A برگزار كرديم كه 27 نفر در آن شركت كردند. تعدادي از استان‌هاي ديگر نيز حضور داشتند ولي اكثرا خوزستاني‌ بودند. علاوه بر اين كلاس، كلاس‌هاي درجه B و C آقايان و درجه D و B براي بانوان برگزار شد.

** زيربناهاي مربوط به فوتبال مورد توجه‌مان است

وي عنوان‌كرد: مساله ديگري كه به عنوان مسوول هيات فوتبال خوزستان مورد توجه من است، زيربناهاي مربوط به فوتبال است. اين‌كه، چه تعداد زمين چمن داشته باشيم يا استاديوم‌هاي ورزشي ما تكميل باشد و مسايل و مشكلات مورد ايراد AFC چگونه باشد. يكي از مسايل تعيين‌كننده فوتبال امروز دنيا و آسيا اين است كه تا چه اندازه يك كشور امكانات مناسب براي برگزاري مسابقات داشته باشد. اين يكي از مسايلي است كه AFC به طور مرتب ارزيابي مي‌كند. AFC مخصوصا به امكاناتي كه مربوط به برگزاري مسابقات ليگ‌برتر كشور است، اهميت مي‌دهد ما دو تيم ليگ برتري در اهواز و آبادان داريم و بايد امكانات آن‌ها مورد تاييد AFC باشد.

رييس هيات فوتبال خوزستان ادامه‌داد: واحد شهرستان‌هاي هيات ‌فوتبال، نيازهاي استان را مشخص مي‌كند. اين‌كه چقدر زمين چمن نياز داريم و آيا زمين‌هاي چمن ما امكانات اوليه را دارند؟ ما نمي‌خواهيم سكوهاي آن‌چناني داشته باشند بلكه در حد امكانات اوليه كافي است. به طور مثال داشتن آبخوري، رختكن و سرويس بهداشتي، امكانات اوليه‌اي هستند كه بايد براي هر زمين چمن استانداردي وجود داشته باشند و در مرحله بعد اگر امكانات مالي اجازه دهد به مسايل ديگر پرداخته مي‌شود. ما سعي كرديم باتوجه به برنامه‌ريزي‌اي كه داشته‌ايم، بتوانيم به اهداف از پيش تعيين شده برسيم.

** از استاديوم 50 هزار نفري براي بازي‌هاي پرتماشاگر استفاده مي‌كنيم

وي درمورد استفاده از استاديوم 50 هزار نفري غدير اهواز گفت: زماني از اين ورزشگاه استفاده مي‌كنيم كه تعداد تماشاگران زياد باشد. به طور مثال اگر اين تعداد 10 هزار نفر باشد، چه لزومي دارد كه جمعيت را به ورزشگاه غدير انتقال دهيم؟ من فكر مي‌كنم در بازي با تيم‌هايي مانند استقلال و پرسپوليس باتوجه به هجوم تماشاگران، اين مسابقات را در استاديوم 50 هزار نفري برگزار خواهيم كرد ولي فكر مي‌كنم در ساير مسابقات، جمعيت به آن حدي نرسد كه بخواهيم بازي را در آن استاديوم برگزار كنيم.

** اهواز داراي 100 زمين چمن مصنوعي در محلات مي‌شود

عامري‌گلستان درخصوص استفاده از استاديوم 50 هزارنفري براي رقابت‌هاي ليگ‌ برتر كشور و استفاده از ورزشگاه تختي براي مسابقات ديگر از جمله فوتبال بانوان، اظهاركرد: فوتبال بانوان و محلات دو مساله حائز اهميت براي ما هستند. من با شهرداري‌هاي مختلف صحبت كرده‌ام كه زمين چمن مصنوعي ايجاد كنند. زيرا هزينه نگه‌داري چمن طبيعي بالا است. ما در اين زمينه همكاري و هم‌فكري كرده و سعي مي‌كنيم به شهرداري‌ها كمك كنيم كه در شهرهاي خودشان تعدادي چمن مصنوعي كوچك براي محلات ايجاد كنند. البته اين با فوتبال محلات متفاوت است كه اين مساله نيز مورد توجه ما است. زيرا خوزستان يكي از استان‌هاي فوتبال‌خيز كشور است و اگر در هر محله‌اي زميني در مالكيت تربيت‌بدني باشد، ما تامين اعتبار مي‌كنيم كه به زمين چمن تبديل شود.

