دفعات بازدید: 871

تاریخ انتشار: 1391/02/09 - 5:17

ماموران انتظامی، مربی تیم پتروشیمی بندر امام را با باتوم از زمین خارج کردند

مربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام پس از حاشیه های دیدار تیمش برابر فولاد ماهان رفتار ماموران انتظامی و داور مسابقه را در تاریخ بسکتبال بی سابقه دانست و مدعی شد که ساختار بسکتبال در تضاد پویایی این ورزش است.

محمد کسایی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به عنوان یکی از مربیانی که سال‌ها در بسکتبال فعالیت داشتم باید بگویم که این برخوردها در تاریخ بسکتبال بی سابقه بود. مطمئنا هر دو طرف ماجرا اشکالاتی داشتند که این شرایط ایجاد شده است. وقتی چنین اتفاق بی سابقه ای شکل می گیرد سیستم داوری، مربیان و بازیکنان مشکل داشته است. این نقص ها باید برطرف شوند. حاضرم در برابر تمام مسوولین این حرف ها را بزنم تا بررسی شوند و دیگر اتفاق نیفتند. نباید به به سادگی از کنار این مساله عبور کرد.

وی ادامه داد: شاید این اتفاق با جریمه و محرومیت من به پایان برسد اما هیچ اشکالی ندارد. ۵ سال است که در کنار زمین به عنوان مربی حضور داشتم و حتی یک اعتراض نکرده ام. هیچ وقت داوران من را جریمه نکرده اند اما حالا این اتفاق برای من در بسکتبال ایران افتاده است. به عنوان کسی که سابقه حضور در تیم ملی را دارم در سالن بسکتبال اینگونه با من رفتار شد.

مربی تیم بسکتبال پتروشیمی با بیان این مطلب که ساختار کنونی بسکتبال با شرایط پویای این ورزش همراه نیست، به ایسنا گفت: شرایط کنونی بسکتبال ایران پویا است و با نظمی مناسب از نظر ورزشی و فنی حرکت می کند اما ساختار بسکتبال به گونه ای شکل گرفته که دیگر با این پویایی همراه نیست. ساختار بسکتبال ما متاسفانه حالتی ایستا پیدا کرده و با پویایی ورزش در تضاد قرار گرفته است که چنین اتفاق هایی ایجاد می شود.

کسایی پور با اشاره به عملکرد داوران ایرانی ادامه داد: می خواهم به این موضوع اشاره کنم که گفته می شود داوران بسکتبال نیز همانند بازیکنان و مربیان می توانند اشتباه بکنند اما هزینه های این اشتباه ها چقدر است؟ یک اشتباهی که هزینه بالایی دارد را چه کسی پاسخ می دهد؟ امروز که یک مربی ملی توسط داور مسابقه به دست ماموران انتظامی سپرده می شود تا با کتک و باتوم از سالن بیرون شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ کجای دنیا چنین اتفاقی می افتد؟

سرمربی تیم ملی امید ایران با بیان این مطلب که قانون به داور اجازه چنین کاری نمی دهد، تصریح کرد: قانون در بسکتبال اینگونه تعریف می شود که داور تنها باید مسابقه را متوقف کند و پس از صحبت با ناظر برای خارج کردن فرد خاطی دوباره بازی را ادامه دهد. داور مسابقه حق ندارد فرا قانونی کار کند. در کجای دنیا داور مسابقه به طور مستقیم با ماموران یگان ویژه صحبت می کند؟ اسرار من در سالن نیز برای خارج نشدن به همین دلیل بود که من نباید توسط نیروی انتظامی از سالن خارج شوم. طبق قانون باید از سالن خارج می شدم اما نه با حضور ماموران انتظامی. متاسفانه داور مسابقه کار اشتباهی انجام داد که حالا بسکتبال باید هزینه اش را بدهد.

کسایی پور با بیان این مطلب که در یک مسابقه مربی و بازیکنان ملی ایران به درخواست داور مسابقه از ماموران انتظامی کتک خورده اند، بیان کرد: جامعه بسکتبال از این اتفاق نباید به سادگی عبور کند. مربی و بازیکنان ملی در یک مسابقه بسکتبال به درخواست داور بازی از ماموران انتظامی کتک خوردند. این اتفاق در سالن بازی افتاده و حالا بسکتبال باید حساسیت نشان بدهد. هم اکنون بدن مربی تیم ملی بسکتبال ایران به دلیل کتک خوردن کبود شده است. همین داور که امروز از ماموران انتظامی کمک می گیرد هفته گذشته برابر مربی لبنانی که با الفاظ رکیک تیمش را از بازی خارج کرد به گونه ای دیگر صحبت کرد و شان خودش و بسکتبال ایران را پایین آورد و حالا برابر یک مربی ایرانی این رفتار را می کند.

