دفعات بازدید: 861

تاریخ انتشار: 1391/04/07 - 13:04

مشحون:‌ هرگز در بسکتبال به سقف قرارداد تن نمی‌دهم/سهمیه‌بندی کردیم تا پیشرفت کنیم

مشحون:‌ هرگز در بسکتبال به سقف قرارداد تن نمی‌دهم/سهمیه‌بندی کردیم تا پیشرفت کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: 4سال است که به ما فشار می‌آورند سقف قرارداد برای بازیکنان و مربیان در نظر بگیرید اما تا زمانی که باشم هرگز زیر این فشار نمی‌روم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود مشحون در جلسه تعیین سهمیه‌های لیگ برتر بسکتبال خطاب به مربیان اظهار داشت: بسکتبال ایران به جایی رسیده است که شما مربیان باید بیش از دیگران دلسوزی کنید چون تمام جوانی و زندگیتان را در این راه گذاشته‌اید. ما در طی جلسات متعددی که داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که هدف‌های آن مشخص است و می‌توانیم راحت‌تر باشما صحبت کنیم چون همه از یکدیگر شناخت داریم.

در جلسات گذشته گفته می‌شد که بازیها کم یا زیاد بوده است، زمانی پیشنهادات دیگری می‌دادند که ما نمی‌توانستیم آنها را اجرا کنیم. البته ما نمی‌توانیم در مورد همه قضاوت کنیم و هرچه در جلسات تصمیم گیری شود اجرا خواهد شد. شاید این سؤال پیش بیاید و برخی بگویند چرا مربیان در سال‌های گذشته دعوت نمی‌شدند؟ باید بگوییم که امسال دیگر این طور نیست و نشستی که گذاشتیم به این خاطر بود که دیگر مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود.

وی ادامه داد: امیدوارم همه ملی فکر کنند و منافع شخصی و باشگاهی را در نظر نگیرند.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: سال گذشته برخی فکر می‌کردند که لیگ ضعیفی داریم اما از نظر ما اینطور نبود. چون تیم‌هایی را که هیچکس فکرشان هم نمی‌کردند دیدید که به مراحل بالاتر آمدند. اگر ما می‌خواهیم 12 تیم داشته باشیم باید توازنی بین آنها وجود داشته باشد نباید یک تیم که پول دارد همه بازیکنان خوب را جذب کند و یک تیم دیگر ضعیف باشد. برای اینکه یک طرفه تصمیم نگیریم شما مربیان را دعوت کردیم. هرکس پیشنهاد بهتری دارد می‌تواند ارائه دهد.

مشحون عنوان کرد: 4سال که به ما فشار می‌آورند که سقف قرارداد برای بازیکنان و مربیان در نظر بگیرید اما تا زمانی که باشم هرگز زیر این فشار نمی‌روم. ما 12 قهرمان داریم که نماینده 75 میلیون ایرانی هستند چه قیمتی می‌توانیم روی آنها بگذاریم؟ ارزش قهرمان ملی بیش از اینهاست شما در فوتبال شاهد بودید که چه کارهایی انجام دادند. 100هزار تومان با بازیکن قرارداد می‌بندند اما 500 میلیون زیر میزی به او می‌دهند با این کار هم آبروی خود را می‌برد و هم آبروی ورزشکار را.

رئیس فدراسیون بسکتبال تأکید کرد: اگر سهمیه بندی نکنیم همان اتفاقی که 11سال پیش برای صنام افتاد باز هم تکرار خواهد شد. آنها 8 بازیکن ملی گرفته بودند و 3 بازیکن خارجی جذب کردند آن هم به این خاطر بود که بسکتبال را ضعیف کند اما از زمانی که من آمدم سهمیه بندی در نظر گرفته شد تا بسکتبال به رشد و پیشرفت برسیم چون با ادامه آن روند قطعا به مشکل برمی‌خوریم.

مشحون در مورد استفاده از بازیکنان خارجی گفت: ما به دنبال این هستیم که جوانان خودمان بیشتر در میدان حاضر شوند چرا یک بازیکن خارجی دو روز قبل از مسابقه به ایران می‌‌آید و جای بازیکن داخلی که ماه‌ها است که زیر تمرینات پرفشار است را می‌گیرد. البته باز هم نظر جمع مهم است. اگر با حضور دو بازیکن خارجی همه موافقند ما نظری نداریم اما به این شکل باشد که جوانان خودمان هم از یاد نبرند.

ارسال دیدگاه