دفعات بازدید: 596

تاریخ انتشار: 1391/02/15 - 3:28

كرم زاده خواستار حمایت باشگاه ها از بسكتبال زنان شد

كرم زاده خواستار حمایت باشگاه ها از بسكتبال زنان شد

تهران – نایب رییس بانوان فدراسیون بسكتبال، عدم امكان پخش تلویزیونی را مهم ترین دلیل نداشتن تمایل باشگاه ها برای تیمداری در حوزه ورزش زنان عنوان كرد و گفت: بدون حمایت مالی این باشگاه ها، روند حركتی بسكتبال بانوان نزولی خواهد شد.

‘فاطمه كرم زاده’ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد:

مسابقات لیگ بسكتبال بانوان ایران در رده های مختلف برتر، یك و دو، امسال نیز برگزار خواهد شد و فدراسیون بسكتبال به منظور هر چه پویاتر و بهتر برگزار شدن این رقابت ها، جلساتی را با مدیران باشگاه ها برای حمایت مالی از تیم های زنان انجام داده است.

وی اضافه كرد: متاسفانه عدم امكان پخش تلویزیونی و به تبع آن نداشتن امكان تبلیغات برای حامیان مالی، مانع از تمایل باشگاه های خصوصی و سرمایه گذاران می شود كه این مساله ضربه غیر قابل جبرانی به ورزش زنان از جمله بسكتبال وارد می كند.

وی ادامه داد: در جهان كنونی كه عصر ارتباطات نامیده می شود رسانه ها قدرتمندترین ابزار را در اختیار دارند، بنابراین تاثیر قابل توجهی در توسعه و ارتقا ورزش زنان دارند و می توانند با انعكاس بهتر و بیشتر فعالیت های ورزشی آنان، سطح توجه سایر بخش ها را به این مهم جلب كنند.

كرم زاده، پوشش مناسب مسابقات زنان، حتی گزارش رادیویی و زیر نویس های تلویزیونی برای ارایه آخرین خبرهای ورزشی در حوزه زنان را بسیار موثر عنوان كرد و گفت: در صورتی كه بخش خاصی از خبرها یا برنامه های ورزشی به فعالیت این قشر از جامعه تخصیص یابد، بخش گسترده تری از جامعه در جریان فعالیت های آنان قرار می گیرند و قطعا بر جذب حامیان مالی نیز موثر است.

كرم زاده اضافه كرد: به منظور افزایش آمادگی تیم ملی بسكتبال بانوان ایران و ایجاد فضایی برای معرفی بیشتر بسكتبال زنان ایران، بهمن ماه سال گذشته مكاتباتی با برخی كشورها از جمله تركیه، ایتالیا، آلمان و لبنان داشتیم و قرار شد تا روز 20 اردیبهشت ماه پاسخ خود را برای ما ارسال كنند.

وی ادامه داد: تا امروز (سه شنبه) هنوز هیچ پاسخی از سوی این كشورها دربافت نكرده ایم اما امسال نیز تلاش خواهیم كرد با رایزنی با مسوولان بسكتبال كشورهای صاحب نام در بسكتبال زنان، امكان دیدارهای دوستانه و تداركاتی برای تیم ملی بسكتبال بانوان ایران را فراهم كنیم.

وی، همچنین به برگزاری یك دوره مربیگری و داوری در رشته استریت بال (بسكتبال خیابانی) اشاره كرد و گفت: این دوره با حضور 52 مربی و داور زن از استان های مختلف در هفته جاری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه