دفعات بازدید: 499

تاریخ انتشار: 1391/03/01 - 14:35

رييس اداره ورزش و جوانان هنديجان تاكيدكرد: لزوم برگزاري المپيادهاي ورزشي

رييس اداره ورزش و جوانان هنديجان گفت:‌ برگزاري المپيادهاي ورزشي به صورتي كه تمام شهرستان‌ها هم‌زمان باهم درگير آن شوند،‌ يك نياز اساسي براي توسعه ورزش استان در كنار اعتباري كه به آن تعلق مي‌گيرد، مي‌باشد.

 

امير احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهاركرد: طي چند سال اخير در زمينه زيرساخت‌هاي ورزشي بسيار كار شده است و ما در مسايل زيربنايي مشكلي نداريم. در اين راستا نياز به اعتبارات و برگزاري مسابقات بيشتر احساس مي‌شود.

وي درخصوص طرح آمايش ورزش بيان‌كرد: اين طرح ايده بسيار خوبي است اما به نظرم مانع از بروز بسياري از استعدادهاي جديد مي‌شود. اگر هر شهرستان بخواهد روي قطب‌هاي ورزشي‌اش مانور دهد، مانع پيشرفت ساير رشته‌ها و بروز استعدادها در رشته‌هاي ورزشي ديگر مي‌شود.

رييس اداره ورزش و جوانان هنديجان ادامه‌داد: اگر طرح آمايش تبديل به يك المپياد ورزشي در رشته‌هاي مختلف شود و سراسر استان در مسابقات شركت كنند، ‌نتيجه بهتري حاصل مي‌شود تا اين‌كه طرح آمايش را كه قطب‌بندي رشته‌هاي ورزشي و تمركز يك شهرستان روي يك رشته است را اجرا كنيم.

وي در ادامه با بيان اين‌كه هنگامي كه مديري نتيجه‌گرا باشد لطمه بسيار جدي به ورزش وارد مي‌كند، ‌گفت: باتوجه به اين‌كه در خوزستان قهرمانان زيادي وجود دارد، يكي از نقاط ضعفي كه در هيات‌هاي استان مشاهده مي‌شود، اين است كه تمام هيات‌ها ورزشي براي اين‌كه عملكردشان را بهتر نشان دهند، روي ورزشكاران منتخب استان و يا قهرمانان كشوري معطوف شده و از خود ورزش غافل مي‌شوند.

احمدزاده افزود: آن‌ها به دليل نتيجه‌گرا بودن؛ عمومي بودن ورزش و آن شاخصه‌هايي كه ورزش استان را به سمت همگاني كردن و درگيري بيشتر جوانان با ورزش مي‌شود را تحت شعاع قرار مي‌دهند. ضعف مديريت همچنين در برخي مواقع موجب مي‌شود بسياري از شهرستان‌ها از برگزاري مسابقات رشته‌هاي مختلف  اطلاع پيدا نكنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه همكاري ارگان‌هاي مختلف تا چه اندازه مي‌تواند موجب پيشرفت ورزش استان شود،‌ اظهاركرد: ‌آموزش و پرورش نقش كليدي و اساسي دارد و اگر اين ارگان به صورت سازماندهي شده و منظم وارد ميدان شود، موجب پيشرفت ورزش خواهد شد.

رييس اداره ورزش و جوانان هنديجان خاطرنشان‌كرد: آموزش و پرورش، نيروها و پتانسيل‌هاي جوان را در اختيار دارد و مي‌تواند در رده‌هاي سني پايه كار كند. همچنين شهرداري در ورزش همگاني نقش بسياري دارد و به نظرم تعامل خوبي بين شهرداري و آموزش و پرورش با هيات‌هاي ورزشي صورت نگرفته است كه اين موضوع به ورزش آسيب مي‌رساند. اكنون ورزش مدارس‌مان به فوتبال معطوف شده و صرفا مي‌خواهيم زنگ ورزش را بگذرانيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه باشگاه‌ها براي پيشرفت ورزش استان بايد چگونه عمل كنند؟ گفت: اكنون باشگاه‌هاي‌مان زحمت تمام ورزش را مي‌كشند و تعامل خوبي با هيات‌هاي ورزشي دارند. باشگاه‌هاي خصوصي باتوجه به اين‌كه از جيب خودشان هزينه‌ و فعاليت مي‌كنند، نقش مهمي در پيشرفت ورزش داشته‌اند.

احمدزاده افزود: باشگاه‌ها در واقع بازوهاي اجرايي اداره ورزش و جوانان در هر شهرستان‌ هستند. ما باشگاهي را در هنديجان داريم كه 30 سال است يك‌تنه تيمش را كنترل و در مسابقات شهرستاني در رده‌هاي سني مختلف شركت مي‌كند باوجود اين‌كه آن كمكي كه بايد به اين باشگاه شود تا فعاليتش را انجام دهد، نشده است.

وي به عملكرد خوب گرشاسبي، مديركل ورزش و جوانان استان اشاره و عنوان‌كرد: از زماني كه او وارد ورزش استان شده، حركت خوبي در ورزش خوزستان صورت گرفته است. اعتبارات جاري و فرهنگي كه وي در سال 90 پرداخت كرد، يك حركت مثبت بود. گرشاسبي در اين دو سال زحمت بسياري براي ورزش استان كشيده است ولي ما هنوز جاي پيشرفت داريم.

ارسال دیدگاه