دفعات بازدید: 2,846

تاریخ انتشار: 1391/03/03 - 2:08

مصاحبه با محمود راستی – بازیکن تکنیکی پینگ پنگ

بیوگرافی؟  

با عرض سلام، محمود راستی هستم 24 ساله از بندر ماهشهر دانشجوی کارشناسی صنایع شیمیایی

چند ساله پینگ پنگ را شروع نمودید و از کجا شروع کردید؟

دقیقا از تابستان 76 کلاس سوم دبستان بودم که پینگ پنگ را شروع کردم، از سالن پینگ پنگ 218 دستگاه شروع کردم.

شیرین ترین خاطره ورزشی شما ؟

سال 85 در مسابقات قهرمانی صنایع پتروشیمی ایران در مسابقات  تیمی برابر تیم شیراز شکست خوردیم و تیم شیراز هم از بندر امام و هم از اراک شکست خورد و ما هم توانستیم اراک را شکست بدیم، بازی آخر تیم ما برابر بندر امام بود اگر میبردیم اول میشدیم و شیراز چهارم میشد، اگر هم میباختیم چهارم میشدیم، بازی نفسگیری بودو ولی بالاخره با همت بچه ها و مربی عزیزمون جناب آقای وحید کاظمی نژاد توانستیم بندر امام را شکست بدیم و قهرمان شویم، واقعا برد دلچسبی بود ویکی از بهترین خاطرات ورزشی من بود.

تلخ ترین خاطره ورزشی شما ؟

در دوره بازیکنی، من خاطرات تلخ زیادی را پشت سر گذاشتم، مثلا یکی از آن خاطرات این بود که حدود 10 ساله پیش یک مسابقه رسمی و مهم در پیش داشتیم که از هر شهر استان خوزستان 5 نفر به این مسابقات اعزام میشدند، بعد از تمرینات بسیار زیاد و شور و اشتیاق این مسابقه مهم، مربی سالهای پیش ما آقای ……. بدون هیچ گونه مسابقات انتخابی 5 نفر را انتصاب کرد و به مسابقات اعزام کرد، من در شرایطی انتخاب نشدم که در اوج آمادگی خودم بودم، و مطمئن بودم که هم درمسابقه انتخابی تیم انتخاب میشدم، هم به تیم در مسابقات کمک میکردم، هم جزء 8 نفر اول آن مسابقات میشدم و ممکن بود به مسابقات کشوری اعزام شوم، به این دلیل اینقدر با اطمینان این حرفها را میزنم چون هم تمرین زیاد داشتم هم حریفهایم را در مسابقات میشناختم و به بازی آنها آشنائی داشتم، و زمانی که از مربی دلیل را جویا شدم با این پاسخ ناشایست که ( اگر مسابقه انتخابی برگذار میکردم تو انتخاب نمیشدی ) من را رد کرد، و بعد از 3 روز تیم ما بدون هیچ مقامی به ماهشهر بازگشت، فقط آقای سمیر زیاره در مسابقات انفرادی مقام پنجم را کسب کرده بود، این هم یکی از صد خاطرات تلخ من بود، واز اینگونه اتفاقات بود که باعث شد انگیزه من از رشته جذاب پینگ پنگ فروکش کند، این حرف آقای نوذری هیچ وقت یادم نمیره که گفت بازیکنی که پی در پی به مسابقات نره مثل این میماند که از دانش آموزی امتحان پایان ترم نگیرند ونقطه ضعف خود را نیابد، و جداٌ جا دارد از همین تریبون استفاده کنم و از آقای پرویز نوذری رئیس محترم هیئت پینگ پنگ ماهشهر و آقای وحید کاظمی نژاد دبیر محترم هیئت پینگ پنگ ماهشهر و مربی دلسوزم تشکر ویژه داشته باشم که توانستند از بدو ورود خودشان در پینگ پنگ ماهشهر جهش رو به پیشرفت عظیمی را ایجاد کنند و توانستند نسل مرده پینگ پنگ ماهشهر را دوباره زنده کنند و نسل جدید این رشته را در سطح کشوری مطرح سازند.

چه توصیه ای دارید برای کسی که به تازگی قصد دارد پینگ پنگ را شروع نماید؟

پینگ پنگ رشته ای است که نیاز به تمرکز و تمرین جدی دارد، راکت خوب و تیشرت زیبا بازی را خوب نمیکند، مهم اصولی تمرین کردن است، راکت خوب جای خود دارد و من این را فهمیدم که هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست زیرا بازیکنان بزرگی در پینگ پنگ بوده اند که از سنین بالا تمرینات خود را شروع کردند و به عناوین مختلفی دست یافتند.