وي بيان‌كرد: در حال حاضر 10 تا 15 زمين چمن مصنوعي در سطح شهر اهواز آماده شده است. من با شهردار اهواز صحبت‌ كرده‌ام و قرار شده است كه با همكاري يكديگر تعداد اين زمين‌هاي چمن را به 100 زمين در شهر اهواز برسانيم. در آبادان نيز احداث اين زمين‌ها در كنار پارك‌ها آغاز شده است.

**‌ امسال يك زمين چمن ويژه بانوان فراهم مي‌كنيم

رييس هيات فوتبال خوزستان افزود: از موارد ديگري كه مورد توجه هيات فوتبال قرار دارد و به شدت پيگير آن هستم، تهيه يك زمين مناسب به طور اختصاصي براي بانوان است. زيرا ما يك كشور اسلامي هستيم و بايد شرايطي وجود داشته باشد كه بانوان بتوانند بدون دغدغه خاطر، در زمين چمن بازي كنند. به دنبال اين مساله هستيم و اطمينان مي‌دهم كه امسال بتوانيم اين زمين را فراهم كنيم. مكان‌هاي مختلفي را نيز براي احداث زمين بررسي كرده‌ايم. البته سالن يا در موارد استثنايي زمين در اختيار بانوان قرار مي‌دهيم ولي وجود يك زمين چمن طبيعي كه به طور دائم براي بانوان باشد و آقايان وارد آن نشوند، لازم است و ما امكانات لازم براي اين‌كه بانوان بتوانند بدون دغدغه‌ي خاطر فعاليت كنند را‌ فراهم مي‌كنيم.

وي تصريح‌كرد: اين زمين چمن بانوان در اهواز فراهم مي‌شود زيرا فعاليت بانوان محدود است. در حال حاضر فوتبال بانوان فعال است ولي نه به گونه‌اي كه مورد انتظار ماست. بانوان چون زمين چمن در اختيار ندارند فعلا مجبورند در داخل سالن تمرين كنند. ما در استان تيم فوتبال بانوان نداريم ولي اين به اين مفهوم نيست كه بازيكن روي چمن نداشته باشيم.

** كمك به تيم‌هاي خصوصي وظيفه هيات نيست

عامري‌گلستان درمورد منحل شدن تيم‌هاي فوتبال و فوتسال بانوان وحدت‌خوزستان گفت: ‌هيات فوتبال كه نبايد هزينه تيم بخش خصوصي را بدهد. اين باشگاه‌ها هستند كه تامين‌كننده هزينه هيات‌اند. وظيفه ما تامين امكانات زيربنايي و برگزاري كلاس‌هاي آموزش داوري و مربيگري است. وظيفه ما ايجاد فضايي است كه خانواده‌ها براي سپردن فرزندان خود به مدارس فوتبال احساس امنيت كنند. بايد امنيت و آسايش فكري براي والدين وجود داشته باشد و وظيفه هيات فوتبال اين است كه به مدارسي مجوز دهد كه شناخته شده باشند و به طور دائم آن‌ها را كنترل كند. در صورتي كه باخبر شويم مدرسه‌اي به طور غيرمجاز فعاليت مي‌كند، اقدام به بستن آن خواهيم كرد. يكي از مواردي كه شايد استان‌هاي ديگر زياد با آن رو به رو نباشند، اين است كه تيمي تشكيل مي‌شود و اولين اقدام آن اين است كه براي كمك مالي به هيات فوتبال روي مي‌آورد.

