دفعات بازدید: 1,615

تاریخ انتشار: 1391/02/27 - 23:48

حواشی فینال بسکتبال/ همراه با مصاحبه

 

 تیم پتروشیمی در دیدار دوم فینال مقابل مهرام تا می توانست، جنگید اما گویا تعداد کمی از اعضای این تیم بردن مهرام را باور نداشتند و در روزی که دو یار خارجی ماهشهری ها روی هم 22 امتیاز به دست آوردند، نیکولاز یار گرجستانی مهرام با 29 امتیاز و 10 ریباند از هر دو بازیکن حریف مفیدتر کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، هر چه بازی اول فینال سوپر لیگ بسکتبال در قد و قواره های این مرحله نبود، بازی دوم، فینالی شروع و پی گیری شد. مهرام در حالی با ترکیب آشنای سه ملی پوش و دو خارجی خود وارد میدان شد که مهران شاهین طبع به جای آیدین کبیر، محمد شاهسوند را در ترکیب اولیه قرار داد. حامد آفاق با پرتاب سه امتیازی خود اولین حمله مهرام را به نتیجه رساند اما سعید داورپناه بلافاصله با گرفتن توپ جواب این گل را در سوی دیگر داد تا نشان دهد پتروشیمی امروز با دیدار اول فرق دارد و حتی بعد از سه دقیقه با گل فورته برای اولین بار 7 بر 6 پیش افتاد.

*بی احترامی ها مهدی کامرانی مقابل مربی سابق

اما بازی دوم از نظر درگیری ها هم متفاوت از روز قبل بود. اولین جرقه را مهدی کامرانی با توهین به مهران شاهین طبع زد که با واکنش شدید این مربی و بحث صمدزاده سرپرست مهرام با سرمربی حریف همراه شد. هر چند ناظران موفق به آرام کردن شاهین طبع شدند اما جو سنگین میان کامرانی و سرمربی فصل قبلش در ادامه بازی هم قابل توجه بود. کامرانی علاوه بر اینکه سال گذشته در تیم مهرام بازیکن شاهین طبع بود.

بخشی از پیشرفت بسکتبالش را هم مدیون این سرمربی است و بی احترامی وی نشان از فراموشی گذشته ها داشت. کاپیتان مهرام در سایر دقایق دیدار هم به طور مرتب با میز ناظران به صحبت می پرداخت و صحنه هایی مشابه با حرکات بابک نظافت در کنار زمین را به صورت حرفه ای تر و بدون خنده رقم زد هر چند از نظر ناظران حرف زدن با مسئولان کنار زمین مشکلی از لحاظ قانونی ندارد و گویا بازیکنان تنها باید شیوه کار را بلد باشند تا جریمه نشوند! اما این حرکت با دعوای دو یار خارجی تیمها پی گیری شد.

جلیل آکیندله و پاپ سو با درگیری خود هر کدام یک خطای فنی گرفتند و مهران شاهین طبع که از روز قبل هم از بازی جلیل راضی نبود این بازیکن را از زمین خارج کرد.فورته دیگر یار خارجی پترو در این دقایق بهتر از روز قبل کار کرده و سرمربی پتروشیمی هم کمتر از قبل دست به تعویض می زد. پس از تساوی 15_15 دو تیم در دقیقه ششم بازی، چند حمله و پاسکاری خوب از پترو این تیم را 22 بر 18 پیش انداخت اما خطای فنی برای هومن رضایی و پرتابهای مهرامی ها امتیازات از دست رفته را برگرداند.

مهرام که در حرکات بعدی با 3 امتیاز در حال گرفتن کوارتر اول بود با سه امتیازی فورته غافلگیر شد و کوارتر اول هم 27_27 مساوی به پایان رسید.
فرق خارجی ها پرتاب سه امتیازی محمد جمشیدی که در اواخر کوارتر اول به میدان آمد، آغازگر کوارتر دوم بود. جلیل آکیندله بازیکن نیجریه ای پترو بار دیگر اجازه ورود به زمین را پیدا کرد اما از سوی دیگر هم بازی فورته از میانه های کوارتر افت پیدا کرد، جایی که با بازی خوب نیکولاس گرجستانی ظرف دو دقیقه همه چیز به دست مهرام افتاد و بازی 41 بر 32 به سود این تیم برگشت.

