دفعات بازدید: 487

تاریخ انتشار: 1391/03/10 - 14:24

نیكخواه بهرامی:مخالف حضورغیر ورزشی ها در بسكتبال هستم

‘صمد نیكخواه بهرامی’ روز چهارشنبه با حضور در ایرنا با اشاره به شایعات اخیر مبنی بر احتمال جدایی محمود مشحون از فدراسیون بسكتبال افزود:باجدایی وی یك فرد غیر ورزشی هدایت فدراسیون را بر عهده خواهد گرفت كه من به شدت مخالف این گونه جابجایی ها و حضور غیر ورزشی ها هستم.

سرگروه تیم ملی بسكتبال ایران گفت:به طورحتم مشحون ضعف هایی دارد،اما ویژگی های مثبت او بیشتر است و نباید خدماتش به بسكتبال ایران را به این راحتی فراموش كنیم.

نیكخواه بهرامی درپاسخ به این سئوال كه اگر مخالف حضور مدیران غیر ورزشی است،چگونه با ‘امیرمحمد گنجی’ درمهرام كار می كند،افزود:گنجی باهزینه كردن سرمایه خود تجربه مدیریت در ورزش را بدست آورد و بسكتبال ایران مدیون او است.

وی اظهارداشت:باحضورمدیران غیرورزشی حتی درسایر رشته ها مخالف هستم، زیرا ورزشكاران بسیار حساس هستند و شاید این افراد نتوانند خصوصیات ما را درك كنند.

*** مهرام آسان قهرمان نشد

نیكخواه بهرامی درباره قهرمانی مهرام در لیگ برتر بسكتبال گفت: برخلاف تصور خیلی ها، مهرام به آسانی قهرمان لیگ برتر بسكتبال كشور نشد و هیچ تیمی از ابتدای لیگ، جام را به ما تقدیم نكرد.

وی ادامه داد: تیم مادرطول این سال ها بسیار با ثبات بود و با داشتن مدیرعامل، سرپرست و مربی بسیار خوب توانست به قهرمانی برسد.

سرگروه تیم ملی بسكتبال كشورمان گفت: باشگاه ما بسیار حرفه ای است و حتی قبل از آغاز لیگ حتی خانه بازیكنان خارجی و وضعیت قرارداد آنها كاملا مشخص است.

*** كارنامه هاشمی با مربیان دیگر قابل مقایسه نیست

ملی پوش تیم بسكتبال مهرام با تمجید ازمصطفی هاشمی سرمربی این تیم تصریح كرد:كارنامه این مربی با هیچ یك از مربیان دیگر قابل مقایسه نیست و باید قدر او را بدانیم.

وی تصریح كرد: شایدكسانی بودند كه درشرایط بهترازاین هم نتوانستند، افتخارات هاشمی را بدست اورند، به همین دلیل معتقدم او با دیگر مربیان قابل مقایسه نیست.

وی اظهار داشت: اگر بازیكن خوب و آماده در تیمی وجود دارد، به خاطر حضور یك مربی فوق العاده در آن است.درتیم مهرام هم همه مدیون هاشمی هستند.در این تیم بازیكنان بزرگی وجود دارند كه هر كدام صاحب نظر می باشند، اما هاشمی به بهترین شكل آنها را هدایت می كند.

*** امسال در كنار كامرانی سال خوبی را پشت سر گذاشتم

بازیكن تیم بسكتبال مهرام تهران خاطرنشان كرد:شاید در سال های گذشته با مهدی كامرانی بعضی اوقات اختلاف نظر داشتم،اما امسال یكی ازبهترین دوران زندگی ورزشی خود را در كنار مهدی كامرانی گذراندم.

وی در خصوص اینكه چرا بر خلاف تیم ملی در مهرام سرگروه نیست، گفت:در مهرام سرگروه بودم، اما بعد از حضور درلیگ فرانسه مهدی كامرانی این بازوبند را به بازوی خود بست و او به خوبی كار خود را دنبال می كند.

