دفعات بازدید: 969

تاریخ انتشار: 1391/04/07 - 12:59

شاهین‌طبع: برخی‌ها از جوانان به شکل نمایشی استفاده می‌کنند/هاشمی: با سهمیه‌بندی مخالفم

شاهین‌طبع: برخی‌ها از جوانان به شکل نمایشی استفاده می‌کنند/هاشمی: با سهمیه‌بندی مخالفم

خبرگزاری فارس: سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال پتروشیمی گفت: برخی تیم‌ها در سال گذشته به صورت نمایشی از بازیکنان جوان استفاده می‌کردند و شعار جوان‌گرایی هم می‌دادند.

 مهران شاهین‌طبع در جلسه تعیین سهمیه‌های لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: سیستمی موفق است که همه جوانب را در نظر بگیرد اگر بخواهیم همه تیمها را مجبور کنیم که از جوانان استفاده کند که آنها رشد کند این درست نیست. به نظر من جوانگرایی خوب است اما تنها این موضوع نمی‌توانیم را ببینیم بلکه همه موارد را برای پیشرفت باید بسنجیم.

وی ادامه داد: به نظر من اگر انتقاد می‌کنیم باید راهکار هم بدهیم. نظر من در مورد جوانان این است که آنها را در تیم‌های دسته اولی پرورش دهیم و پس از آن وارد لیگ برتر کنیم و سال‌های گذشته استفاده از جوانان هم در برخی تیم‌ها نمایشی بوده است. به عنوان مثال یک تیم قوی زمانی که برابر یک تیم ضعیف‌تر قرار می گرفت از جوانان خودش استفاده می کرد و بعد هم شعار جوانگرایی می‌داد. با سهمیه بندی در گروف الف موافقم اما سهمیه گروه ب و ج موافق نیستم چون اگر این طور باشد عملا به این نتیجه می‌رسیم که فدراسیون تیم را بسته است.

سرمربی فصل گذشته پتروشیمی عنوان کرد‌: در NBA از طریق نظرسنجی ها از بازیکن استفاده می‌کنند. ما باید معیار خود از تیم‌های ملی را در نظر بگیریم. از سهمیه هایی که اعلام شده است بازیکنی که در تیم ملی جای ندارد جزو سهمیه الف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بازیکنانی را می‌شناسم که خود را به آسیب دیدگی زدند تا در سهمیه‌ها قرار نگیرند. در نهایت سهمیه‌ها باید طوری باشد که نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی هم ضرر نکنند.

 

مهران حاتمی سرمربی فصل گذشته دانشگاه آزاد اعلام کرد: صحبت‌هایی مطرح شده است که فشار زیاد بازیکنان باعث مصدومیت آنها شده است. من یک سؤال دارم و آن این است که چرا این بازیکنان در باشگاه‌های خود مصدوم نمی‌شوند این خودش جای سؤال دارد.

وی ادامه داد:‌ تیم‌های ما در سطح اروپا نیستند و این هم درست است اما باشگاهی مانند مهرام آیا نمی‌تواند مانند یک تیم اروپایی قدم بردارد؟ کشوری مانند لهستان باشگاه‌های خود را مجبور کرده است که حتما یک بازیکن زیر 20سال را در زمین حفظ کند. ما باید به دنبال این باشیم که جوانان خودمان را رشد دهیم برخلاف اظهارات برخی مربیان معتقدم که حتما باید سهمیه بندی شود.

حاتمی گفت: ما نباید از باخت بترسیم و جوانان را به بازی بگیریم. مدیرعاملی که تنها یک سال است در ورزش حضور دارد می‌خواهد یک روزه قهرمان شود اما این قهرمانی به چه دردی می‌خورد وقتی ما نتوانیم بازیکن سازی کنیم؟

 

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام هم در ادامه این جلسه گفت: ما ابتدا باید در مورد این صحبت کنیم که چه بازیکنانی می‌توانند در گروه‌های مختلف قرار بگیرند بعد از آن در مورد تعیین سهمیه‌ها تصمیم گیری شود. در حال حاضر اوضاع اقتصادی باشگاه‌ها طوری نیست که بخواهند هزینه زیادی کند. اسپانسرها کم هستند.

وی ادامه داد: من با سهمیه بندی بازیکنان مخالف هستم. به نظر من بازیکنان ما به این درک رسیده‌اند که همه آنها می‌خواهند در جریان بازی باشند و کسی دوست ندارد نیمکت نشین باشد.

هاشمی در مورد استفاده از بازیکنان جوان هم گفت: بازیکن جوان باید جلوی چشم مربی را خودش را نشان دهد در غیر این صورت ما نمی‌توانیم به زور او را به میدان برسانیم.

 

محسن صادق‌زاده سرمربی بسکتبال فولاد ماهان نظر خود را در مورد سهمیه بندی بازیکنان به این شکل اعلام کرد: در حال حاضر باشگاه‌ها نتیجه محورند. ما فصل گذشته به دلیل سهمیه بندی که وجود داشت بازیکن جایگزین نداشتیم و همین موضوع باعث شد که فشار زیادی روی بازیکنان اصلی بیاید و نتیجه اش هم این می‌شود که مصدوم می‌شود. به نظر من در سهمیه بندی اجازه دهیم هر باشگاه سه بازیکن سهمیه الف بگیرد و دو یار خارجی را هم جذب کند. بازیکنان جوان هم درکنار آنها می‌توانند تجربه کسب کنند.

 

بهرام رمضان سرمربی صنایع پتروشیمی هم در این جلسه حضور داشت و درمورد سهمیه بندی بازیکنان اظهار داشت: در سهمیه بندی صورت گرفته مشخص می‌شود که ده بازیکن اول فاصله زیادی با سایر نفرات دارند اما در گروه‌های ب و ج بازیکنان زیاد تفاوتی با هم ندارند.

وی ادامه داد: ما باید آن ده نفر را جدا کنیم و این طور نباشد که یک تیم بهترین نفرات را انتخاب کند، به این شکل باشد که به صورت متوازن در باشگاه‌ها جای بگیرد.

ارسال دیدگاه