** تخفيف در ورودي مسابقات استاني، مهم‌ترين كمك هيات به تيم‌ها بوده است

وي در ادامه درباره برگزاري مسابقات استاني هم عنوان‌كرد: اين مورد يكي از 11 آيتمي است كه در بخش آسيا ويژن وجود دارد و يكي از مهم‌ترين آن‌ها به شمار مي‌رود. از زماني كه من عهده‌دار هيات فوتبال استان شده‌ام، مسابقات ليگ‌برتر، دسته يك، اميد، جوانان و نوجوانان استان به نحو خوبي برگزار شده است. بيشترين كمكي كه هيات فوتبال به اين تيم‌ها داشته، اين است كه در سال گذشته به جز ليگ‌برتر و دسته يك كه 50 درصد براي ورودي تيم‌ها تخفيف داده‌ شده است، در ساير مسابقات همه تيم‌ها به صورت رايگان شركت كرده‌اند. يعني حدود 250 ميليون تومان ورودي نگرفته‌ايم.

رييس هيات فوتبال خوزستان‌ ادامه‌داد: اين‌ها همه هزينه‌هايي است كه ما انجام مي‌دهيم. ورودي نگرفته‌ايم و در سال جاري نيز همين كار را انجام داده‌ايم. برگزاري يك مسابقه، باتوجه به دستمزد داور، دو كمك‌داور، ناظر، داور چهارم و پرداخت هزينه رفت و آمد، بين 300 تا 400 هزار تومان براي ما هزينه در بر دارد كه بايد آن را به طور مثال از درآمد حاصل از نقل و انتقال بازيكنان تامين كنيم. با اين وجود ما گفته‌ايم كه به تيم‌هاي برتر و دسته يك تخفيف داده شود و رقم‌هاي پاييني از آن‌ها دريافت كرده‌ايم. مسابقات ما به طور منظم برگزار مي‌شود و هزينه‌هاي برگزاري مسابقات به صورت ماهانه به عوامل برگزاري مسابقات پرداخت مي‌شود.

** تهيه زمين فوتبال ساحلي جزو برنامه‌هاي هيات است

وي درخصوص وضعيت فوتبال ساحلي خوزستان اظهاركرد: به دنبال اين هستيم كه اگر مكاني در اهواز، آبادان يا شهرهاي ساحلي وجود داشته باشد، اين هزينه را براي توسعه فوتبال ساحلي تامين ‌كنيم. طبيعتا فوتبال ساحلي نسبت به فوتبال و فوتسال كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد ولي تهيه زمين جزو برنامه‌هاي ما است و تلاش مي‌كنيم در شهرهاي ساحلي يا در خود اهواز و كنار رود كارون چنين زميني را فراهم كنيم.

** نزديك به 50 مدرسه فوتبال در استان وجود دارد

عامري‌گلستان درمورد مدارس فوتبال موجود در استان گفت: در حال حاضر نزديك به 50 مدرسه فوتبال در استان وجود دارد و در اين زمينه‌، هم به كيفيت و هم به كميت اهميت مي‌دهيم. كميت به اين دليل براي ما مهم است كه خوزستان يك استان فوتبال‌خيز است و براي ما مهم است كه مدارس فوتبال را در تمام استان گسترش دهيم. كيفيت نيز براي ما اهميت دارد و نه تنها در مدارس فوتبال بلكه در لفظ فوتبال چيزي كه مهم است، اخلاق است. ما مي‌خواهيم از يك بازي سالم و ديداري كه احترام تمام عناصر فوتبال در آن حفظ شود، لذت ببريم. به ندرت اتفاق مي‌افتد كه اشتباه يك داور عمدي باشد ولي چرا ما سعه صدر و گذشت نداشته باشيم؟ اگر اخلاق رعايت نشود، اصلا نمي‌خواهيم فوتبال داشته باشيم. بنابراين كميت و كيفيت هر دو براي ما اهميت دارند اما از لحاظ اولويت‌بندي، كيفيت براي ما مهم‌تر است.

