دفعات بازدید: 411

تاریخ انتشار: 1391/03/09 - 16:08

اظهارات عجيب سياوش بختياري‌زاده؛ جلالي جواني را پرورش نداد! هم فركي اشتباه كرد هم باشگاه فولاد

يك پيشكسوت فوتبال خوزستان مي‌گويد متاسفانه باتوجه به ريشه، عقبه، قدرت و افتخاراتي كه فوتبال خوزستان دارد، نفت آبادان و فولاد خوزستان نتوانستند آبروداري و نتايج خوبي را در ليگ امسال كسب كنند.

سياوش بختياري‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهار‌كرد: فوتبال انگليس  آن قدر معتبر است كه بين تيم قهرمان و هجدهم آن هيچ فاصله‌اي نيست و ما در ايران تا هنگامي كه تحولي در كادر فني تيم‌هاي ليگ ايجاد نكنيم، پيشرفتي نخواهيم داشت. ما سال‌ها هدايت فولاد خوزستان را به آقايان مايلي‌كهن، جلالي و اكنون نيز به فركي داده‌ايم. مگر نعيم سعداوي، كوروش بختياري‌زاده و جهانبخش داراب‌پور نمي‌توانستند تيم را چهاردهم كنند كه ما هدايت فولاد را به اين‌ مربي‌ها داديم؟

وي ادامه‌داد: ما بايد همان طور كه به بازيكنان اعتماد مي‌كنيم به مربي‌هاي جوان نيز اعتماد كنيم. مربي دورتموند آلمان 32، 33 ساله است و يا گوارديولا ‌هنوز 40 سالش نشده است. گوارديولا هنگامي كه 14 قهرماني به دست آورد، استعفا داد و گفت ديگر به سقف رسيده‌ام. اگر گوارديولا در ايران بود، تا سن 90 سالگي مربيگري مي‌كرد.

 كاپيتان سابق فولادخوزستان عنوان‌كرد: ‌اگر ما مديران فوتبالي داشتيم كه فوتبال را درك مي‌كردند، اكنون 30 مربي مانند مجيد صالح و عبداله‌ ويسي داشتيم. مردم خوزستان سال‌هاست كه چشم اميد به تيم‌هاي استان دارند. ما قهرماني نخواستيم و عطاي آن را به لقايش بخشيديم ولي حداقل كسب يك سهميه آسيايي توسط اين تيم‌ها حق مردم ما بوده است.

وي درخصوص عملكرد جلالي در فولاد گفت: جلالي اصلا عملكرد خوبي نداشت. او چهار سال در تيم فولاد مربيگري كرد. در قانون مديريت و مربيگري فوتبال براي هر مربي‌ كه بخواهد نتيجه بگيرد، سه سال زمان كافي است. سال اول شناسايي، سال دوم تغييراتي است كه به سليقه خود انجام مي‌دهد و سال سوم رسيدن به هدف است.

بختياري‌زاده بيان‌كرد: جلالي تيم فولاد جايگاه دهمي را با شش ملي‌پوش تحويل گرفت كه بعد از اين جايگاه، يك عنوان ششمي را براي فولاد به دست آورد و بعد هم اين تيم را با قرارگرفتن در جايگاه چهاردهم، تحويل داد. من فكر مي‌كنم اگر ليگ دو هفته ديگر ادامه پيدا مي‌كرد، فولاد يكي از سقوط‌كننده‌ها بود.

وي عنوان‌كرد: اين تيم در كل كشور از نظر ساختار مديريتي و امكانات، اولين تيم ايران است و از لحاظ مالي و هيات مديره نيز مشكلي ندارد، پس چرا بايد چنين وضعيتي پيش بيايد كه جلالي با كسب رده چهاردهم بر سر مردم خوزستان منت بگذارد و بگويد من بازيكنان جوان پرورش دادم. در حالي كه اين جوان‌ها را او  پرورش نداد بلكه مربي‌هاي خاك خورده و گم‌نام خوزستاني اين بازيكنان را پرورش دادند. ما اگر مربي هم براي تيم فولاد نگذاريم، اين تيم هر سال، خود به خود پنج جوان را به فوتبال ايران معرفي مي‌كند.

اين مربي خوزستاني اظهار‌كرد: خوزستان مهد فوتبال است و  وارد هر كوچه و پس كوچه‌اش كه شوي، مي‌بيني كه باوجود گرماي 50 درجه‌اي، بچه‌ها با پاي برهنه در حال فوتبال بازي كردن هستند. متاسفانه باوجود اين‌كه براي شخصيت جلالي و زحمات او ارزش بسياري قايل هستم و مردم خوزستان هم، بابت زحماتش از او تشكر مي‌كنند اما او نتوانست نتايج خوبي به دست بياورد.

وي ادامه‌داد: انتخاب حسين فركي به عنوان سرمربي جديد فولاد، تصميم اشتباهي بود. اين انتخاب از سوي خود فركي هم بعد از اين‌كه در نفت تهران نتايج خوبي را كسب كرد، بسيار اشتباه بود زيرا او يك تيم ورشكسته و آسيب ديده را از جلالي تحويل گرفته است.

بختياري‌زاده بيان‌كرد: باشگاه فولاد بايد بعد از جلالي، مربياني مانند سعداوي يا كورش بختياري‌زاده را به عنوان سرمربي انتخاب مي‌كرد. جايگاه دوازدهم، سيزدهم يا چهاردهم فرقي به حال ما ندارد؛ ما هر كدام از اين مربيان را سرمربي تيم مي‌كرديم مي‌توانستند اين نتيجه را به دست بياورند ولي مطمئن هستيم براي سال‌هاي بعد دو مربي جوان و قوي داريم. سعداوي و بختياري‌زاده از عبداله ويسي كم‌تر نيستند و از او نيز جلوترند ولي ما بايد جرات كنيم و به آن‌ها تيم بدهيم.

وي در ادامه به عملكرد صنعت نفت‌ آبادان، ديگر نماينده استان در ليگ يازدهم اشاره كرد و گفت: اين تيم باتوجه به مسايلي كه در اين باشگاه به ‌وجود آمد، تقريبا نتايج خوبي به‌ دست آورد. به نظرم باتوجه به اين‌كه پيرواني از مربيان خوب و اخلاق‌گراي ايران است، آمدن او به آبادان اشتباه بود؛ فوتبال آبادان و تماشاگران آن، جو خيلي خاصي دارد و مربي خاصي را مي‌طلبد و اصلا پيرواني شايسته آن جو نبود و نيمه‌هاي راه ديديم كه به چه مشكلاتي برخورد. او به شيراز رفت و ديگر حاضر نشد به آبادان برگردد.

اين پيشكسوت فوتبال خوزستان افزود: زماني كاستا وارد اين تيم شد، كه مسايل حاشيه‌اي در اين تيم بيداد مي‌كرد اما آمدن كاستا و انتخاب او بسيار خوب بود. او بسيار سريع از نظر حرفه‌اي با جو آبادان و وضعيت آن آشنا شد و نتايج خيلي خوبي با اين تيم در خارج از خانه به دست آورد اما او متاسفانه نتوانست در شهر آبادان و زير فشار جمعيت، آن نتيجه دلخواه را به دست بياورد و موقعيتش در جدول خوب نشد. من فكر مي‌كنم باتوجه به آشنايي بيشتري كه كاستا از فوتبال ايران و جو تماشاگران نفت آبادان به دست خواهد آورد، فصل جديد نتايج بهتري كسب كند.

ارسال دیدگاه