دفعات بازدید: 658

تاریخ انتشار: 1391/02/19 - 1:15

ضرورت‌هاي ورزش خوزستان/ مديركل ورزش و جوانان استان: زيربناي ورزش، آموزش و پرورش است

مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: باشگاه‌هايي كه با روزمرگي پيشرفت مي‌كنند، نه خودشان به جايي مي‌رسند و نه كمك به پيشرفت ورزش استان خواهند كرد.

 

حميدرضا گرشاسبي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهاركرد: هم‌اكنون 36 متر مربع سرانه فضاي ورزش ما است و 64 صدم متر مربع ديگر نيز بايد به آن اضافه شود تا به حد ايده‌آل برسيم.

وي تصريح‌كرد: اعتبارات ما در بخش استاني بد نيست و توانسته‌ايم پيست دوچرخه‌سواري و ورزشگاه 50 هزار نفري اهواز را به اتمام برسانيم و در حال حاضر نيز 250 پروژه در دست اقدام داريم كه تقريبا 70 درصد اعتبار آن‌ها جذب شده و 30 درصد مابقي نيز در يكي دو سال آينده تامين اعتبار خواهد شد.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان درخصوص تاثير آموزش و فرهنگ بر پيشرفت ورزش استان گفت: بحث فرهنگي بحث پيچيده و حساسي است ولي هر چه اعتبارات فرهنگي بيشتري در اختيار باشد، برنامه‌هاي بيشتري نيز مي‌توان اجرا كرد. همه اين‌ها به امكانات و اعتبار بستگي دارد. اگر امكانات موجود باشد و اعتباري هم وجود داشته باشد، مي‌توان از آن‌ها در بُعد آموزشي و فرهنگي استفاده كرد.

وي درباره تاثير اجراي طرح آمايش ورزش خوزستان بر رشد ورزش استان گفت: اين طرح صد درصد در استفاده بهينه، مطلوب و كارشناسي از امكانات موثر است. شهرهايي كه اين طرح در آن اجرا شده است، نتيجه گرفته‌اند. ما 76 درصد پيشرفت در قهرماني و مدال‌آوري جهان و 83 درصد پيشرفت در مدال‌آوري آسيايي داشته‌ايم. علت نيز اين بوده است كه در يك سال و نيم گذشته، طرح آمايش را در دستور كار خود قرار داده‌ايم.

گرشاسبي افزود: اين طرح در 15 شهرستان اجرا شده است و هشت شهرستان به طور جدي در آن وارد شده‌اند. ساير شهرستان‌ها نيز به شدت در حال پيگيري هستند. در هر شهري هر رشته‌اي كه قدمت و استعداد داشته و مردم علاقمند به فعاليت در آن بوده‌اند و باتوجه به گزارشي كه ما داشته‌ايم، در طرح آمايش در اولويت قرار گرفته‌اند. به طور مثال در دزفول رشته‌هاي كشتي، جانبازان و معلولان، قايقراني، تكواندو و جودو مورد نظر بوده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ضعف مديريت مي‌تواند يكي از عوامل افت ورزش استان باشد؟ گفت: صد درصد مي‌تواند موثر باشد و تاكنون رييس 26 هيات ورزشي و 11 رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها جابه‌جا شده‌اند. البته عامل موثر در اين جابه‌جايي‌ها به تنهايي ضعف مديريتي نبوده است و گاهي افرادي قرار گرفته‌اند كه تلاش بيشتري براي انجام كار داشته‌اند. اكنون نيز هر فردي اگر براساس شاخص‌ها و معيارهايي كه داريم، كم‌كاري كند، قطعا جابه‌جا مي‌شود.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان درخصوص تاثير همكاري شهرداري و آموزش و پرورش با اداره‌كل ورزش و جوانان براي پيشرفت ورزش استان گفت: زيربناي كار ورزشي، آموزش و پرورش است. اگر آموزش و پرورش حركت كند قطعا ما بهره آن را مي‌بريم. به همين دليل در تفاهم‌نامه‌اي كه با آموزش و پرورش امضا كرديم، قرار است امكانات و نيروهاي‌مان يكي شود تا ورزش استان به تعالي و پيشرفت برسد.

وي افزود: قرار است ما در زمان خارج از ساعات مدارس از امكانات آموزش و پرورش استفاده كنيم و آن‌ها نيز بتوانند براي دانش‌آموزان از امكانات ما استفاده كنند. قرار است با هماهنگي يكديگر مسابقات رده‌هاي سني نونهالان، نوجوانان و جوانان را برگزار كنيم تا موازي‌كاري صورت نگيرد و همه در يك جهت از امكانات موجود استفاده كنند. البته ورزش‌هايي كه جزو ورزش‌هاي آموزشگاهي محسوب نمي‌شوند، مانند بوكس را فقط خودمان فعاليت مي‌كنيم. پيشنهادي در كلان شوراي عالي آموزش و پرورش كشور مطرح شده و قرار است تعداد رشته‌هاي ورزشي آموزشگاهي افزايش پيدا كنند كه رشته‌هاي رزمي در اولويت قرار دارند.

گرشاسبي درمورد نحوه عملكرد باشگاه‌ها براي پيشرفت ورزش خوزستان گفت: باشگاه‌ها بايد در دو بخش همگاني و قهرماني فعاليت كنند، تيم‌داري كرده و در مسابقات شركت كنند و افرادي را كه در مسابقات مقام مي‌آورند، تشويق كرده تا آن‌ها رشد كنند. به همين دليل ما به دنبال اين هستيم كه باشگاه‌هايي كه فضاي بزرگتري دارند با تيم‌داري و حضور در مسابقات فعال شوند.

ارسال دیدگاه