دفعات بازدید: 464

تاریخ انتشار: 1390/07/23 - 15:17

بسياري از مشكلات جسمي، با ورزش و فعاليت درمان شده يا بهبود مي‌يابد

يك دكتراي مديريت برنامه‌ريزي تربيت‌بدني گفت: اگر نگرش مثبتي نسبت به فعاليت‌هاي ورزشي داشته باشيم ولي امكاناتي كه توده مردم بتوانند از آن استفاده كنند، وجود نداشته باشد، داشتن فرهنگ هم كافي نيست.

پروانه شفيعي‌نيا در این گفت‌وگو فرمود : هم اكنون عموم مردم به تاثير ورزش بر سلامتي بدن آشنا هستند ولي براي اين‌كه اين آگاهي بالفعل شود نياز به امكانات است.

وي افزود: علاوه بر كمبود امكانات، ‌مسايل روزمره، مشغله ‌كاري، كمبود وقت براي ورزش كردن و نداشتن توانايي مالي، از عواملي هستند كه مي‌توانند مانع پرداختن عموم مردم به ورزش شوند.

ایشان افزودند : نقش شهرداري‌ها در كل بسيار مهم و در رابطه با ورزش بانوان بارزتر است. ساخت ايستگاه‌هاي ورزشي در پارك‌ها اقدام مهمي است ولي اين امكانات در مقايسه با جمعيت كافي نيست. شهرداري مي‌تواند در پارك‌هاي محله‌اي اقدام به احداث ايستگاه ورزشي كند تا بانوان هم بتوانند به راحتي از اين وسايل استفاده كنند.

وي ادامه‌داد: ‌بسياري از مشكلات جسمي، با ورزش و فعاليت درمان شده يا بهبود مي‌يابد ولي اين فعاليت‌ها نياز به زيرساخت دارد و تامين زيرساخت‌ها به مسوولان و به ويژه شهرداري‌ها بستگي دارد. شايد ساخت سالن‌هاي ورزشي سرپوشيده هزينه بالايي در برداشته باشد ولي احداث ايستگاه‌هاي ورزشي در پارك‌ها هزينه زيادي ندارد.

شفيعي‌نيا درباره راه‌كارهاي موجود براي گرايش بيشتر مردم به ورزش گفت: رسانه‌ها مي‌توانند ابزار مناسبي براي ايجاد ديد مثبت در خانواده‌ها نسبت به ورزش باشند. وقتي خانواده‌ها به اهميت ورزش پي ببرند، اين آگاهي به فرزندان انتقال مي‌يابد. معلمان مدارس نيز مي‌توانند نقش عمده‌اي در نگرش كودكان به ورزش داشته باشند.

ارسال دیدگاه