دفعات بازدید: 581

تاریخ انتشار: 1391/04/27 - 0:07

آخرين وضعيت تيم هاي سوپر ليگي بسكتبال؛

مهلت نقل و انتقالات سوپر ليگ بسكتبال از يك هفته قبل آغاز شده و در اين ميان وضعيت تعداد کمي از باشگاه ها مشخص است اما زمزمه هاي خوشحال كننده اي نيز از ورود يك اسپانسر جديد تهراني به ليگ شنيده مي شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، طبق عادت هر ساله تيم هاي سوپر ليگي بسكتبال در ابتداي فصل آماده سازي و نقل وانتقالات وضعيت نامشخصي دارند و ماندن يا نماندن تيم هي فصل قبل نيز زمزمه هاي اين روزهاي بسكتبال است اما از گوشه و كنار خبر ورود اسپانسر جديد به ليگ نيز شنيده مي شود.

*اسپانسر ناشناس تهران كيست؟

اين روزها اخباري از تمايل يك اسپانسر جديد تهراني براي ورود به سوپر ليگ بسكتبال به گوش مي رسد اما اينكه تصميم تيم جديد براي ورود به ليگ تا چه حد جدي است و چه گروه هايي با اين حامي مالي همكاري مي كنند هنوز براي ما مشخص نشده بدون شك ورود يك اسپانسر تهراني به ليگ از اتفاقات خوشحال كننده فصل خواهد بود.

*بسكتبال امسال ذوب آهن ندارد

تيم بسكتبال ذوب آهن از اوايل فصل قبل به تدريج شروع به ذوب شدن كرد و اخبار موثقي از كناره گيري ذوبي ها تا شروع فصل جديد پس از سال ها حضور در ليگ بسكتبال شنيده مي شود هر چند با توجه به بحث رسانه اي آن به نظر مي رسد مديران باشگاه ذوب اهن ترجيح مي دهند بدون سرو صدا اين كار را انجام داده وبا عدم حضور در جلسات رسمي ليگ كناره گيري خود را نشان دهند.

از بين تيم هاي فصل قبل تيم شيراز نيز طبق صحبت هاي رئيس سرپرست اين تيم در فصل جديد ليگ شركت نمي كند رئيسي در گفتگويي با باشگاه خبرنگاران از پيدا كردن يك اسپانسر جديد خبر داده و صراحتا تاكيد كرد تنها در صورت كنار رفتن محمود مشحون از رياست فدراسيون در ليگ شركت مي كنند.

تيم هاي پويا و قم هم كه با قرار گرفتن در رده هاي يازدهم و دوازدهم ليگ به دسته پايين تر سقوط كردند غايبان اين فصل خواهند بود هر چند مجيد صالحي سرمربي و مدير تيم پويا تهران اواخر سال قبل قول ورود با اسپانسر جديد و قدرتمندي را داده بود كه تا امروز خبري از آن به گوش نرسيده است.

از طرفي استقلال زرين قشم تيم تازه وارد دسته يكي نيز با توجه به مشكل نداشتن سالن استاندارد به سرنوشت تيم شاهرود در فصل قبل دچار خواهد شد.

*مهرام در برزخ جام باشگاه هاي آسيا

تيم بسكتبال مهرام قهرمان كم رقيب سال هاي گذشته ليگ ، در برزخ ناشي از تعويق جام باشگاه هاي آسيا و بحث همكاري فدراسيون گرفتار مانده و جلسات مربوط به بودجه اين تيم و حضور يا كناره گيري از ليگ و جام باشگاه ها همه به تصميمات چند روزه آينده فدراسيون درمورد آماده سازي اين تيم تا قبل از جام باشگاه ها بستگي دارد.

حميدرضا صمد زاده سرپرست مهرام در اين مورد مي گويد: فدراسيون بعد از چند بار درخواست حضوري و كتبي روز قبل بار ديگر به ما گفت: درخواست خود براي در اختيار گرفتن ملي پوشان و برنامه ريزي جام باشگاه ها را به صورت كتبي اعلام كنيد بحث حضور يا عدم حضور در جام باشگاه ها وشرايط شركتمان در ليگ نيز همگي به تصميمات فدراسيون در اين مورد بستگي دارد براي باشگاه  مهرام جام باشگاه هاي آسيا و فصل بعد ليگ در گروه هم است.

