دفعات بازدید: 3,221

تاریخ انتشار: 1391/03/05 - 13:52

دکتر جمهوری : رشته فوتبال و ايجاد صفات مردانه در خانم‌ها!

رشته فوتبال و ايجاد صفات مردانه در خانم‌ها!

دكتر جمهوري: قايقراني، بسكتبال و واليبال مناسب‌ترين رشته‌ها براي بانوان است

مشاور تيم‌هاي ملي بانوان در فدراسيون پزشكي ـ ورزشي مي‌گويد در رشته‌هاي همچون فوتبال كه فعاليت‌هاي ورزشي هوازي و غير هوازي به صورت ممتد و طي 90 دقيقه انجام مي‌شود افزايش رشد هورمون مردانه در فوتباليست‌هاي زن بيش از هورمون زنانه است.

دكتر سارا جمهوري در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطر نشان كرد: در دوران قبل از بلوغ اگر ورزشكار خانمي فعاليت ورزشي حرفه‌اي انجام دهد و شدت تمرينات هوازي و بي‌هوازي وي بالا باشد در رشد قدي وصف ثانويه جنسي وي اثر نامطلوبي مي‌گذارد. بنابراين اگر ورزشكاري 45 دقيقه تا يك ساعت تمرينات مداوم و سنگين انجام دهد علاوه بر مشكلات فوق،تاخير ايجاد شده در زمان قاعدگي منجر به تاخير افتادن زمان بلوغ در فرد مي‌شود.

 

به دليل انجام فعاليت‌هاي استقامتي و قدرتي بيش از حد، افزايش موهاي زائد، بلند بودن قطر موهاي زائد، تاخير در زمان قاعدگي و كلفت شدن صدا از جمله خصوصيات زنان فوتباليست است

 

وي ادامه داد: انجام فعاليت‌هاي ورزشي همچون ژيمناستيك ، ووشو به دليل ضرباتي كه به مفاصل و استخوان‌هاي رشد وارد مي‌شود منجر به بسته شدن صفحه رشد قدي و در نتيجه‌ باعث كوتاهي قد و به تاخير افتادن بلوغ در دختران ورزشكار مي‌شود.

جمهوري خاطر نشان كرد: در سنين نوجواني و بلوغ دختران فوتباليست كه به صورت حرفه‌اي اين رشته را دنبال مي‌كنند، به دليل انجام فعاليت‌هاي استقامتي و قدرتي بيش از حد، افزايش موهاي زائد، بلند بودن قطر موهاي زائد، تاخير در زمان قاعدگي و كلفت شدن صدا از جمله خصوصيات زنان فوتباليست است به عبارت ديگر در اين رشته ويژگي‌هاي مردانه بيش از زنانه در فوتباليست‌هاي خانم علائم خود را نشان مي‌دهد.

مشاور تيم‌هاي ملي بانوان در فدراسيون پزشكي ـ ورزشي رشته‌هايي همچون دووميداني، ووشو، ژيمناستيك را قبل از زمان بلوغ و در دوران نوجواني براي دختران مناسب ندانست و گفت: در اين رشته‌ها به دليل انجام تمرينات هوازي و غير هوازي مداوم ومستمر و حضور ورزشكاران در اردوهاي طولاني مدت به ويژه در باشگاه‌ها و تيم ملي از سوي ديگر به خاطر انجام فعاليت‌هاي بدنسازي با وزنه سنگين از جمله پرس با هالتر، اين مساله موجب تخريب صفحات رشد استخواني مي‌شوند. بنابراين در دوران بلوغ اگر اين اصول به درستي رعايت نشوند، اثرات مخربي را در رشد قدي ورزشكاران به دنبال خواهد داشت.

جمهوري اظهار كرد: متاسفانه در حال حاضر خيلي از باشگاه‌ها و مربيان تيم‌هاي ملي در كنار مشكلات ذكر شده بنا به تشخيص خود يكسري مكمل‌هايي به اشتباه به ورزشكاران تجويز مي‌كنند كه اين مكمل‌ها علايم فوق را تشديد مي‌كنند.

وي در پايان رشته‌هايي همچون قايقراني، واليبال و بسكتبال به دليل اين كه تمرينات هوازي و غير هوازي سنگيني در اين رشته‌ها انجام نمي‌شود و نسبت به رشته‌هاي دووميداني و فوتبال براي زنان مناسب‌تر ارزيابي كرد.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :1

  • Iraj

    تاریخ : ۹ - خرداد - ۱۳۹۱

    این خانم دکتر، سیده خانم نیستن، با این معلوماتشون؟ یکی‌ نیست به این خانم “دکتر” بگه، خانم محترم، “مشاور تیمهای ملی‌” میلیون‌ها دختر و خانم در دنیا فوتبال رو با عشق و علاقه بازی می‌کنن، حالا شما چی‌ رو میخواین ثابت کنین؟؟؟ حتما، اون “علمایی” که این مزخرفات رو توی کلّهٔ شمای مثلا “دکتر” کردن، نمی‌تونن جلوی علاقه دختران ایرانی‌ به ورزش رو بگیرن، لطفا!


ارسال دیدگاه