دفعات بازدید: 1,315

تاریخ انتشار: 1391/02/22 - 2:13

از کتک کاري تا خنده هاي کودکانه / نيمه نهائي در اوج هيجان

گزارش کامل بازی پتروشیمی_فولاد ماهان؛

از کتک کاري تا خنده هاي کودکانه/نيمه نهائي در اوج هيجان

ثانیه ها این بار به سود پتروشیمی پیش رفت. در حالی که در 29 ثانیه طلایی پس از تساوی 73_73 هر دو تیم اصفهانی و ماهشهری شانس رسیدن به فینال را داشتند، تفکرات شاهین طبع در این ثانیه ها و تمرکز بازیکنان درمیان تشویق تماشاگران ، مردم ماهشهر را به آرزوی چند ساله شان رساند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، 50 تماشاگر اصفهانی در مقابل حدود پنج هزار تماشاگر ماهشهری توانی برای حمایت تیمشان نداشتند. فشار تماشاگران از همان ابتدا هم نیمی از نیروی ماهانی ها را گرفت.جواد داوری، مجید قاسم زاده، رشاد اندرسون، لدر ترنس و اصغر کاردوست بازیکنان شروع کننده ماهان و ژوزف فورته، مهراد آتشی، سعید داورپناه، آیدین کبیر و جلیل آکیندله انتخابهای ابتدایی مهران شاهین طبع بودند که اولین گل بازی را هم به ثمر رساندند.
*دقایق بدون خارجی پتروشیمی
پتروشیمی شروع خوبی با کسب 5 امتیاز داشت اما جواد داوری و مجید قاسم زاده برخلاف جو بازی تیمشان را در پنج دقیقه 12 بر پنج پیش انداختند. پتروشیمی همانطور که جواد داوری بازیکن با سابقه فولاد ماهان هم اشارهکرده بود چند بازیکن پیرامونی قوی داشت و تا پایان کوارتر اول هم بدون اینکه ماهانی ها برنامه ای برای آن داشته باشند، به خوبی بازی را به دست گرفت. در این دقایق شاهین طبع ترجیح داد جلیل آکیندله بازیکن خارجی خود را بیرون بیاورد و از طرف دیگر هم جوزف فورته در برخورد با بازیکن ماهان از ناحیه لب مصدوم شده و حتی مجبور به زدن بخیه شد . به این ترتیب پتروشیمی نزدیک به شش دقیقه بدون خارجی بازی کرد و در حالی که با یک امتیاز هم از حریفش عقب بود با پرتاب سه امتیازی محمد جمشیدی کوارتر اول را 22 بر 20 برد.
* کری خوانی جالب جابر و جلیل
دو تیم در کوارتر دوم سایه به سایه هم پیش می رفتند و در این بین رقابت جابر روزبهانی سنتر 223 سانتی متری ماهان و جلیل آکیندله بازیکن پتروشیمی جذابیت ویژه ای داشت. بعد از این که جابر با گرفتن یک خطا هر دو پنالتی خود را گل کرد ، جلیل در حمله های بعدی بالای سر بازیکن بلند قامت اصفهان گلی زد که علاوه بر انفجار جمعیت حرکات جالب این بازیکن در مقابل جابر را هم به همراه داشت. روزبهانی در وقت آخر بازی با مصدومیت از زمین خارج شد و در نهایت هم جلیل آکیندله با 29 امتیاز برنده این رقابت و تیمش برنده
بازی شد. البته ماهانی ها در پایان نیمه اول 38 بر 34 برنده به رختکن رفتند. نیمه ای که به جز یک صحنه اعتراض سعید داورپناه به میز ناظران و برخوردهای رقابتی بین آکیندله و روزبهانی حاشیه دیگری نداشت.
* شیطنتهای بابک نظافت، خنده به داوری
گویا دل بابک نظافت کاپیتان فولاد ماهان برای حواشی تنگ شده و در بازی پنجم نیمه نهایی هم شیطنتهای این بازیکن از نیمه دوم شروع شد. جایی که چندین بار برای عصبی کردن فورته آمریکایی تلاش کرد اما در نهایت صبرداوران هم به پایان رسید و یک خطای فنی برای نظافت و دو پرتاب برای بازیکن پتروشیمی اعلام شد. نظافت برای دقیقه ای با خنده به داوران و میز نماینده فدراسیون و … معترض شد و تیم خودش را نیز به هم ریخت اما پتروشیمی با یک خطای بی موقع در دقیقه پنجم برای دقیقه ای توپ و میدان را به حریف سپرد و با شش امتیاز عقب افتاد.
سعید داورپناه با تحرک بالایش در این نیمه کمک زیادی به تیمش کرده و ژوزف فورته نیز در بازگشت به بازی عملکرد بهتری نسبت به نیمه اول داشت ،ضمن اینکه در مقابل حرکات بابک نظافت و ترنس این بازیکن هم تلاش داشت از نظر روانی بر بازیکنان پتروشیمی تاثیر بگذارد.به این ترتیب ماهشهری ها با استفاده از فضاها 51 بر 50 از حریف پیش افتاده و کوارتر سوم را هم 22 بر17 بردند.
