دفعات بازدید: 443

تاریخ انتشار: 1391/03/16 - 22:35

ساهاكیان:امیدوارم ملی‌پوشان غیور ایران بهترین نتیجه‌ را در اردن بگیرند/صالح فروتن،سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، وحید دلیرزهان در ژاپن

ساهاكیان:امیدوارم ملی‌پوشان غیور ایران بهترین نتیجه‌ را در اردن بگیرند

اوشین ساهاكیان پس از آسیب دیدگی‌ در تمرین‌های تیم ملی بسكتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: در جریان تمرین دچار آسیب دیدگی‌ از ناحیه مچ پا شدم و پزشك تیم نیز به من استراحت داد. كار فیزیوتراپی را آغاز كردم، اما به دلیل این كه مچ پایم دچار تورم شده بود، ترجیح دادیم كمی استراحت بیشتری داشته باشم و پس از آن فیزیوتراپی انجام دهم. هم اكنون نیز استراحت می‌كنم تا آن خون مردگی‌ها و ورم پا به طور كامل برطرف شود.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا خطر شكستگی در پا وجود ندارد، اظهار كرد: خوشبختانه نه. كار به شكستگی نرسیده و باید با استراحت و فیزیوتراپی به شرایط عادی بگردم. تنها مساله این است كه فكر نمی‌كنم در اردن حاضر شوم و به تیم ملی كمك كنم. اتفاقی كه افتاده و حالا باید استراحت كنم.

بازیكن پست چهار تیم ملی بسكتبال ادامه داد: رقابت‌های غرب آسیا سنگین و دشوار است و با توجه به شرایطی كه مچ پای من دارد، فكر نمی‌كنم به آن بازی‌ها برسم و امیدوارم ملی‌پوشان غیور ایران بهترین نتیجه‌ را در اردن بگیرند.

ساهاكیان در پاسخ به این سوال كه با وجود مصدومیت تو و درست نشدن شرایط اعزام محمد حسن زاده آیا تیم ملی با كمبود بازیكن در پست چهار مواجه نمی‌شود؟ بیان كرد: حسن زاده بازیكن خوبی در پست چهار است و می‌تواند در اردن به تیم ملی كمك كند، امیدوارم شرایط خروج از كشور او نیز مهیا شود تا در خدمت تیم ملی باشد، اما اگر او هم نتواند با تیم ملی به اردن برود، باید كمی نگران پست چهار تیم باشیم.

بازیكن فصل گذشته بسكتبال ذوب آهن درباره تمرین‌های تیم ملی به ایسنا، گفت: اردوی بسیار خوبی با ملی‌پوشان بسكتبال داریم، تمام بازیكنان با تمام توان تمرین و نقاط ضعفشان را برطرف می‌كنند با این كه تعداد روزهای اردو كم است، اما ملی‌پوشان در وضعیت خوبی هستند. در دفاع و حمله تیمی چند سیستم‌ جدید به سیستم‌های تیم اضافه كردیم و ضعف‌هایی كه در آن داشتیم را با كمك آقای بچیروویچ و همكارانش برطرف كردیم. فكر می‌كنم در روزهای باقی مانده نیز دیگر مشكل‌های فنی تیم برطرف شود تا ایران با تمام قدرتش عازم اردن شود.

وی با اشاره به حضور جوانان در تمرین تیم ملی، ادامه داد: خوشبختانه آقای بچیروویچ یكسری از جوانان را كه پتانسیل بالایی دارند، به تیم ملی تزریق كرده است كه می‌تواند پشتوانه خوبی برای آینده بسكتبال باشد. بالاخره پس از سال‌ها باید یكسری از جوانان در میدان دیده شوند تا جایگزین‌های خوبی برای نسل كنونی ایجاد شود. آن‌ها انگیزه بسیار بالایی دارند و ما نیز حمایتشان می‌‌كنیم تا بتوانند سیر صعودی بسكتبال ایران را حفظ كنند. نكته مهم این است كه آن‌ها در كنار ما انگیزه می‌گیرند و ما نیز با دیدن تلاش و انرژی آن‌ها با انگیزه بیشتری به تمریناتمان ادامه می‌دهیم.

ملی‌پوش بسكتبال ایران در پایان درباره چگونگی مصدومیتش، تصریح كرد: در تمرین‌های دفاع و حمله بودیم كه برای حمله سه گام رفتم و روی پای یكی از هم تیمی‌ها فرود آمدم و همین مساله باعث پیچیدگی مچ پایم شد.

صالح فروتن،سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، وحید دلیرزهان در ژاپن

محمد رضا مشحون، رئیس سازمان تیم ملی بسکتبال از اعزام صالح فروتن، سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، وحید دلیرزمان 4 ملی پوش زیر 18 سال ایران به کمپ تمرینی بسکتبال بدون مرز در ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران این 4 بازیکن روز 21 خرداد اع زام می شوند و 23 خرداد در کمپ تمرینی 5 روزه زیر نظر مربیان حرفه ای بسکتبال آمریکا در پست های مختلف آموزش می بینند، آموزش های ایروبیک شامل حمله، دفاع، انواع دیریبلینگ و حرکات پایه است.

برنامه بسکتبال بدون مرز از سال 2001 تحت نظر فیبا و nba به عنوان برنامه توسعه جهانی بسکتبال راه اندازی شد.

گفتنی است، اسامی تیم های بزرگسالان بسکتبال نیز امروز اعلام شد و ساهاکیان ملی پوش اصفهانی با توجه به مصدومیت به اصفهان برگشت.

ارسال دیدگاه