وی ادامه داد: این چنین رفتار توسط فردی قانونی انجام شده که البته خودش را فراتر از قانون و حتی قانون می داند. اگر فرض کنیم که من به حق باید از زمین اخراج می شدم اما بعد از این قانون چه می گوید؟ قانون می گوید که ماموران اتظامی با کتک من را از زمین خارج کنند؟ باید یک مربی را همانند مجرم از زمین خارج کنند؟ پس ناظر مسابقه و مسوولان چه کاره اند؟

مربی تیم بسکتبال پتروشیمی با بیان این مطلب که شرایط به گونه ای شده که همه با هم اختلاف دارند به ایسنا گفت: اسرار من برای گرفتن حقم بود. داوران با ناظر نیز مشکل داشتند. رفتار داوران به سمتی حرکت می کند که به جای اینکه به قانون عمل کنند ورزشکاران را در اختیار ماموران انتظامی می گذراند تا با باتوم کتک بخورند. تنها سوال من این است که در کجای دنیا ماموران انتظامی همانند بازیکنان و مربیان در سالن حاضر می شوند.

کسایی پور با اشاره به سابقه اش در بسکتبال ایران ادامه داد: سال های سال به عنوان بازیکن در تیم ملی بودم. پس از آن نیز وارد عرصه مربی گری شدم. به عنوان مربی تیم ملی فعالیت کردم و حالا برابر بازیکنانم توسط ماموران انتظامی کتک خورده ام. رفتار من در جامعه ورزش بسکتبال در چهارچوبی بوده که همیشه در ورزش اتفاق افتاده است. رفتاری نداشتم که دستگیر بشوم. سن و سالی از من گذشته و اگر آقایان سابقه ورزشی من را فراموش کرده اند به گذشته خود رجوع کنند تا بدانند در کجای بسکتبال قرار دارم. بدانند که چه کسی با باتوم کتک خورد.

مربی تیم بسکتبال پتروشیمی با بیان این مطلب که داور مسابقه نمی توانست خودش را با شرایط هماهنگ کند، تصریح کرد: وقتی شرایط یک مسابقه ملتهب می شود همه نیاز به خویشتن داری دارند اما خود قاضی مسابقه نتوانست رفتارش را با شرایط یکسان کند. باید با این اتفاق به شدت برخورد شود. بازیکن و مربی کتک خورده اند و حالا خانواده بسکتبال باید با حساسیت وارد عمل شود. اگر من مقصر هستم از بسکتبال می روم تا دیگر از این اتفاق ها نیفتد. می روم و از این پس به عنوان تماشاگر به سالن می آیم و امیدوارم دیگر این اتفاق نیفتد. اگر مقصر من هستم باید بروم.

کسایی پور همچنین افزود: باید ظرفیت بسکتبال درست شود. این اتفاق ها زیاد شده بود و به اینجا کشیده شد. سیستم داوری باید درست شود. چطور می شود که همیشه مربیان و بازیکنان اشتباه می کنند و جریمه می شوند اما داوران درست می گویند و هیمشه حق با آنها است. مربی ملی اشتباه کرده است اما هیچوقت داروان ما کار اشتباهی انجام نداده اند. این ساختار کنونی با پویایی بسکتبال ما در تضاد است و باید تغییر کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال امید ایران با بیان این مطلب که هزینه تمام این حرفهایم را با جان و دل می‌دهم، تصریح کرد: سیستم بسکتبال به سمتی در حال حرکت که است که حاضرند هرطور که می خواهند کارشان را انجام دهند. اگر محروم یا مجبور به ترک بسکتبال بشوم با جان و دل این کار را خواهم کرد اما این ساختار باید درست بشود. باید رفتار آدم ها درست شود و با توجه به شان طرف مقابل رفتار کنند.

کسایی پور ادامه داد: این رفتار ها با جریمه و محرومیت درست نمی شود. باید به کلی ساختار ها را درست کنیم و همه چیز را به خوبی تغییر دهیم. امیدوارم اطلاعات درستی به آقای مشحون درباره این مسابقه برسد تا او بتواند کاری کند، این وضعیت در حال ضربه زدن به بسکتبال ایران است.

وی در پایان بیان کرد: ۵ سال است که در کنار زمین به عنوان مربی حضور دارم. هیچ وقت اعتراضی نکردم و در ذهنم نگه داشتم تا ببینم این وضعیت به کجا خواهد رسید. امروز فهمیدم که این ساختار که واقعا بنایی ندارد از درون خودش خراب شده است. داوران ما خودشان را اصلاح نکردند و حالا از بیرون نیز نمی شود آنها را اصلاح کرد. وضعیت به گونه ای شده است که یک داور به خودش اجازه می دهد کاری انجام دهد که برای یک مربی ملی این اتفاق بیفتد که در تاریخ بسکتبال بی سابقه بود. واقعا ناراحت هستم. خارج از چهارچوب فعالیتم، برای بسکتبال ناراحت هستم.

به گزارش ایسنا، محمد کسایی پور مربی تیم بسکتبال پتروشیمی در دیدار برابر فولاد ماهان اصفهان از مرحله نیمه نهایی لیگ برتر توسط داور مسابقه از زمین اخراج شد و زمانی که به تیم داوری اعتراض می کرد یکی از داوران بدون هماهنگی با ناظر مسابقه از ماموران انتظامی خواست تا او را خارج کنند که پس از مقابله کسایی پور ماموران انتظامی با زور و روشی نامناسب این مربی را از سالن خارج کردند.

ارسال دیدگاه