*اعتراض رشاد به تعویض
رشاد اندرسون آمریکایی که از همان ابتدای فصل هم چندان با سیستم کاری ماهانی ها هماهنگی نداشته و هنوز هم در این تیم خوب استفاده نمی شود در اواخر کوارتر سوم بعد از درگیری کوچکی با فورته تعویض شد و اعتراض خود را هم به صادق زاده سرمربی تیمش نشان داد. سرمربی فولاد ماهان در شروع کوارتر آخر هم از اندرسون استفاده نکرد تا نارضایتی این بازیکن به اوج خود برسد.
*استفاده از کاردوست و جابر، بزرگترین اشتباه ماهان
تمام کارشناسان حاضر در سالن بعثت ماهشهر به اتفاق بعد از پایان بازی و البته در حین مسابقه اعتقاد داشتند که فولاد ماهان به جای بازیکنانی مثل جابر روزبهانی و اصغر کاردوست در زیر حلقه که مقابل سیستم پتروشیمی کاری از پیش نمی بردند باید از محمد حسن زاده بیشتر استفاده می کرد.کاردوست و روزبهانی هر یک 13 دقیقه بازی کرده و 2 و 9 امتیاز به دست آوردند.بابک نظافت به جز حواشی در دقایق میانی کوارتر چهارم بازی خوبی انجام داده و ابتدا یک خطا برای تیمش گرفت که با گرفته شدن این خطا رو به آسمان
کرده و خدا را به این خاطر که داوران توجهی هم به وی کرده اند، شکر کرد! نظافت بعد از این صحنه با یک سه امتیازی تیمش را 61 بر 60 پیش انداخت.
دو تیم از این دقیقه به بعد سه بار با نتایج 66_66 ، 71_71 و 73_73 به تساوی رسیدند و استرس زیادی برای حاضران در سالن به وجود آوردند. پس از تساوی بر روی عدد 71 ترنس بازیکن خارجی دوم ماهان با یک اسلم دانک تیمش را پیش انداخت اما جلیل آکیندله با گرفتن خطا و گل کردن هر دو پرتاب بار دیگر بازی را مساوی کرد.
* اوج هیجان در 44 ثانیه
بعد از پرتابهای اکیندله توپ و حمله دست بابک نظافت بود که در فشار بازی توپ را به اوت انداخت. در این لحظه مهران شاهین طبع یک وقت استراحت برای پتروشیمی گرفت و در بازگشت ابتدا فورته برای ثانیه هایی وقت تلف کرده و توپ را به جلیل داد که در حرکت به سمت حلقه یک خطا از بازیکنان ماهان گرفته و هر دو توپش را هم گل کرد. پیش از اینکه ماهانی ها فرصت اتمام حمله شان به سمت سبد حریف را پیدا کنند سوت پایان بازی با فینالیست شدن پترویی ها زده شد. این دیدار با نتیجه 75 بر 73 به نفع پتروشیمی تمام شد.
* انفجار ماهشهر
صحنه های بعد از اتمام مسابقه ترکیبی از شادی زیبای بازیکنان پتروشیمی پس از گرفتن پاداش یک فصل سخت، شرایط نه چندان عادی هر دو مربی پس از یک بازی پر فشار و البته درگیری و ناراحتی بود. در حالی که بازیکنان پتروشیمی به شادی پس از برد می پرداختند لدر ترنس بازیکن نه چندان خوش اخلاق فولاد ماهان به این بازیکنان حمله ور شده و شادی آنها را به هم ریخت. با حرکت ترنس تماشاگران هیجان زده ماهشهری نیز به هم ریخته و شروع به پرتاب صندلی ها به زمین کردند هر چند ماموران
اجازه ورود کسی به زمین را ندادند.
کرمانشاهی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون که همراه نوربخش رئیس سازمان لیگ در سالن حضور داشتند با دیدن این صحنه ها تاکید کرد که گزارش تمام این موارد را در فدراسیون بررسی کرده و مقصران را شناسایی می کنند. وی از حرکت بازیکن خارجی ماهان که پس از زدن سوت پایان به زمین حمله ور شده و تماشاگران را هم تحت تاثیر قرار داد ، انتقاد کرد.
صفرنژاد سرپرست پتروشیمی هم تاکید کرد که ترنس در تمام 5 بازی گذشته به همین شکل رفتار کرده است.
محسن صادق زاده سرمربی فولاد ماهان هم در پاسخ به خبرنگاران تاکید کرد که در یک شرایط احساسی ناشی از فشار بازی قرار دارد و به همین دلیل بعدا پاسخگوی خبرنگاران خواهد بود.
دراین بازی جلیل آکیندله بهترین بازیکن زمین بود و ژوزف فورته 14 امتیاز،محمد جمشیدی 10 و سعید داورپناه یازده امتیاز برای پتروشیمی به دست آوردند. در ماهان هم ترنس لدر 15 امتیاز، محمد حسن زاده 12 امتیاز و رشاد اندرسون12 امتیاز کسب کردند.