** رسانه‌ها مسوول گسترش فرهنگ فوتبال سالم هستند

وي افزود: همه بايد به هم احترام بگذاريم و در اين صورت است كه مي‌توانيم لذت ببريم. پرورش فوتباليست پهلوان و بازي جوانمردانه براي ما اهميت دارد. نظارت گاهي مي‌تواند موثر باشد. مثلا ناظر در كنار داور وجود دارد اما تماشاگران را چه كسي مي‌تواند نظارت كند؟ ما بايد فرهنگ فوتبال سالم را گسترش دهيم. در ساخت يك فرهنگ، هيات فوتبال به اندازه خودش نقش دارد ولي اين صدا و سيما و رسانه‌ها هستند كه بايد اين فرهنگ را گسترش دهند.

رييس هيات فوتبال خوزستان‌ تصريح‌كرد: يكي از 11 آيتم آسيا ويژن فوتبال و رسانه است. خبرگزاري‌ها چقدر مي‌توانند يك مساله را خوب يا بد نشان دهند؟ مي‌توانيم گاهي اگر مورد بدي ديديم، از آن بگذريم. البته هر كسي به اندازه اشتباه خود بايد تنبيه شود اما بايد به گونه‌اي باشد كه 10 بار تشويق و يك بار تنبيه كنيم. چرا بايد منتظر يك گزارش جنجالي باشيم و حركات جوانمردانه بازيكنان را انعكاس ندهيم؟ شايد گاهي نتوانسته‌ايم هيجان سالم را انتقال دهيم. بايد تلاش كنيم بدآموزي‌ها منتقل نشود و در اين فضاسازي نقش رسانه‌ها بيشتر است و هيات فوتبال در 10 آيتم ديگر آسيا ويژن نقش بيشتري دارد.

** نظارت بر مدارس فوتبال همواره انجام مي‌شود

وي درخصوص چگونگي نظارت هيات فوتبال بر مدارس فوتبال گفت: از زماني كه شخصي براي دريافت مجوز مدرسه فوتبال اقدام مي‌كند، نظارت ما آغاز مي‌شود و در ابتدا از مراجع مختلف راجع به صلاحيت اخلاقي وي پرس‌وجو مي‌كنيم. پس از شروع به كار نيز نظارت ادامه دارد و ما بازديد مي‌كنيم، جشنواره تشكيل مي‌دهيم و با مديران آن‌ها در تعامل هستيم.

 ** فوتسال در خوزستان اقبال عمومي ندارد

عامري‌گلستان همچنين درباره فوتسال استان گفت: ليگ استاني فوتسال پابه‌پاي ليگ فوتبال در حال انجام است. طبيعتا فوتسال از شور و هيجان فوتبال برخوردار نيست و مخصوصا در خوزستان كه فوتبالش برتر است، اقبال عمومي ندارد. در كل هيچ ورزشي در مقايسه نمي‌تواند خودش را به فوتبال برساند زيرا در تمام دنيا يك بازي جذاب است.

** در خوزستان فوتبال آمايش‌پذير نيست

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا طرح آمايش ورزش خوزستان براي رشته فوتبال هم اجرا شده است؟ اظهاركرد: معني و مفهوم آمايش اين است كه تا چه اندازه بتوانيم به توانايي‌هاي هر منطقه نگاه كنيم. وقتي به خوزستان نگاه مي‌كنيم ضمن اين‌كه تمام شهرستان‌ها فوتبال بازي مي‌كنند ولي برخي شهرستان‌ها قوي‌تر هستند و ريشه‌هاي عميق‌تري در فوتبال دارند. به طور مثال تعداد بازيكنان اهواز يا آبادان و خرمشهر با ساير شهرستان‌هاي استان متفاوت است. برخي از شهرستان‌ها استعداد بالاتري در فوتبال دارند اما به نظر من فوتبال در تمام خوزستان ريشه دارد و در دو بخش آقايان و بانوان استعدادهاي زيادي وجود دارد.

