دفعات بازدید: 591

تاریخ انتشار: 1391/03/25 - 14:43

باخت به لبنان بعد از پنج سال باج دادن به اردن ممنوع!

تيم ملي بسكتبال ايران پس از پنج سال برتري كامل مقابل لبنان، شكست مقابل اين تيم را تجربه كرده به ا ين ترتيب ملي پوشان ايران هيچ جايي براي كوچكترين اشتباه مقابل اردن نخواهند داشت.
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: تيم ملي بسكتبال كشورمان فردا در حالي به مصاف اردن مي روند كه از چند جهت اجازه شكست مقابل اين تيم را ندارد.
ايران سال گذشته در حالي بازي يك چهارم نهايي جام ملتهاي آسيا را به اردن واگذار كرد كه براي داشتن شانس المپيك حداقل بايد به فينال مسابقات مي رسيد اما نه تنها 3 دوره سلطه برآسيا از دست رفت بلكه تيم ملي حتي شانس رسيدن به رقابتهاي انتخابي  المپيك را نيز از دست داد با اين اوصاف حرف يك سال اخير تمام بازيكنان، مسئولان و حتي مربي تازه به ايران آمده اسلونيايي انتقام از اردن بود.
اما علاوه بر انتقام سال قبل باخت به اردن باعث از دست رفتن سهميه مسابقات استانكوويچ و از آن بدتر قرار گرفتن در رده سوم غرب آسيا مي شود منطقه اي كه بسكتبال كشورمان در سالهاي اخير برتري مطلقي بر آن داشته است.
سومين نكته نيز غيبت چند بازيكن شاخص اردني است كه بهانه هاي مثل غيبت حامدحدادي يا اوشين ساهاكيان را از تيم ملي كشورمان مي گيرد و در اين بازي هيچ بهانه اي براي باخت دوباره به اردن باقي نمي ماند.
*خوشحالي لبناني ها از شكستن طلسم 5 ساله

تيم ملي ايران 4 آخرين بار در سال 2007 و درجریان مسابقات ویلیام جونز با نتیجه 80 بر71 به لبنان باخته بودت و شکست شد قبل مقابل این تیم، هواداران لبنانی را به اوج خوشحالی رساند چرا که بازیکنانی مثل صمد نیکخواه بهرامی ، حامد آفاق، مهدی کامرانی، جواد داوری، آرن داودی و… درا ین تیم حضور داشته و تنها اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را می توان غایبان تیم اصل ایران دانست.
در مقابل لبنانی ها هم به جز گارنت تامپون ،فادی الخطیب از ترکیب جوانی سود می بردند وبه این ترتیب از نظر مهره ها وزنه دو طرف یکسان بود.
فادی الخطیب که دو ساعت قبل از بازی با ایران از کشورش به اردن بازگشته بود ستاره ی چون و چرای این دیدار به شمار می رفت و نشان داد بالا رفتن سن تاثیر چندانی در ستاره عربها ندارد.
*** ستارگان خسته ایران

اما تنها دلیلی که می توان برای باخت به لبنان متصور شد خستگی بازیکنان با تجربه ایران پس از یک فصل سنگین در سوپر لیگ است و این سوال پیش می آید که اگر قرار بر باخت به تیمی مثل لبنان و نگرانی از اردن بود چرا تیم ملی ترکیبی از بازیکنان جوانتر و با انگیزه را راهی اردن نکرد؟
بچیه وویچ سرمربی تیم ملی هم پیش از سفر به اردن تاکید کرده بود ستارگان خسته تیم ملی انگیزه ای برای چنین رقابت های ندارند و باید بازیکنانی تشنه پیروزی را وارد تیم کرد با این وجود به بازیکنان خسته را نپذیرفت و در اولین محک یک شکست را هم متحمل شد.
تیم ملی بسکتبال ساعت 17:30 امروز با سوریه و ساعت 21:30 دقیقه  فردا 26 خرداد در آخرین بازی غرب آسیا با اردن دیدار می کند.
تنها دو تیم اول مسابقات غرب آسیا به جام استانکوویچ ژاپن صعود می کنند و تیم ملی کشورمان در صورت پیروزی مقابل اردن و سوریه به این رقابتها صعود می کنند.
ارسال دیدگاه