حواشی ادامه دار پتروشیمی_فولاد ماهان؛
خراب شدن جشن ماهشهری با حمله ترنس
گریه خوشحالی به جای جشن در رختکن

هر چند در جریان بازی پنجم نیمه نهایی بسکتبال میان پتروشیمی و فولاد ماهان حواشی کوچکی وجود داشت اما بازی به خوبی و بدون مشکل خاصی تا پایان ادامه پیدا کرد. با زدن سوت پایان بازی تمام اعضای تیم پتروشیمی و تماشاگران ماهشهری با حالتی انفجاری به خوشحالی پرداختند ولی با حمله ترنس لدر بازیکن خارجی ماهان به بازیکنان پتروشیمی و درگیری ای کوچک، جشن ماهشهری ها به هم ریخت.

حواشی پس از بازی پنجم بسیار پررنگتر از خود مسابقه بود. بعد از حرکت بازیکن خارجی ماهان تماشاگران ماهشهری که شرایط احساسی خاصی پس از سه سال رسیدن به فینال داشتند شروع به کندن صندلی ها و پرتاب آن به سمت بازیکنان فولاد ماهان کردند. به همین دلیل ماموران انتظامی حاضر در سالن به سرعت بازیکنان دو تیم را به سمت رختکن هدایت کردند.
بازیکنان پتروشیمی با رفتن به رختکن ابتدا برای لحظاتی با رها شدن از فشار بازی و از خوشحالی شروع به گریه کردند. مهران شاهین طبع سرمربی پتروشیمی هم که بار سنگینی از دوشش با رسیدن به فینال برداشته شده بود، برای لحظاتی به جمع بازیکنان نرفت تا آرامش خود را بازگرداند که در این حین محمد کسایی پور مربی و حامد سهراب نژاد کاپیتان تیم با دیدن فضای رختکن سعی کردند شادی پس از سوت پایان را به جمع بازگردانند.
اما در رختکن مقابل شرایط کاملا برعکس بود. محسن صادق زاده سرمربی ماهان و امیر عطابخش سرپرست یتم با حالتی عصبی ایستاده و به رختکن نمی رفتند.
بازیکنان ماهان هم در رختکن برای هضم سومین شکست پیاپی خود تلاش می کردند. اصفهانی ها از ابتدای فصل بارها و بارها از رسیدن به فینال صحبت کرده و به نوعی در این مورد مطمئن بودند. در این میان با باز شدن درب منتهی به رختکن، تعدادی از تماشاگران ماهشهری به سمت بازیکنان ماهان حمله ور شدند که تمام ماموران حاضر در سالن با فریادهای صادق زاده و مسئولان تیم به سرعت برای حل مشکل خود را رساندند اما گویا کتف مجید قاسم زاده بازیکن جوان ماهان در این بین در رفت و اعصاب بازیکنان این تیم بیش از
قبل به هم ریخت.
*حرکات کودکانه جلیل آکیندله
آکیندله بازیکن خارجی دوم پتروشیمی پیش از این هم در مراحل ابتدایی پلی آف کم تجربه بودن خود را نشان داده بود. این بازیکن که از لحاظ آماری بهترین بازیکن زمین بود در مقابل هر خطای حریف، گلهای خود و حتی پنالتی ها واکنش داشته و برای بازیکنان ماهان به خصوص جابر روزبهانی کری میخواند. گل زدن در حالی که جابر بلند قامت در زیر حلقه حضور داشت به قدری برای آکیندله لذتبخش بود که با حرکاتی کودکانه، ادایی در آورده و باعث خنده اکثر حاضرین در سالن شد. در مقابل فورته آمریکایی بسیار با تجربه عمل کرده و درگیری های لفظی وی با حریف هم حساب شده و با هدف وارد کردن فشار روانی به بازیکنان ماهان به نظر می رسید.