وی تاكید كرد: من در تیم ملی و مهدی كامرانی در تیم مهرام به عنوان سرگروه تمام تلاش خود را می كنیم تا پل ارتباطی بین بازیكنان و كادرفنی باشیم.

*** از جوانان می خواهم مقابل ما محكم بازی كنند

نیكخواه بهرامی خاطرنشان كرد:تمرینات تیم ما دراین فصل بسیار لذت بخش و پرفشار بود و فكر می كنم با این وضعیت هیچ تیمی در آسیا توان ایستادگی مقابل ما را ندارد.

وی تاكیدكرد: یكی ازدلایلی كه تیم ماامسال جوانان بسیارخوبی داشت،این بود كه از بازیكنان جوان می خواستیم درمقابل ما محكم بازی كنند و هراسی نداشته باشند.این مساله باعث پیشرفت آنها شد.

*** كسانی كه ما را تمام شده می دانستند، چرا حالا ستاره می نامند

سرگروه تیم ملی بسكتبال ایران گفت: در ابتدای فصل خیلی ازكارشناسان ما راتمام شده می دانستند اما بعد از قهرمانی با مهرام ما را ستاره توصیف كردند.

وی ادامه داد:ما اول فصل بعد از شكست در رقابت های جام ملت های آسیا شرایط بدی داشتیم، ولی توانستیم با مربیگیری خوب هاشمی از این شرایط خارج شویم.

*** بعضی مربیان حتی نمی توانند 10 روز در مهرام دوام بیاورند

نیكخواه بهرامی در خصوص اینكه بعضی از مربیان معتقدند تیم مهرام با هر فردی قهرمان خواهد شد، گفت: بعضی از این مربیان حتی شاید نتوانند در تیمی چون مهرام 10 روز هم دوام بیاورند.

وی افزود: مهرام بازیكنان بزرگی دارد كه آنها با بهترین مربیان بسكتبال از نزدیك كار كرده وبه علم روزدنیا آشنا هستند.اگرمربی بار فنی ضعیفی داشته باشد،سریع عكس العمل نشان می دهند.

بازیكن تیم بسكتبال مهرام،خاطرنشان كرد: به عنوان بازیكن با تجربه در همان روز اول كار با مربی می توانم به بهترین شكل او را مورد ارزیابی قرار دهم.مطمئن باشید هر مربی نمی تواند در تیم ما كار كند.

*** بعد از بازنشستگی باید خانه نشین شویم

نیكخواه بهرامی با انتقاد ازعدم حمایت از پیشكسوتان، گفت: در سایر كشور ها ورزشكاران بعد از پایان دوران بازیكنی بیشتر در امور كارها قرار می گیرند،اما ما باید بعد از اتمام دوران بازیكنی خود خانه نشین شویم.

وی افزود:مگرما باتری هستیم كه باید بعد از اتمام دوران استفاده خانه نشین شویم ،‌برای ما هزینه های زیادی شده است وباید ازتجربیات پیشكسوتان استفاده شود. زیرا آنها می توانند آینده ورزش كشور را بسازند.

*** به این زودی ها خداحافظی نمی كنم

سرگروه تیم ملی بسكتبال ایران گفت:تنها 29سال سن دارم و در بهترین سن یك بسكتبالیست قرار دارم و به این زودی ها خداحافظی نمی كنم.

وی ادامه داد: به طور حتم تا سن 34 سالگی بازی خواهم كرد و پس از آن باید شرایط بدنی خود را بررسی كنم و اگر بتوانم باز هم به بسكتبال كشورم به عنوان یك بازیكن، خدمت خواهم كرد.

نیكخواه بهرامی گفت: تا مرز بازی نكردن پیش رفتم اما با هزینه های شخصی به مداوای خود پرداختم و دوباره به میادین بازگشتم .زیرا عاشفانه بازی كردن را دوست دارم.