رييس هيات فوتبال خوزستان‌ در ادامه گفت: امكانات در سطح شهرستان‌ها متفاوت است كه يكي از دلايل آن بزرگي شهرها است. به طور مثال ساخت استاديوم در شهرهاي بزرگتر انجام مي‌شود و اين يك مساله طبيعي است ولي من قول مي‌دهم كه اگر امكاناتي كه در شهرهاي ديگر وجود دارد در هر يك از شهرهاي خوزستان وجود داشته باشد، استان ما مي‌تواند در زمينه فوتبال افراد خوبي را تحويل جامعه دهد. البته ما در مسايل توسعه اجتماعي مجبوريم جايي را انتخاب كنيم كه بيشترين جمعيت را داشته باشد.

** جنگ، عامل توقف رشد فزاينده فوتبال خوزستان بود

وي در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما باتوجه به مواردي مثل سقوط استقلال اهواز از ليگ برتر به ليگ‌هاي پايين‌تر و يا كارهاي پايه‌اي كه در باشگاه فولادخوزستان انجام شده است، فوتبال استان افت كرده يا رشد كرده است؟ گفت: زماني فوتبال خوزستان در كشور تعيين‌كننده بود و تيم‌هاي خوزستاني علاوه بر اين‌كه خوب بازي مي‌كردند، بازيكنان خوب و با اخلاقي نيز داشتند. در گذشته دور بازيكنان و مربيان بزرگي در خوزستان پرورش پيدا كردند ولي در زمان جنگ تحميلي ديگر فوتبالي برگزار نمي‌شد و اين باعث توقف رشد فزاينده فوتبال خوزستان شد. اگر اين جنگ اتفاق نمي‌افتاد، توسعه فوتبال و رشد خوزستان به همان سبك سابق ادامه پيدا مي‌كرد.

** فوتبال استان در حال رشد است

عامري‌گلستان افزود: در حال حاضر نيز به نظر من فوتبال خوزستان خوب و در حال رشد است اما تفاوتي كه وجود دارد اين است كه در ساير استان‌ها وضعيت مثل سابق نيست و فوتبال فقط در انحصار تهران و خوزستان نيست. زيرا اين ورزش حرفه‌اي شده است. بازيكن جايي توپ مي‌زند كه پرداخت بيشتري وجود داشته باشد. در تمام دنيا نيز در گذشته اين وضعيت وجود داشته است و تيم‌هاي عربي از قبل مقابل ايران بازنده بودند ولي امروز فوتبال علمي شده است. اين كشورها از مربيان نام‌آور دنيا ‌استفاده كرده و امكانات زيربنايي نيز به وجود آورده‌اند. اين‌ها موجب پيشرفت فوتبال آن‌ها شده است. اعتقاد دارم كه در حال حاضر خوزستان يكي از قطب‌هاي اصلي فوتبال ايران است. زيرا بازيكنان خوزستاني در تيم‌هاي ‌ملي حضور دارند. شايد اگر اين توقف هشت ساله وجود نداشت، فوتبال خوزستان در رده ‌بالاتري قرار داشت و زيربناها نيز مجهزتر بود.

** آموزش و پرورش يكي از اصلي‌ترين مراجع پرورش ورزش است

 

وي درمورد برنامه هيات فوتبال براي تعامل با آموزش‌وپرورش گفت: وقتي در يك برنامه‌ريزي مي‌خواهيم به هدفي برسيم، 10 ويژگي بايد در اين برنامه وجود داشته باشد كه مهم‌ترين ويژگي، هماهنگي با عواملي است كه مي‌خواهيم با آن‌ها به هدف برسيم. آموزش و پرورش يكي از اصلي‌ترين مراجع پرورش ورزش در كشور است و اگر ما بخواهيم ورزش‌مان در دنيا حرف اول را بزند، آموزش و استعداديابي بايد از آن‌جا آغاز شود. با مديركل آموزش‌وپرورش صحبت كرده‌ايم. برگزاري مسابقات آموزشگاه‌ها براي ما بسيار مهم است و ما با تمام نهادهايي كه مي‌توانند از لحاظ مالي، زمين و نيرو به ما كمك كنند و يا مي‌توانيم به آن‌ها كمك كنيم، صحبت كرده‌ايم.