*حضور تیمهای خوزستانی در سالن
اعضای دو تیم صنایع پتروشیمی و حفاری اهواز دیگر خوزستانی های سوپرلیگ بسکتبال برای تماشای این دیدار به سالن آمده و از سوی هواداران تشویق شدند. تماشاگران ماهشهری که در جریان بازیهای لیگ به دو دسته تقسیم شده و بسیاری از آنان متعصبانه طرفدار صنایع بودند، در این بازی یکپارچه به تشویق پتروشیمی می پرداختند.
*نشستن بر روی زمین و خنده به داوران
بابک نظافت از ابتدای بازی در زمین تنها مشغول حرف زدن بود که حتی گاهی اعصاب صادق زاده مربی تیمش را نیز به هم می ریخت. نظافت بعد از گرفتن چند خطایی که به نظرش درست نبود بر روی زمین نشسته و به داوران می خندید کهm سرمربی ماهان از وی خواست، ساکت باشد.
به جز نظافت بازیکنان دیگرهر دو طرف هم اعتراضات خود را به میز ناظران و نماینده فدراسیون می گفتند، البته همه نیم نگاهی به کرمانشاهی رئیس کمیته انضباطی که نظاره گر این بازی بود نیز، داشتند.
*عجله پترویی ها برای رسیدن به فرودگاه
بازیکنان پتروشیمی کمتر از دو ساعت بعد از پایان بازی به سمت تهران پرواز داشتند که به همین دلیل مجبور به ترک با عجله سالن شده و به زحمت به پروازشان رسیدند. ماهشهری ها بدون توجه به تصمیم تیم مهرام برای میزبانی بازیهای اول فینال، به تهران آمدند تا برای این مرحله تجدید قوا کنند.
* مخالفت پترویی ها با فینال سه از پنج
با اتمام تمام حواشی و درگیری ها بالاخره تیم ماهان هم بعد از یک ساعت سالن را ترک کردند. در سوی دیگر صفرنژاد سرپرست پتروشیمی با تمام شدن این جریانات خیلی زود به فکر بازی فینال افتاده و برای آن برنامه ریزی می کرد. وی تاکید داشت که پتروشیمی از ابتدا هم موافق برگزاری بازی فینال به صورت سه از پنج بازی نبوده و نامه مخالفت خود را به فدراسیون بسکتبال ارائه می کند تا این مرحله طبق توافق قبلی به شکل چهار برد از هفت مسابقه برگزار شود./با

گزارش از فرشته سيفي ناجي

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :2

  • omid

    تاریخ : ۲۲ - اردیبهشت - ۱۳۹۱

    afarin ajab gozareshe toopi bood.
    Ishalla mahram ro ham shekast midim.


  • گروه فرهنگی تنگاره ماهشهر

    تاریخ : ۲۳ - اردیبهشت - ۱۳۹۱

    باسلام و تبریک
    آدرس سایت باشگاه فرهنگي ورزشي فجر ماهشهر جهت بهره برداری و درج در پیوندهای سایت بشرح زیر میباشد:
    http://fc-fajr.com/index.php


ارسال دیدگاه