*** برای قهرمان نشدن مهرام در آسیا برنامه ریزی شده است

بازیكن تیم بسكتبال مهرام تهران باانتقاد از دبیربسكتبال غرب آسیا گفت:این فردبرنامه ریزی دقیقی كرده است تا در این دوره مهرام مقام نخست مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران نرسد.

وی تاكید كرد: 23 سال است كه این مسابقات درخرداد ماه برگزار می شود،امااین بار به دلیل آشفته بودن وضعیت تیم الریاضی لبنان جدی ترین حریف ما، این مسابقات را چندماه دیرتربرگزارمی كنند.

نیكخواه بهرامی تصریح كرد: تیم الریاضی ‘فواد ابوچاكرا’ سرمربی خود را اخراج كرده است و با این كار هم نمی توانند ما را شكست دهند.

بازیكن تیم بسكتبال مهرام ادامه داد:بااین برنامه ریزی بازیكنان مهرام ازشرایط مسابقه دور خواهند شد و به طور حتم شرایط خوب حال حاضر را نخواهند داشت.

*** با كاهش تعدادبازیكنان ملی پوش در تیم ها به شدت مخالفم

نیكخواه بهرامی درخصوص محدود بودن تعداد بازیكنان ملی پوش در تیم های باشگاهی به دونفر گفت: با این قانون كاملا مخالف هستم وفكر می كنم این قانون به بسكتبال ایران ضربه خواهد زد.

وی تصریح كرد:بااین قانون حتی سطح بازیكنان ملی پوش خود را پایین خواهیم آورد،زیرا نمی گذاریم آنها در تیم های خوب حضور داشته باشند.

وی افزود:حتی با این قانون احتمال مصدومیت بازیكنان ملی پوش را افزایش می دهیم،زیرا بیشتر فشار تیم ها برروی آنان خواهد بود.

*** حضور تنها یك بازیكن خارجی در هر تیم به سود بسكتبال نیست

سرگروه تیم ملی بسكتبال ایران گفت: با محدود كردن حضور تنها یك بازیكن خارجی در هر تیم در لیگ باشگاه ها مخالف هستم.

وی تاكید كرد:یك بازیكن تلاش زیادی می كند تا به تیم ملی برسد،اما پس ازدعوت شدن بایدمنتظر افول او باشیم، ‌زیرا این قانون امكان رشد ملی پوشان را محدود می كند.

بازیكن تیم مهرام اظهاركرد: مگر بسكتبال ایران با همین قانون پیشرفت نكرد و تیم ملی ایران در حال حاضر بهترین تیم آسیا نیست. پس چرا می خواهیم آن را تغییر دهیم. 3 بازیكن ملی پوش در هر تیم خوب است و نباید آن را تغییر داد.

*** بسكتبال باید سازمان لیگ مستقل داشته باشد

سرگروه تیم ملی بسكتبال ایران گفت:به اعتقادمن باید فدراسیون یك سازمان لیگ مستقل داشته باشد تا قوانین با نظر باشگاهها تصویب شوند.

وی تاكیدكرد:آیا فكركرده ایم كه با این قوانین باشگاهها برای هزینه كردن پول بی انگیزه می شوند و كم كم از لیگ كناره گیری می كنند.

نیكخواه بهرامی خاطرنشان كرد: با این كار بازیكن سالاری دربسكتبال نیز رواج پیدا می كندو حتی بازیكنان غیرملی پوش نیز حاضر به عضویت در باشگاهها با پول كم نخواهند بود.

*** هیچكس به فكر بسكتبال نیست

سرگروه تیم ملی بسكتبال ایران گفت:آنقدر در خصوص نیاز بسكتبال به یك ورزشگاه اختصاصی حرف زده ام كه خسته شدم. شاید بعضی مدیران به دلیل نا آگاهی به این مسئله فكر نمی كنند و یا به همین سبب با آن مخالفت می كنند.