هر چه پاپ سو و نیکولاس برای مهرام مفید کار کردند، دو یار خارجی پتروشیمی بی انگیزه بودند و در نهایت هم نیمه اول 50 بر 43 به سود تیم تهرانی تمام شد.

عذرخواهی صمدزاده از مربی سابقش

در پایان نیمه فرید اصلانی گارد راس مهرام که به جای مهدی کامرانی به زمین آمده بود به نگرفتن یک خطا از داوران به شدت معترض شد و به این ترتیب پای کادر فنی دو تیم هم به ماجرا باز شد هر چند اعتراض این بازیکن سودی در بر نداشت. در این میان زمانی که مهران شاهین طبع قصد رفتن به رختکن را داشت، صمدزاده سرپرست مهرام با حالت عذرخواهی به سوی این مربی رفت تا مسایل پیش آمده را از دل سرمربی فصل قبلش در آورد.

“سعید با تعصب”

تماشاگران ماهشهری با توجه به سوابق قبلی، علاقه خاصی به سعید داورپناه بازیکن شماره هشت تیمشان دارند و اتفاقا داورپناه هم با تشویقهای تماشاگران در این دیدار هرکاری برای تیمش کرد و از همه مهمتر در رقابت با صمد نیکخواه بهرامی هم موفق بود. 27 امتیاز، پنج ریباند و پنج توپربایی حاصل تلاشهای این بازیکن بود که در دفاع و حمله رهبری تیمش را برعهده داشت. ماهشهری ها هم با شعار “سعید با تعصب” به تشویق ملی پوش تیمشان پرداختند.

محمد جمشیدی دیگر بازیکن جوان پتروشیمی هم به اندازه هم تیمی اش جنگنده ظاهر شد و با پنج پرتاب سه امتیازی موفق در دقایق حساس و 19 امتیاز ، به یاری تیمش امد.اما در اوایل نیمه دوم پس از اینکه مهدی کامرانی خطای چهارم خود را از داور دریافت کرد، همزمان با بلند کردن دستش برای خطا، انگشتانش را رو به آسمان نشانه رفته و خدا را برای قضاوت داوران شاهد گرفت! در نهایت هم اعتراضات این بازیکن و خطای چهارمش ، مصطفی هاشمی را بار دیگر مجبور به تعویض کاپیتان کرد.

اختلاف 9 امتیازی دو تیم با گذشت سه دقیقه به دو امتیاز رسید که در این لحظه داوران به خاطر اعتراض نیکولاس گرجستانی یک خطای فنی به این بازیکن و به خاطر آمدن هاشمی مربی مهرام به میان زمین، خطای فنی ای هم به این مربی نشان دادند که فرصتی طلایی برای ماهشهری ها بود و با گلهای فورته بازی را به تساوی 57_57 کشاند. سپس سه امتیازی داورپناه در دقیقه ششم نیمه بازی را به سود این تیم برگرداند اما باز هم خطاهای بازیکنان پترو کار دستشان داد و ظرف سه دقیقه تیم قهرمان چهار دوره لیگ با 12 امتیاز خود را بالا کشید. حاصل تمام حمله ها و تلاشهای بازیکنان ماهشهر کم کردن اختلاف تا چهار امتیاز و بردن 25 بر 22 کوارتر سوم بود.

*زیر سبد خالی

نکته ای که برخی اعضای پتروشیمی بعد از باخت اول به ان اشاره داشتند ، نحوه بازی مهرام بود که در صورت بهتر بازی کردن حریف و بسته به سختی شرایط بهتر می شود. مهرامی ها هم برای به دردسر نیفتادن با یک باخت ، شدت کار خود را در کوارتر نهایی بیشتر کردند.

