دفعات بازدید: 868

تاریخ انتشار: 1391/02/19 - 11:48

سرمربي نفت اميديه پس از صعود: به پشتوانه بازيكنان بومي به ليگ برتر رسيديم

سرمربي تيم بسكتبال نفت اميديه پس از صعود تيمش به ليگ برتر كشور گفت: با حفظ اسكلت تيمي‌مان، يك تيم خوب راهي مسابقات ليگ برتر مي‌كنيم.

 

رضا آلبوفيتيله در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهار‌كرد: ما در نيم‌فصل اول مسابقات بسيار خوب ظاهر شديم و از 12 ديدارمان فقط در سه بازي شكست خورديم و در مكان چهارم قرار گرفتيم. ما توانستيم در مسابقه‌اي كه با تيم پنجم گروه بعدي‌مان داشتيم، اين تيم را شكست داده و به مصاف كاله مازندران، تيم اول گروه B برويم كه در صورت پيروزي در اين رقابت جواز حضورمان در مسابقات ليگ برتر مسجل مي‌شد.

وي ادامه‌داد: سه بازي با تيم كاله مازندران انجام داديم كه مسابقه اول‌مان در اميديه، سخت بود ولي ما فيلم بازي‌هاي آن‌ها را در اختيار و از سيستم بازي‌ و بازيكنانشان شناخت كافي داشتيم و توانستيم در اين ديدار خانگي با اختلاف 15 گل آن‌ها را شكست دهيم.

سرمربي تيم بسكتبال نفت اميديه بيان‌كرد: در رقابت‌ دوم‌مان كه در مازندران بود، آن‌ها مسايل حاشيه‌اي بسياري به وجود آوردند و ما را خيلي اذيت كردند و متاسفانه با اختلاف 10 گل، اين مسابقه را واگذار كرديم. در ديدار سوم‌مان نيز كه در اميديه برگزار شد، توانستيم با حمايت تماشاگران و باتوجه به شناخت خيلي خوبي كه از تيم حريف داشتيم، با نتيجه 78 بر 71 پيروز شويم.

وي با بيان اين‌كه هنوز بازي‌هاي‌مان در ليگ دسته يك به پايان نرسيده‌ است، گفت: ما توانستيم با برد اين تيم مازندراني جزو چهار تيم قرار بگيريم و به ليگ برتر صعود كنيم. از 14 بازيكني كه در ليست تيم قرار دارند، 9 نفر آن‌ها بومي هستند و پنج بازيكن ديگرمان اهل شيراز، مازندران، شهركرد و اهواز هستند كه غيربومي مي‌باشند.

آلبوفيتيله عنوان‌كرد: بازيكنان بومي تيم، شاگردان خودمان هستند كه شش، هفت سال است آن‌ها را در اختيار داريم، دو بازيكن‌مان نيز كه شاگرد خودم هستند در ليگ برتر بازي مي‌كنند؛ محسن كريمي در تيم ملي‌حفاري اهواز و يعقوب شلوشي در تيم ذوب‌آهن كه او در ليست تيم‌ملي نيز بوده است و فصل آينده اين دو بازيكن را جذب خواهيم كرد.

وي درباره مسابقات ليگ دسته يك اظهار‌كرد: هشت سال به عنوان مربي و سرمربي در اين ليگ فعاليت كرده‌ام و اگر نگويم اين ليگ از ليگ برتر بالاتر است ولي از نظر كيفي از دسته برتر، پايين‌تر نيست. هنگامي كه با تيم ليگ برتري پتروشيمي بندرامام دو مسابقه برگزار كرديم، در دقايقي كه آن‌ها از بازيكنان خارجي‌شان استفاده نمي‌كردند، بازي برابري داشتيم.

سرمربي تيم بسكتبال نفت اميديه افزود: هنگامي كه تيم پتروشيمي بندرامام از بازيكنان خارجي‌اش بهره مي‌برد، در بازي اختلافي به وجود مي‌آمد كه اين اختلاف طبيعي است زيرا آن‌ها از بازيكنان خارجي‌اي كه تجربه حضور در ليگNBA را داشتند، برخوردار بودند و آن‌ها اين اختلاف امتياز را تعيين مي‌كردند.

وي با تاكيد بر اين‌كه ليگ دسته يك پرقدرت و بسيار فيزيكي است، عنوان‌كرد: بسيار سخت است كه بتواني از اين دسته خارج شوي؛ ما هشت سال با بازيكن خارجي نتوانستيم جزو چهار تيم قرار بگيريم ولي امسال بيشتر با بازيكن‌هاي بومي و جوان كه هماهنگ و در خدمت تيم هستند، توانستيم جزو چهار تيم جاي بگيريم.

آلبوفيتيله در ادامه با بيان اين‌كه مديرعامل مناطق نفت‌خيز جنوب بعد از بازي با كاله مازندران از تيم‌مان بسيار حمايت كرد، گفت: رييس اداره ورزش و جوانان اميديه نيز از ما حمايت كرد و همگي خوشحال هستند كه ما توانستيم پس از هشت سال به اين مرحله برسيم و قول داده‌اند، سال آينده از لحاظ مالي تيمي را ببندند كه حداقل باقدرت در ليگ برتر حاضر شود. اين باشگاه سال آينده نيز قصد تيم‌داري دارد و از اكنون به ما گفته‌اند كه كارهاي‌تان را براي سال بعد انجام دهيد.