** مقابله با دلالي وظيفه من نيست

رييس هيات فوتبال خوزستان‌ در پاسخ به اين سوال كه آيا از وضعيت دلالي در فوتبال استان مطلع هستيد؟ اظهارداشت: مطلع هستم ولي از اين‌كه چه كسي اين كار را انجام مي‌دهد، بي‌اطلاعم. مسايل اخلاقي براي ما مهم است و مثل صداقت در كار، در فوتبال نيز بايد صداقت وجود داشته باشد. دلالي كار زشت و كثيفي است و بايد جلوي آن گرفته شود. در چارچوب كار خودم تلاش مي‌كنم اين كار انجام نشود ولي اين مساله در خارج از چارچوب فدراسيون و هيات انجام مي‌شود و مقابله با آن كار من نيست.

** مراودات با باشگاه‌هاي خارجي بيشتر جنبه مالي داشته است

وي درمورد مراوده با باشگاه‌هاي مطرح جهان گفت: در ديداري كه با تيم بورسا ‌تركيه داشتيم، بيشتر مسايل مالي مطرح بود و يك‌ بار نيز يك هيات برزيلي به اهواز آمد كه انگيزه آن هم بيشتر اقتصادي بود. ما براي افتتاح استاديوم 50 هزار نفري غدير اهواز از تيم بورسا تركيه دعوت كرديم تا در بازي افتتاحيه شركت كند و براي تقبل هزينه‌ها نيز مشكلي نداشتيم ولي چون تيم‌ها در شرايط مسابقات بودند،‌ نتوانستند حضور پيدا كنند.

عامري‌گلستان در پاسخ به اين سوال كه برنامه‌هاي هيات فوتبال كوتاه‌مدت يا بلندمدت است؟ بيان‌‌كرد: برنامه نمي‌تواند كوتاه‌مدت باشد. وقتي برنامه‌ريزي مي‌كنيم يك برنامه بلندمدت داريم و برنامه‌هاي ميان‌مدت و كوتاه‌مدت در دل آن جاي مي‌گيرند. به طور مثال براي احداث زمين چمن به يك برنامه‌ريزي 15 ساله نياز است اما طبيعتا هر قسمت از اين برنامه در يك سال انجام مي‌شود و يا برگزاري منظم مسابقات يك برنامه سالانه است ولي جزو برنامه‌هاي بلندمدت‌ ما محسوب مي‌شود.

** ساخت آكادمي، يكي از اهداف آينده هيات است

وي گفت: اگر ما امكاناتي به طور مثال در اطراف استاديوم غدير به وجود بياوريم، چرا تيم‌هاي ما براي برگزاري اردوهاي خود به امارات بروند؟ يكي از هدف‌هاي ما اين است كه امكاناتي فراهم كنيم كه تيم‌ملي بتواند در اينجا اردو بزند. من فكر مي‌كنم آينده روشني در پيش داشته باشيم. وقتي فوتبال استان خوزستان پيشرفت كند، فوتبال كشور نيز پيشرفت خواهد كرد و اعتقاد دارم كه همه استان‌ها به دنبال آموزش و ايجاد زيربناها كه يكي از ضعف‌ها به شمار مي رود، هستند.

** با خصوصي‌شدن ورزش موافقم

رييس هيات فوتبال خوزستان درمورد خصوصي‌سازي فوتبال گفت: من در تمام زمينه‌ها با خصوصي‌سازي موافقم ولي ضعف‌هايي وجود دارد كه بايد برطرف شود. يكي از ضعف‌هاي اقتصادي خوزستان تسلط دولت است. دولت بايد شرايطي را مهيا كند كه بخش خصوصي فعال شود. وظيفه دولت اعمال حاكميت است نه تصدي‌گري ولي دولت بايد امكانات زيربنايي را فراهم كند. فكر نمي‌كنم تا بخش خصوصي كاملا فعال نشود، بتوانيم در اين زمينه به خوبي عمل كنيم.

ارسال دیدگاه