دفعات بازدید: 952

تاریخ انتشار: 1391/04/02 - 22:40

اكبرآبادی: از مشحون خواسته‌ایم شرایط حضور بانوان را در غرب آسیا فراهم كند

معاون وزیر ورزش در امور بانوان با بیان این كه ایران كماكان بر روی اصول خود در رابطه با پوشش بانوان فوتبال پایدار است، درباره وضعیت بسكتبال بانوان، گفت: از آقای مشحون خواسته‌ایم كه در گام اول شرایط حضور بانوان در غرب آسیا را فراهم كند كه چنین چیزی تاكنون اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرضیه اكبرآبادی گفت: مشكل اعزام بانوان بسكتبال ایران به مسابقات بین‌المللی كماكان ادامه دارد كه یكی از دلایل آن عدم همكاری و همیاری مسئولان آسیایی است.

وی ادامه داد: ما در این زمینه از آقای مشحون خواسته‌ایم كه با توجه به این كه ایشان خود مسئولیت غرب آسیا را بر عهده دارند، در گام اول حضور ایران را در این رقابت‌ها فراهم كنند، چون بالاخره ایشان مدیریت غرب آسیا را بر عهده دارد، اما تاكنون چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است.

معاون وزیر ورزش در امور بانوان كه در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌‌كرد، درباره رویكرد فیفا برای حضور بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات بین‌المللی و حواشی جدید مطرح شده در این زمینه، گفت: قرار شده است كه تصمیم نهایی ایران پس از اعلام نظر فیفا مطرح شود و موضوعاتی كه در این باره گفته می‌شود، در حاشیه قرار دارد و به طور رسمی موضوع جدیدی در این باره اعلام نشده است.

وی ادامه داد: ما كماكان بر روی اصول خود معتقد و پایدار هستیم.

اكبرآبادی درباره این كه شنیده می‌شود كه یك بانوی دوومیدانی كار دوپینگ كرده است، گفت: بحث دوپینگ مطرح نبوده، بلكه بیشتر اطلاع نداشتن آن‌ها از مواد مورد استفاده بوده است. البته فدراسیون پزشكی ـ ورزشی بروشور‌های خوبی را جهت اطلاع منتشر كرده، اما در بسیاری از مواقع این بروشورها به دست ورزشكاران نمی‌رسد تا آن‌ها شخصا از مواد مورد نظر مطلع شوند. فكر می‌كنم كه هنوز اطلاع رسانی در این زمینه به سطح ایده‌آل نرسیده است.

اكبرآبادی درباره بركناری سیما لیموچی از مربیگری تیم ملی پینگ‌پنگ بانوان هم گفت: خانم لیموچی مربی بسیار فعال و محترمی است، اما یكسری مسایل جانبی و حاشیه‌ای در حوزه مدیریتی نسبت به ایشان مطرح شد. حالا كه خانم لیموچی این موضوعات را طرح كرده‌اند من هم موظف هستم كه به صورت شفاف پاسخگو باشم. خانم لیموچی نامه‌ای را به ریاست جمهوری نوشتند و خواستند كه ایشان را در رابطه با این موضوعات راهنمایی كنند و با توجه به این كه ایشان نمی توانستند در سفرهای خارجی همراه تیم ملی باشند، حضور وی در فدراسیون مشكل بود، چون مهم این است كه یك مربی در سفرها كنار ورزشكار باشد.

وی ادامه داد: ما هم بر این اساس عنوان كردیم كه تا وقتی پاسخ مكاتبه ایشان با دفتر ریاست جمهوری بیاید، موقتا خانم لیموچی همكاری با فدراسیون تنیس روی میز و فدراسیون جانبازان و معلولان نداشته باشد.

معاون وزیر ورزش در امور بانوان درباره حضور آرزو حكیمی در المپیك به جای آرزو معتمدی كه سهمیه آب‌های آرام را برای ایران كسب كرده بود هم گفت: سهمیه كسب شده به نام فرد نیست و این موضوع در رشته‌های تیراندازی و تكواندو هم وجود دارد. هدف ما این است كه از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را داشته باشیم، چون این یك افتخار بزرگ است كه نصیب ایران شده است.

وی با بیان این كه اگر سهمیه به نام ورزشكاری بود، یك محدودیت محسوب می‌شد، افزود: فكر می‌كنم كه ورزشكاران باید از این نوع نگاه‌ها پرهیز كنند. البته به نظر می‌رسد حاشیه‌هایی كه در اطراف خانم معتمدی است، این موضوع را برایش تشدید كرده است.

اكبرآبادی اضافه كرد: در حال حاضر المپیك لندن از دستور كار ما خارج شده است و برنامه‌ریزی برای مسابقات آسیایی كره در دستور كار قرار دارد. تلاش ما این است كه در این مسابقات با بالاترین ظرفیت شركت كنیم و بتوانیم سهم مدال‌های خود را به بیش سهم 25 درصدی بانوان در مسابقات «گوانگجو» برسانیم.

ارسال دیدگاه