وي خاطرنشان‌كرد: براي بستن تيم سعي مي‌كنيم از تمام بازيكنان با استعداد شهر و بعد استان‌مان  نهايت استفاده را ببريم و در پست‌هايي كه نياز داشته باشيم و بازيكني در اختيارمان نباشد، از خارج استان بازيكن جذب و يك تيم خوب راهي مسابقات كنيم.

سرمربي تيم بسكتبال نفت اميديه درخصوص جذب بازيكن خارجي بيان‌كرد: سال 90 فدراسيون قانوني را مصوب كرد كه هر تيم تا قبل از بازي‌هاي پلي‌آف فقط از يك بازيكن خارجي در تيم استفاده كند ولي در مسابقات پلي‌آف مي‌تواند از دو بازيكن خارجي بهره ببرد. ما به دليل اين‌كه ساير تيم‌ها بازيكن خارجي دارند بايد از ابتداي فصل آينده به فكر جذب اين بازيكن باشيم.

وي افزود: ما نيز بايد بودجه‌اي براي جذب بازيكن خارجي براي هنگامي كه وارد مسابقات پلي‌آف مي‌شويم، كنار بگذاريم تا بتوانيم درنهايت نتيجه‌اي را كه به دست مي‌آوريم، حفظ كنيم. ما دوست داريم از بازيكنان بومي‌مان كه در ليگ يك خوب هستند و بازيكنان دسته برتري خودمان كه در باشگاه‌هاي ديگر بازي مي‌كنند، در تيم‌ استفاده كنيم و يك تيم در حد شان استان‌مان به مسابقات اعزام كنيم.

آلبوفيتيله در پاسخ به اين سوال كه از اكنون چه جايگاهي را براي سال آينده تيم در نظر گرفته‌ايد؟ اظهار‌كرد: جايگاه تيم در ليگ برتر، با جذب بازيكن مشخص مي‌شود. ما بايد ببينيم چه بودجه‌اي در اختيارمان قرار مي‌گيرد و در قبال آن هزينه، چه مواردي از ما مي‌خواهند. دوست داريم جزو چهار تيم بالاي جدول باشيم ولي اگر بودجه‌مان كم باشد، نمي‌توانيم. بايد خود باشگاه ببيند در چه سطحي مي‌خواهد باشد.

وي درخصوص ماندنش در تيم گفت: من يكسري نظرات، پيشنهادها و شرايطي دارم؛ هنگامي كه ما به ليگ برتر مي‌رويم به دليل اين‌كه اين ليگ حرفه‌اي است بايد شرايط‌‌‌‌‌مان هم حرفه‌اي باشد؛ يعني ما نمي‌توانيم وارد عرصه‌اي شويم كه ساير تيم‌ها از ما بالاتر باشند و در آن جا به عنوان زنگ تفريح ساير تيم‌ها باشيم.

سرمربي تيم بسكتبال نفت اميديه ادامه‌داد: در اين صورت نه تنها به اسم باشگاه لطمه مي‌زنيم بلكه به اسم استان و بسكتبال آن نيز آسيب مي‌رسانيم. اهل شعاردادن نيستم ولي دوست دارم بازيكنان منطقه و شهرمان پيشرفت كنند و تا جايي كه به حيثيت بسكتبال استان‌مان لطمه‌اي وارد نشود، از بازيكن بومي استفاده كنيم.

وي در ادامه با تقدير از قاطع رييس هيات بسكتبال خوزستان گفت: بايد بتوانيم در تيم‌هاي‌مان حداقل بومي‌گرايي كنيم و از بازيكنان استان بهره ببريم، آن‌ها را پرورش دهيم و بسكتباليست‌هاي استان‌مان را معرفي كنيم. اميدوارم هر چهار نماينده‌مان از بازيكنان بومي استفاده و آبرومندانه در ليگ برتر شركت كنند. اين حق مسلم بازيكنان استان است كه مورد استفاده قرار بگيرند.

آلبوفيتيله با بيان اين‌كه بازيكنان استان براي پيشرفت بايد خودشان هم بخواهند، ‌افزود: به طور مثال سطح بازيكن تهراني در رده‌هاي سني پايه از بازيكن خوزستاني پايين‌تر است ولي هنگامي كه اين بسكتباليست تهراني از پايه خارج شد، تمرينات اختصاصي انجام مي‌دهد و پيشرفت مي‌كند ولي بازيكنان ما در آن جايي كه بايد تلاش كنند، ‌ديگر اين كار را انجام نمي‌دهند و متكي به مربي مي‌شوند. اگر تيم‌ ما به ليگ برتر رسيده است به پشتوانه همين بازيكنان بومي بوده و نمي‌توان كارهاي آن‌ها را فراموش كرد ولي آن‌ها براي بالابردن سطح خود بايد تلاش كنند.

به گزارش ايسنا، در فصل آينده رقابت‌هاي ليگ برتر بسكتبال كشور، علاوه بر تيم‌هاي پتروشيمي بندرامام، ملي‌حفاري و صنايع پتروشيمي ماهشهر، تيم نفت اميديه نيز به عنوان چهارمين نماينده خوزستان، شركت خواهد داشت

ارسال دیدگاه