وی ادامه داد:در طول این سال ها به ما قول های فراوانی برای ساخت یك ورزشگاه حرفه ای داده شد،‌ ولی تاكنون هیچ یك از این قول ها عملی نشده است.

بازیكن تیم بسكتبال مهرام، خاطرنشان كرد: گنجی مدیر عامل باشگاه ما حاضر بود با در اختیار گرفتن یك زمین ازجیب شخصی خود این ورزشگاه را بسازد اما هیچكس با او همكاری نكرد.

*** اولویت من پول نیست

نیكخواه بهرامی گفت: اولویت اول من پول نیست و دوست دارم در تیمی بازی كنم كه در كورس قهرمانی قرار دارد. شاید یكی از دلایل اصلی جدایی ام از لیگ فرانسه همین مساله بود.

وی افزود: برای یك بازیكن ملی پوش حضور در تیم هایی كه مدعی نیستند مفید نیست. زیرا در اینگونه تیم ها با افت چشمگیری روبه رو می شود.

*** ماتیچ نظم تیم ملی را برهم زد

سرگروه تیم ملی بسكتبال ایران درخصوص عملكردماتیچ سرمربی سابق تیم ملی گفت: این مربی به هیچ عنوان بر روی تیم ملی كنترل نداشت و نظم ما را برهم زد.

وی باتمجید ازترومن ادامه داد: تیم ما دردوره ترومن بسیار منظم بود و همین مساله باعث قهرمانی این تیم شد، اما ماتیچ تمام این نظم را از بین برد.

سرگروه تیم ملی اظهار كرد: ماتیچ باید قبل از گوانگجو از كار بركنار می شد، زیرا او به هیچ عنوان نمی توانست از بازیكنان تیم ملی استفاده كند.

***بسیروویچ یك مربی حرفه ای است

نیكخواه بهرامی با تمجید ازسرمربی تیم ملی بسكتبال ایران گفت:مهمد بسیروویچ مربی بسیار حرفه ای است و در جلساتی كه با او داشتم از انگیزه فراوانش تعجب كردم.

وی تصریح كرد: او از اسلوونی آمده كه بسكتبال قدرتمندی دارد و به طور حتم این مربی می تواند چیزهای زیادی به ما آموزش دهد.

وی اظهارداشت:نقش مربی دربسكتبال بسیار زیاد است ومطمئن باشید یك مربی می تواند بازیكن را از بهترین حالت به بدترین حالت تبدیل نماید.

نیكخواه بهرامی با اشاره به علاقه خود به حضور در تیم ملی، تصریح كرد: عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی هستم و تمام تلاش خود را برای حفظ این پیراهن خواهم كرد.

*** باخت مقابل اردن بدترین تجربه زندگی من است

سرگروه تیم ملی بسكتبال ایران گفت: زمانی كه با بسیروویچ حرف زدم و او از انگیزه بالای خود برای پیروزی مقابل اردن حرف زد، لذت بردم. اما باخت مقابل این تیم بدترین خاطره زندگی ورزشی من است و انگیزه بسیار بالایی برای پیروزی مقابل این حریف داریم.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :2

  • ali amoori

    تاریخ : ۱۰ - خرداد - ۱۳۹۱

    arezoei movafagheyat barai aghaei nikkhah bahrami va jamei basket bal daram,,va khodam ham ba amadan ghir varzeshiha 100%mokhalefaam


  • بهنام

    تاریخ : ۱۲ - خرداد - ۱۳۹۱

    معلومه که صمد با برکنار شدن مشحون مخالفه، چون داره به نفعش کار میکنه. درسته که اشخاص غیر ورزشی خوب نیست تو کار باشن، ولی این مشحون طرف صمده، به خاطر همین هم صمد اینو گفته


ارسال دیدگاه