دفعات بازدید: 544

تاریخ انتشار: 1391/03/07 - 17:31

مرگ كوهنورد ماهشهري در پي كمبود اكسيژن در ارتفاعات «چرام»

معاون امداد و نجات هلال احمر كهگيلويه و بوير احمد گفت: « پرويز قرباني» كوهنورد 53 ساله ماهشهري با سابقه بيماري قلبي براثر كمبود اكسيژن هنگام صعود از قله «گهر» كوه نيل در شهرستان چرام در گذشت.

عسگر حكمت در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دراين‌باره گفت: وقوع اين حادثه در ساعت 13:35 به هلال‌احمر دهدشت واقع در 55 كيلومتري شهرستان چرام خبر داده شد كه تيم امدادي 9 نفره از هلال احمر پس از چهارساعت پياده‌روي با يك دستگاه خودرو پيكاب و يك دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

وي ادامه داد: عمليات امداد و نجات ساعت 20:15 به پايان رسيد فرد فوت شده با برانكارد منتقل و مصدومان به همراه تجهيزات تخصصي به پايين قله منتقل و به عوامل اورژانس تحويل داده شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمركهگيلويه و بوير احمد افزود: اين گروه 25 نفره از پتروشيمي ماهشهر براي صعود از اين قله به منطقه آمده‌ بودند كه يك نفر براثر كمبود اكسيژن در ارتفاعات فوت و سه نفر براثر استرس مصدوم شدند.

حكمت با اشاره به وقوع حوادثي مشابه در چند سال اخير در پايان به هموطنان توصيه كرد براي جلوگيري از بروز حوادث اين چنيني كوهنوردان پيش از صعود با انجام تست‌هاي پزشكي از سلامت خود اطمينان حاصل كنند و پس از اخذ مجوزهاي لازم نسبت به صعود اقدام كنند.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :4

  • بهنام

    تاریخ : ۸ - خرداد - ۱۳۹۱

    خدا رحمتش کنه


  • ali mandegar

    تاریخ : ۸ - خرداد - ۱۳۹۱

    hamsayamon bud.age mididi khanevadash chejor gerye va zari mikardan


  • عالی پور

    تاریخ : ۸ - خرداد - ۱۳۹۱

    واقعا ناراحت کننده بود . پرویز قربانی پدر دوستم بود چند وقت پیش هم خانومشون به رحمت خدا رفت .خدا بهشون صبر بده


  • امین جوکار

    تاریخ : ۸ - خرداد - ۱۳۹۱

    و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون. عرض تسلیت حقیر را بپذیرد.


ارسال دیدگاه