مشوق ورزشی شما ؟

خانواده ام من را خیلی یاری کردند، و مطمئناً  اگر از همان اوایل بازیکنی کادر قویتری داشتیم از اینی که هستم بیشتر پشرفت میکردم، از همان بچگی به پینگ پنگ و فوتبال علاقه داشتم، و پینگ پنگ را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کردم.

نظر شما در خصوص هیئت پینگ پنگ ماهشهر ؟

من به شخصه خیلی راضی هستم، عملکرد بسیار حرفه ای در 4 سال اخیر داشته و میزبان مسابقات مهمی در شهرستان ماهشهر بوده ، کلاسهای داوری متعددی برگذار کرده، و از آقای پرویز نوذری رئیس محترم هیئت پینگ پنگ و اعضاء کادر هیئت خواهشمندیم به اینگونه فعالیتهای خود ادامه دهند.

دستاورد های شما ؟

سال 82 مقام سوم تیمی مسابقات آموزشگاهها و انتخاب در تیم برای مسابقات کشوری، سال 83 و 84 کسب مقام دوم تیمی آموزشگاهها و 85  مقام اول تیمی آموزشگاهها، سال 83 مقام سوم تیمی صنایع پتروشیمی تهران، سال 84 و 85 مقام دوم تیمی صنایع پتروشیمی اراک، سال 87 و 88 89 و 90 مقام اول تیمی و سوم انفرادی صنایع پتروشیمی اراک و انتخاب در تیم وزارت نفت و یک دوره سوم تیمی در مسابقات منطقه 6 دانشگاهها و مقام سوم مسابقات باشگاهی خوزستان

پینگ پنگ در یک کلمه ؟

تمرکز

بزرگترین آرزویت ؟

آرزویم واسه خودم و همه جوانان امثال خودم سلامتی و عاقبت بخیری است، و آرزویم از دید ورزشی رشد وتعالی کلیه رشته های ورزشی محروم شهرم و ریشه کن شدن حق خوری و سالم کار کردن است.

چه شد که به این رشته جذاب روی اوردی؟

سالن پینگ پنگ در 218 دستگاه 2 کوچه با خانه ما فاصله دارد، از همان کودکی که رهگذری به سالن پینگ پنگ میرفتم با دیدن این بازی علاقه شدیدی پیدا کردم.

چه اهدافی را در این رشته دنبال میکنی؟

سلامتی جسمی و روحی و تا جایی که در توانم باشد کسب مدال و افتخار برای شهر و مربی عزیزم آقای کاظمی نژاد، و همچنین دنبال کردن کلاسهای داوری و مربی گری برای رشد و پیشرفت نسل آینده پینگ پنگ ماهشهر.

نظر شما در خصوص پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر ؟

خیلی خوب و به روز است، من میتونم از تمامی اتفاقات و اخبار ورزشی کل رشتهای ورزشی شهرم با خبر شوم به نظر من این اطلاع رسانی خیلی مفید است و امیدوارم ادامه دار باشد

مدرک داوری شما و نظر شما در خصوص داوری پینگ پنگ؟

از هیئت پینگ پنگ ماهشهر و آقای کاظمی نژاد که ما را تشویق کرد که در عرصه داوری هم قدم بگذاریم کمال تشکر را دارم که در سال 86 کلاس داوری برگزار کردند و ما با تدریس خانم سلیمانی توانستیم کارت داوری دریافت کنیم، و این باعث شد که هر گونه مسابقاتی که در آن ماهشهر میزبان بود به طور کامل تیم هیئت برگزاری مسابقات همه بومی شهر باشیم، که این خود یک امتیاز به حساب می آید.

الگوی شما در پینگ پنگ؟

تیمو بول 

کلام آخر؟

جا دارد از آقای پرویز نوذری رئیس محترم  هیئت پینگ پنگ ماهشهر ، علیرضا راشدیان داور بین المملی و رئیس کمیته داوران هیئت پینگ پنگ ماهشهر و کاظمی نژاد مربی ای که من و امثال من که مدتی از پینگ پنگ دور بودیم را دوباره تشویق به شروعی مجدد در رشته پینگ پنگ کردند و به من انگیزه  دادند و ما را آماده مسابقات مختلف در سطح استان و کشور کنند و باعث پیشرفت مضاعف رشته پینگ پنگ و پیشرفت نسل جدید بازیکنان در ماهشهر شدند.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :20

  • پویا حیاتی

    تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۳۹۱

    سلام به دوست عزیزم محمود.امیدوارم همیشه ودر همه ی مراحل زندگی موفق و پیروز باشی.


