دفعات بازدید: 595

تاریخ انتشار: 1391/03/28 - 2:15

مهران حاتمی: تیم ملی بسکتبال را نباید با یک باخت زیر سوال ببریم!!

مهران حاتمی: تیم ملی بسکتبال را نباید با یک باخت زیر سوال ببریم

گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی بسکتبال ایران در سومین دیدار این رقابت‌ها مقابل لبنان تن به شکست داد تا عنوان قهرمانی را به این تیم واگذار کرد. همچنین مهدی کامرانی و جواد داوری نیز در این رقابت‌ها مصدوم شدند تا یک ماه از میادین بسکتبال دور بمانند.

گفت‌و‌گوی ما را با مهران حاتمی در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های غرب آسیا بخوانید.

– عملکرد تیم ملی بسکتبال در مسابقات غرب آسیا رضایت بخش بود؟ 

تمام اعضای تیم ملی در این بازی حضور نداشتند همچنین بسکتبالیست های ما تمرین کمی را قبل از این بازی‌ها انجام داده بودند که فقط یک هفته از این تمرینات زیر نظر بچیروویچ برگزار شد. به نظر من تیم ما با تمام توان خود به این مسابقات نرفته بود. این مسابقات فقط باعث ایجاد آمادگی بیشتر ملی‌پوشان ما برای حضور در رقابت‌های آسیایی خواهد بود.

– ما مقابل لبنان شکست سختی را متحمل شدیم، دلیلش چه بود؟ 

۸ تیم در سطح آسیا هستند که از نظر عملکرد بسیار به هم نزدیک‌اند و تیمی در این رقابت‌ها نتیجه بهتری می‌گیرد که از نظر عملکرد قوی و از نظر سخت افزاری هم قوی باشد ولی متاسفانه تیم ما از این نظر بسیار ضعیف است چراکه مسئولین به این موضوع رسیدگی مناسبی نمی‌کنند. امکانات ما قابل قیاس با برخی از تیم‌های مطرح آسیا نیست.

– چرا وقتی تقریبا با تمام توان خود به مسابقات رفته بودیم از پس تیمی مانند لبنان بر نیامدیم؟ 

من معتقدم ما با تمام توان خو درد این رقابت‌ها حضور نیافته بودیم. تعدادی از بازیکنان ما مصدوم و تعدادی هم غایب بودند. از سوی دیگر تیم لبنان از نفرات غیر لبنانی زیادی استفاده کرد و ۸۰ درصد تیم آمریکایی بودند که این ترکیب شاید در این مسابقات بتوانند حضور داشته و به تیم کمک کنند اما در مسابقات آسیایی باید با نفرات تیم خود حضور یابد و این تیم ضعیف می‌شود و شکست دادن آنها بسیار آسان است.

– آیا لازم بود اکثر ملی‌پوشان اصلی خود را به این مسابقات اعزام می‌کردیم؟

این مسابقات در اصل محکی برای آمادگی و شناخت تیم ما در مسابقات آسیایی خواهد بود. از سوی دیگر تیم ما تمرین کمی داشت ولی با همین زمان کم تغییرات زیادی کرده بود.

– با شکست مقابل لبنان، عنوان قهرمانی هم از دست رفت… 

در بازی مقابل لبنان از اول مشخص بود چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد چراکه این تیم با نفرات خارجی خود حضور یافته بود و اکثر بازیکنان این تیم آمریکایی بودند. در اصل ما با آمریکا بازی کردیم نه با لبنان.

– آیا می‌توانیم عملکرد بچیروویچ را با این شکست به نقد بکشیم؟ 

بچیروویچ از ابتدا نشان داد که مربی بسیار بزرگی است و این را می‌توان در تغییراتی که در همین بازی‌ها در تیم ما ایجاد کرده بود مشاهده کرد. ما مشاهده می‌کنیم با تمرینات کم، تغییرات بسیار زیادی در تیم ایجاد شده بود و این حرف را نه تنها من به شخصه، بلکه تمام بازیکنان تیم می‌گویند.

– آیا تیم ملی بسکتبال ما نیاز به تغییرات ندارد؟ 

در حال حاضر بازیکنانی نداریم که به جای بازیکنان فعلی جایگزین کنیم. این بازیکنان فقط تا چند سال دیگر می‌توانند بازی کنند و مسئولین باید به فکر باشند که برای آینده بازیکنان بهتری داشته باشیم. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که بازیکنان جایگزین اوضاع تیم ملی را بهتر کنند نه بد‌تر.

– متاسفانه ما در این رقابت‌ها ۲ بازیکن مصدوم هم دادیم(کامرانی و داوری)دلیلش چه بود؟ 

آسیب‌دیدگی در هر بازی و برای هر بازیکنی ممکن است اتفاق بیفتد. این موضوع خیلی طبیعی است و جزئی از بازی است که هیچ دلیل خاصی ندارد. 

– صحبت پایانی؟ 

باید کمی مثبت اندیش باشیم و با یک باخت تیم را زیر سوال نبریم. بچیروویچ مربی بسیار بزرگی است که تاکنون مربی در چنین سطحی در ایران نبوده، پس باید کمی به این مربی وقت داده شود. همانطور که در حال حاضر مشخص است با تمرینات این مربی، تحولات بسیاری در تیم ملی ایجاد شده، با کمی صبر به جایی که می‌خواهیم می‌رسیم. ما باید به فکر آینده بسکتبال هم باشیم. 

ارسال دیدگاه