بازیکنان پتروشیمی که از فشار بازی خسته شده بودند اشتباهات بیشتری انجام می دادند. به طوری که در یک صحنه با پاس اشتباه محمد شاهسوند در یک فرصت طلایی، محمد جمشیدی به سر خود می زد!

در این میان جای خالی حامد سهراب نژاد کاپیتان پتروشیمی بیشتر به چشم می آمد، به خصوص وقتی که شاهسوند بلند قامت با پنج خطا از بازی بیرون رفت و پتروشیمی عملا در زیر سبد کسی را به جز جلیل آکیندله نداشت، اتفاقا این بازیکن نیز تا سه دقیقه آخر با اعلام خطای پنجم از بازی خارج شد و خلا این نقطه را پررنگ تر کرد.

*خروج آفاق، تجربه صمد

با این وجود بعد از چند دقیقه آرام، سه امتیازی محمد جمشیدی نتیجه را به 80 بر 77 نزدیک کرد و انفجار شادی هواداران را همراه داشت. در سوی مقابل هم اعتراض فراوان حامد آفاق به یک تصمیم داور، خطای پنجم این بازیکن را ثبت کرد و یک پنالتی موفق فورته تیمش را به و امتیازی حریف رساند.

آفاق که تخصص خوبی در از کار انداختن بازیکن خارجی حریف دارد با 19 امتیاز و پنج ریباند کمک زیادی به تیمش کرد و بیرون رفتنش فرصت خوبی برای حریف بود اما از اینجای کار صمد نیکخواه بهرامی تمام توانایی و تجربه اش را برای نگه داشتن تیم به کار گرفت و با زدن گل، گرفتن خطا و کنترل بازی، اجازه از دست رفتن نتیجه را به تیمش نداد.

*خوبها، بدها

طبق روال بازیهای گذشته کرمانشهای رئیس کمیته انضباطی فدراسیون در سالن شاهد بازی دوم فینال بود و از حرکات بازیکنان یادداشت برداری می کرد. هر چند حضور رئیس کمیته انضباطی در بازیها و از نزدیک دیدن صحنه ها قابل تقدیر است اما روال کار بازیهای بسکتبال به این شکل است که ناظران و داوران گزارشات خود را به فدراسیون ارائه کرده و در صورت وجود مشکل، متخلفان را به کمیته انضباطی فرا می خوانند در حالی که در چند دیدار گذشته کرمانشاهی با یادداشت اسامی خوبها و بدهای بازی، شخصا تمام این پروسه را طی می کند.

به هر حال با پایان بازی تیم مهرام برای جا نماندن از پرواز به سرعت سالن را ترک کرد اما ماهشهری ها با تصمیم مسئولان تیم تا عصر فردا در این شهر می مانند و سپس برای بازی سوم راهی تهران می شوند. بازی سوم دو تیم روز دوشنبه اول خرداد در سالن آزادی تهران انجام می شود و در صورت پیروزی مهرامی ها پنجمین قهرمانی پیاپی خود را مقابل چشم تماشاگران خودی جشن می گیرند.

*هاشمی: بازی سوم سختتر است

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام بعد از بردن فینال دوم حرفهای همیشگی را به خبرنگاران زد با این جمله متفاوت که فینال سوم در تهران برای تیمش سختتر خواهد بود.

مصطفی هاشمی که معمولا جملات مشابهی را بعد از بازیها در مقابل خبرنگاران تکرار می کند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: برای هزارمین بار در این فصل می گویم که به بازیکنانم افتخار می کنم. این نفرات کل شرایط بازی را تغییر می دهند به خصوص در جو ماهشهر که کار را واقعا سخت می کند.

وی ادامه داد: شرایط یددارهای فینال به گونه ای است که هر بازی سختتر از قبلی می شود چون تیم حریف هم انگیزه بیشتری برای کار پیدا می کند و مطمئنا بازی سوم ما در تهران هم سختتر از این است.