  • باشگاه پرورش اندام میلاد ماهشهر

    تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۳۹۱

    ورزشکار ارجمند جناب آقای محمود راستی
    امید است که تلاش روز افزون شما جوان ارزشمند آرزوی سلامتی و پیشرفت را برای شما از ایزد منان خواستاریم و حاضر به حمایت شما در میادین ورزشی

    مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد ماهشهر
    ابراهیم کامران


  • باشگاه ورزشی میلاد ماهشهر

    تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۳۹۱

    ورزشکار ارجمند جناب آقای محمود راستی
    آرزوی سلامتی و پیشرفت روز افزون شما رااز ایزد منان خواستاریم .
    مدیر باشگاه ورزشی میلاد ماهشهر
    ابراهیم کامران


  • محمود راستی

    تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۳۹۱

    با کمال تشکر از شما آقای کامران که در عرصه ورزش ماهشهر تلاش بی وقفه میکنید.


  • محمود راستی

    تاریخ : ۳ - خرداد - ۱۳۹۱

    با کمال تشکر از آقای حیاتی، انشاالله شما هم در مراحل زندگی موفق باشید.


  • علی رضا راشدیان

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۳۹۱

    محمود جان امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشی


  • محمد اغاجری و عمادنوحی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۳۹۱

    با سلام خدمت دوست عزیز چی کنی کر ?
    شیروم محمود,عزیزوم سی شما و سی خانواده محترمتون ارزوی موفقیت ایکونیم,

    جمعی از بچیل هندیون


  • حسین شهابی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۳۹۱

    بهتربنا رو برات آرزو دارم محمود جان!!!
    باعث افتخار مایی ;)


  • پیام از تهران

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۳۹۱

    ان شاالله تعالی محمود راستی به حداکثر خواسته های خود در زمینه ورزش برسد و ایشان در همه رقابت ها درخشش خیره کننده ای داشته باشند.


  • كبرا مرهونيان

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۳۹۱

    درود به دختراي هميشه قهرمان الخصوص كاراته كاران تيم پتروشيمي بندرامام سارا جان خسته نباشي با ارزو بهترين برايت


  • مهدی شهریاری

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۳۹۱

    محمود جان زندگی پینگ پنگی تو برام مهم بود و دوستش داشتم برات آرزوی موفقیت میکنم


  • محمود راستی

    تاریخ : ۴ - خرداد - ۱۳۹۱

    از تمامی دوستان کمال تشکر را دارم


  • بهار

    تاریخ : ۵ - خرداد - ۱۳۹۱

    آقای راستی موفق باشید.
    ظاهرا فقط باید عضو باشگاههای پتروشیمی بود و از طرف صنایع پتروشیمی ساپورت شد
    تا شاید موفقیتی کسب شود و مطرح گردد .
    چنانکه که از شواهد امر بر می آید پیروزیهای بسیار بزرگ و تلاشهای ارزشمند بچه های غیر شرکتی در هیچ کجا نمودی ندارندحتی در ((سایت خبری ورزشی جوانان ماهشهر))
    و به سادگی فراموش میشوند.


  • reza

    تاریخ : ۶ - خرداد - ۱۳۹۱

    محمود جان انشالله موفق باشی حیف شد زود از پینگ پنگ رفتی .


  • محمود راستی

    تاریخ : ۶ - خرداد - ۱۳۹۱

    بهار جان دقیقاٌ همین جوره که شما میگید، آقا رضا من دوست نداشتم از پینگ پنگ برم وقتی انگیزه نباشه هیچ گونه کاری شدنی نیست، و هر جور شده دوباره سعی میکنم و با یاری دوستانم برمیگردم…


  • ali amoori

    تاریخ : ۶ - خرداد - ۱۳۹۱

    agha mahmood rasti,,enshala toei ranking balaei jahani bibinamet


  • نیما

    تاریخ : ۱۱ - خرداد - ۱۳۹۱

    این چه مصاحبه ایه؟ در حد روزنامه دیورای های دبستانه! بابا تو رو خدا یکم مطالعه کنید. حداقل روزنامه بخونید ببینید ببینید چطور مصاحبه می کنن. آخه شیرین ترین خاطره ورزشی هم سواله؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو را به خدا یکم باکلاستر کار کنید.


  • yones

    تاریخ : ۱۳ - خرداد - ۱۳۹۱

    در خصوص اظهارنظر نیما در مورد مصاحبه های پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر

    من تعجب میکنم از نظر ایشان.مثل اینکه خود ایشان روزنامه یا ……….نمی خوانند!

    چه خوب بود می نوشت.چه سوالاتی باید در یک مصاحبه منظور شود؟


  • رضا حیاتی

    تاریخ : ۱۳ - خرداد - ۱۳۹۱

    محمود جان همیشه دوستت داریم و بهت افتخار میکنیم


  • Sarah Aba

    تاریخ : ۵ - مرداد - ۱۳۹۱

    mahmood cheghad jaleb bod mosahebet :D


ارسال دیدگاه