دفعات بازدید: 657

تاریخ انتشار: 1391/02/23 - 22:54

شاهین طبع : هنوز به مهرام فکر نکرده ایم / تماشاگران خوزستانی خاص هستند

پس از نبرد سخت نیمه نهایی با فولاد ماهان ،

شاهین طبع : هنوز به مهرام فکر نکرده ایم / تماشاگران خوزستانی خاص هستند

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام گفت: هنوز به بازی با مهرام فکر نکرده ایم چون تمام فکرمان در مرحله قبلی بر روی فولاد ماهان بود و تنها باید روحیه جنگنده ی بازیکنان را برای مهرام حفظ و احساسات خود را به عنوان مربی کنترل کنم.

 

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ادامه داد: امروز را با توجه به بازیهای سخت مرحله قبل به بازیکنان استراحت دادیم اما برای بازیهای فینال باید دو کار انجام دهم ابتدا توجه به این نکته که یک مربی زمانی موفق است که احساسات خود را کنترل کند. با توجه به اینکه این موضوع پیش از این هم برایم مشکلساز بوده، باید در این مرحله بیشتر به کنترل احساساتم در بازی بپردازم و کار دوم هم بر روی بازیکنان است که باید برای بردن مهرام و البته انجام بازی خوب با روحیه جنگنده به میدان بروند.
وی ادامه داد: بازی پنجم ما مقابل فولاد ماهان بسیار نزدیک بود و حتی در اواخر دیدار با چند اشتباه، شش امتیاز عقب افتادیم اما با دفاع خوب و تلاش بازیکنان بالا رفتیم و با وجود اینکه چند توپ را به شکل بدی در زیر حلقه گرفتند اما با کمک خدا بازی را بردیم. شاهین طبع از تماشاگران ماهشهری بسیار راضی به نظر می رسد و در پاسخ به این که به نظر می رسد بحث دو تکه شدن تماشاگران ماهشهری با آمدن تیم صنایع ماهشهر به لیگ ، چندان هم در مرحله نیمه نهایی صدق نمی کرد، تاکید کرد: تماشاگران کمک زیادی به تیم کردند. آنها از چند ساعت قبل بازی به سالن آمده و تشویقهایشان را شروع کردند. واقعا به این موضوع اعتقاد دارم که زیبایی های ورزش در خوزستان با توجه به تماشاگران آن بیشتر به چشم می آید. البته در شهرهایی مثل گرگان و یا استان مازندران هم مردم به همین میزان ورزش را دوست دارند اما خوزستان تماشاگران خاصی دارد و هر کس که پا به سالن می گذارد، با شدت تشویق آنها انگیزه بیشتری پیدا می کند.

وی افزود: پس از بازیهای سوم و چهارم ، روی مشکل شروع بازی کار بیشتری انجام داده و این در بازیمان هم مشخص بود هر چند استرسی که بر بازیکنان حاکم بود فضایی را به وجود آورد که پنالتی های زیادی را در نیمه اول گل نکردیم. این هم از اتفاقات نادر بسکتبال است که تیمی با گل نکردن 23 پنالتی بازی را ببرد. البته یکی از دلایل آن را توقع تماشاگران می دانم که بازیکنان هم در مقابل با استرس به دنبال برطرف کردن آن هستند وگرنه با گل شدن نیمی از پنالتی ها هم شرایط تغییر می کرد. شاهین طبع اشاره کرد: شروع بازی ما منطقی بود و دیگر از شوتهای پیرامونی بی هدف پرهیز کردیم. هر چند باز هم چند مرتبه این اتفاق افتاد اما به هر حال تیم به شرایط منطقی خود بازگشت.
وی در مورد فورته بازیکن آمریکایی تیم تاکید کرد: فورته را برای 20 دقیقه در اختیار نداشتیم و 2 بار هم دهان این بازیکن بخیه خورد به همین دلیل هم شرایط طبیعی نداشت و چندان رضایتبخش عمل نکرد هر چند از نظر روانی کمک خوبی برای تیم بود. برخی نبودن حامد سهراب نژاد را به نفع سیستم کاری پتروشیمی عنوان می کردند. شاهین طبع تاکید کرد: حامد سهراب نژاد کاپیتان تیم ما است و تیمی هم که کاپیتان خود را از دست می دهد از نظر روحی و روانی افت می کند از طرفی اگر حامد در بازی حضور داشت با توجه به نوع مهره چینی فولاد ماهان در تیم بسیار موثر بود.
سرمربی پتروشیمی بندرامام ادامه داد: جلیل بازیکن خارجی ما در مقابل ماهان بسیار خوب بازی کرد اما تیم حریف هم چهار بازیکن سنتر بسیار قوی داشت. لدر ترنس، محمد حسن زاده،اصغر کاردوست و جابر روزبهانی که آنها هم قوی کار کرده و فشار سرسام آوری بر تیم ما می آوردند. در این میان بازی جابر را بهتر می دانم که مقابل بازیکن خوبی مثل جلیل بد کار نکرد و البته رقابت این دو هم به دور از حاشیه به تماشاگران هیجان می داد. به نظرم این نوع بازی به پیشرفت بسکتبال کمک می کند.

ارسال دیدگاه