دفعات بازدید: 472

تاریخ انتشار: 1391/02/18 - 18:11

دلیل تعویل بازی‌های پتروشیمی ـ ماهان چیست؟

دلیل تعویل بازی‌های پتروشیمی ـ ماهان چیست؟

   تغییر پیاپی زمان آخرین مسابقه پتروشیمی و فولاد ماهان خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما اگر یك بسكتبال دوست ذهن جست و جوگری داشته باشد، سوال‌های زیادی برایش ایجاد می‌شود كه چرا مسابقه ای كه قرار بود پخش زنده نیز داشته باشد چهار روز به تعویق می افتد.

سكته مغزی مدیر عامل پتروشیمی در دیدار چهارم دو تیم بسكتبال پتروشیمی و فولاد ماهان باعث شد تا زمان دیدار پنجم این دو تیم از مرحله نیمه نهایی دستخوش تغییراتی شود كه این روزها نیز همچنان ادامه دارد. این مسابقه كه قرار بود امروز (دوشنبه) برگزار شود و پخش زنده نیز داشت، به دلایل منطقی و غیر منطقی به زمان‌های دیگری موكول شد! و حالا نیز در آخرین و جدیدترین زمان به بیستم اردیبهشت یعنی یك‌روز جلوتر موكول شده است.

این تغییرات دلایل جالبی دارد، اما هر روز صحبت‌های جدیدی نیز شنیده می‌شود كه در آخر نیز نمی‌توان نتیجه‌ گرفت دلیل اصلی این اقدام‌های جالب فدراسیون چیست.

* سكته مدیر عامل، بهانه‌ای برای تغییر

مسابقه چهارم دو تیم پتروشیمی و فولاد ماهان آنقدر حساس بود كه حسین ظریف كار مدیر عامل شركت پتروشیمی دچار سكته مغزی و راهی بیمارستان شد. در حالی كه شرایط مدیر عامل خوب و رو به بهبودی بود و علیرغم رضایت خودش برای ادامه رقابت‌ها، فدراسیون در حركتی انسان دوستانه این مسابقه را به روز پنجشنبه موكول كرد! تا صدای همه در بیاید. اعتراض به این تغییر حتی از بازیكنان مهرام نیز شنیده می‌شد كه نزدیك به دو هفته‌ در انتظار شناخت حریفشان در فینال هستند.

صمد نیكخواه بهرامی در این باره به ایسنا گفت: “تغییر زمان مسابقه به هیچ وجه منطقی نیست. مهرام خیلی زود راهی فینال شد و این روزها فقط تمرین می‌كند. در طرف مقابل ماهان و پتروشیمی در شرایط مسابقه هستند و در فینال هماهنگی بهتری خواهند داشت. باید برنامه‌ها به دقت انجام شود.”

همان روزی كه فولاد ماهان پس از چهارمین مسابقه به اصفهان برگشت، خیلی‌ها معتقد بودند كه بازی پنجم 4 روز دیگر(دوشنبه) برگزار نخواهد شد و دلیل آن‌ها نیز این بود كه این تیم اصفهانی نزدیك به پنج بازیكن بالای دو متر دارد و دو سفر پروازی در عرض سه روز برای آن‌ها تنها خستگی خواهد داشت و ماهانی‌ها چنین ریسكی نخواهند كرد. چرا كه آن‌ها با این دو پرواز خسته خواهند شد، منطقی یا غیرمنطق بودن این نظر زیاد مشخص نیست، اما اعضای خانواده بسكتبال می‌توانند درباره آن تصمیم بگیرند.

* تغییر زمان بازی بدون اطلاع میزبان

این تغییر در شرایطی ایجاد شد كه مسوولان پتروشیمی به عنوان تیم میزبان از آن خبری نداشتند و از گرفتن امتیاز پخش زنده تلوزیونی برای این مصاحبه خبر می دادند. كادر فنی این تیم نیز حتی پس از بازی چهارم به بازیكنان خود استراحت ندادند و آنها را در شهرك بعثت نگه داشتند تا برای بازی دوشنبه آماده شوند اما بازهم زمان مسابقه تغییر كرد.

البته رضا مشحون رییس سازمان تیم های ملی بسكتبال ایران در گفت و گویی كه با ایسنا داشت اظهار كرد: تغییر زمان بازی ها حتما با توافق هر دو طرف انجام شده است. اما سوال اینجاست كه وقتی یك تیم درخواستی برای تغییر مسابقه ندارد چرا فدراسیون این تغییر را انجام می دهد؟ اگر در این مدت اتفاق ناگوارتری روی می داد فدراسیون بازی های لیگ را بیشتر به تعویق می انداخت؟

** تغییر دوباره به دلیل جشن روز زن

سالن اندیشه شهرك بعثت ماهشهر پنجشنبه میزبان جشن روز «زن» بود و به همین دلیل مسابقه دو تیم فولاد ماهان و پتروشیمی یك روز زودتر برگزار خواهد شد. فدراسیون بسكتبال اعلام كرد این تغییر بازی‌ها بنا به درخواست باشگاه پتروشیمی انجام شده است.

**سوال ایجاد شده در ذهن بسكتبال دوستان كاوشگر

در پایان اگر به طور كلان به اتفاق‌های این هفته‌ نگاه كنیم شاید به هیچ مساله مشكوك یا بی‌جوابی نرسیم، اما یك ذهن كاوشگر می‌تواند با كنار هم گذاشتن این اتفاق‌ها سوال بزرگی برای خودش ایجاد كند.

شاید ریسك فولاد ماهان با سفر به اصفهان و تعویق زمان بازی پتروشیمی و ماهان به دلایل متفاوت، تكه‌هایی از یك پازل باشند كه اگر كنار یكدیگر قرار گیرند، سوال بزرگی ایجاد كند. سوالی كه به این راحتی ها پاسخی نخواهد داشت. به طور طبیعی تیمی كه در دو مسابقه به پیروزی رسیده است و در دیدار پایانی نیز میزبان است و برای آن پخش زنده گرفته است مطمئنا تمایلی به تغییر برنامه ندارد. چرا كه اگر زمان این مسابقه تغییر كند حریفش زمان خوبی برای ریكاوری، آمادگی و اصلاح دارد و به همین دلیل با تغییر برنامه موافق نخواهد بود و شاید تعویق این دیدار تحمیلی باشد.

ذهن كاوشگر ما هنوز پاسخ این مسائل را پیدا نكرده است.

با تشکر از آقای جلیل یعقوب زاده 

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :1

  • مرتضی

    تاریخ : ۱۸ - اردیبهشت - ۱۳۹۱

    من در خبر چند روز پیش هم کامنت گذاشتم و گفتم…ماهان فرصت ریکاوری روحی و جسمی پیدا می کند در این فاصله


ارسال دیدگاه