سرمربی مهرام حاضر به صحبت در مورد حرکات مهدی کامرانی و داوری نشد و تصریح کرد: این مسائل در بسکتبال پیش می آید و حالا هم همه چیز تمام شده است. بسکتبال همیشه با نوسان همراه است و شرایط روحی بازیکنان هر لحظه تغییر می کند.

*کسایی پور: امیدوارم تعیین قهرمان به بازی 4 و 5 بکشد

مربی تیم بسکتبال پتروشیمی که همیشه بعد از شکستها جور باخت تیم را کشیده و پاسخگوی رسانه ها می شود تا بار این کار از دوش سرمربی برداشته شود بعداز شکست دوم تیمش ابراز امیدواری کرد که تعیین تیم قهران تا بازی چهارم و پنجم طول بکشد.

محمد کسایی پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اشاره کرد: بازی دوم مقابل مهرام را می توانستیم تحت شرایط خاصی ببریم اما بازیکنانمان بازی واقعا خوبی انجام دادند و تنها جوانی و کم تجربگی ما مقابل تجربه بیشتر حریف قرار گرفت. تیم مهرام د فینال حرفه ای تر عمل کرده و بازیکنان ملی پوش طراز اولی دارد.

وی ادامه داد: با شکست دوم کارمان برای سومین فینال در تهران سختتر شد به خصوص که باید رد خانه حریف بازی کنیم اما قطعا با تمام توان به این بازی می رویم و امیدوارم موفق شویم تعیین تکلیف تیم قهرمان را به بازی چهارم و یا پنجم بکشانیم.

*داورپناه: امید داشتیم، خارجی خوب نداشتیم

ملی پوش تیم بسکتبال پتروشیمی که تمام توانش را در بازیهای فینال برای تیمش گذاشت، با رد این موضوع که تیم پتروشیمی با توجه به تفاوت قدرت دو تیم امیدی برای بردن حریف ندارد به انتقاد از بازیکنان خارجی تیمش پرداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دو بازیکن خارجی پتروشیمی صدای تک تک اعضای تیم و مربیان را با بازیهای ضعیف و البته رفتارهای بد خود در آورده اند. این دو بازیکن که پاداش خود را هم گرفته و از هر نظر در ماهشهر تامین هستند، از تمام توانایی های خود در بازی استفاده نکرده و یاران ایرانی را دست تنها می گذارند. به خصوص در مقابل تیمی مثل مهرام که دو
خارجی قابل اطمینان و قوی دارد.

سعید داورپناه پس از شکست دوم مقابل مهرام به خبرنگار ما گفت: بازیکنان خارجی مان واقعا بد کار کردند و دست شاهین طبع را در لحظات حساس بازی نگرفتند. بازیکنان دیگر واقعا تمام زحمتشان را کشیدند و خوب کار کردند.

وی با رد موضوع امید نداشتن تیمش تاکید کرد: اتفاقا ما ایرانی هاامید به برد داشتیم اما این بازیکنان خارجی بودند که این امید را نداشته و کمکی به ما نکردند.

سایر بازیکنان پتروشیمی نیز در گوشه و کنار از شرایط خارجی های خود ابراز نارضایتی کردند. محمد جمشیدی بازیکن جوان این تیم اعتقاد داشت که تنها در صورت داشتن بازیکنی مثل نیکولاس، به راحتی مهرام را در بازی دوم شکست می دادند و از طرفی حامد سهراب نژاد کاپیتان مصدوم تیم که در پایان بازی یکی ار ناراحت ترین اعضای تیم به خاطر نداشتن فرصت بازی و کمک به تیمش بود عملکرد بازیکنان ایرانی تیمش را ستوده و تاکید داشت که با وجود باخت بازی واقعا خوبی را به نمایش گذاشته اند.

ارسال دیدگاه