صمدزاده نارضايتي خود از برنامه هاي تيم ملي را بار ديگر مطرح كرد: تيم ملي تا سال 2014 برنامه خاصي ندارد و در مقابل ادعاي 70 روز فرصت براي مهرام را مطرح مي كنند حالا اين سوال پيش مي آيد كه چطور شما با فرصت يك سال و نيم تا برنامه هاي بعدي تيم ملي بازيكنانتان را از حالا مي خواهيد به هر حال اميدوارم شرايط براي اعزام يك تيم خوب به جام باشگاه ها فراهم شود تا اتفاقات سال قبل پیش نیاید که در صورت نتیجه نگرفتن باز خواستمان کنند. اما بحث هایی هم در مورد مذاکره مصطفی هاشمی سرمربی فصل قبل مهرام با تیم پتروشیمی بندر امام شنیده می شود. 

سرپرست مهرام توضیح می دهد: اگر قرار برتیم داری در فصل بعدباشد، هاشمی گزینه اول و آخر ما است اما وی به عنوان یک سرمربی مختار است که بافکر کردن به پیشنهادات دیگر باسایر باشگاهها هم مذاکره کند.

وی باتاکید برحضور تمام بازیکنان مهرام به غیر از صمد نیکخواه بهرامی درایران تاکید کرد: طبق نامه فدراسیون این نفرات باید روز 27 تیر به اردوی تیم ملی بروند اما ما برای اعزام به جام باشگاههای آسیا و دفاع از قهرمانی باید بازیکنان اعزامی خودرا دراختیار داشته باشیم. به هرحال افتخار قهرمانی ماهم برای کل کشور خواهد بود.

*جنگ قدرت در ماهشهر

بعد از نایب قهرمانی تیم پتروشیمی بندرامام درلیگ فصل قبل طی صحبت هایی ماندن مهران شاهین طبع درتیم پتروشیمی تایید شد اما باگذشت چند هفته از لیگ خبرمذاکره مهران حاتمی سرمربی فعلی تیم ملی جوانان وفصل قبل دانشگاه آزاد با ماهشهری ها دربین اهالی بسکتبال پیچید. دلیل این موضوع نیز شیرازی بودن مدیر عامل پتروشیمی وحمایت از سرمربی هم شهری اش عنوان شد. امااز سوی دیگر برخی افراد در داخل باشگاه با حضور حاتمی مخالفت کرده وخواستار ماندن شاهین طبع شدند و درنهایت نام مصطفی هاشمی نیز به عنوان گزینه فصل بعد ماهشهری ها مطرح شد تاوضعیت نیمکت نایب قهرمان لیگ پیچیده تر شود.

در سوی دیگر ماهشهر نیز ابتدا بحث رفتن رمضان وآمدن فرزادکوهیان مطرح شد و سپس باردیگر ازتمایل برای ماندن رمضان خبر رسیدتا ابهام بر سر نیمکت این تیم وحتی بحث نماندن صنایع درلیگ نیز مطرح شود.درهرحال هیچ تاییدشده ای از وضعیت تیم های ماهشهری به گوش نمی رسد.

* دریک اسپنسر در اصفهان!  

4 تیم فولاد ماهان، دانشگاه آزاد، شهرداری گرگان و همیار زنجان تنها تیمهای فصل قبل هستند که وضعیت ثابت و مشخصی برای بعددارند.
تیم فولاد ماهان که به گفته سرمربی این تیم از نظر ردیف بودجه درصدربرنامه های باشگاه قرارداد از بهتری شرایط دربین تمام تیم های لیگ برخوردار است. پس از صحبت هایی مبنی برامضاء قرارداد این تیم بانیکولاس بازیکن گرجستانی فصل قبل مهرام، خبرهایی نیز ازتلاش این باشگاه برای جذب دریک اسپنسر ستاره آمریکایی الریاض شنیده می شود هرچند باتوجه به شرایط نامعلوم تیم های دیگر خبررسمی ای از وضعیت نقل و انتقالات ماهان به بیرون درز نمی کند و حتی صادق زاده سرمربی این تیم با عصبانیت از پخش خبر جذب نیکولاس این موضوع راتکذیب کرد.

اما تیم دانشگاه آزاد نیز امسال با بودجه ای بهتر از فصل قبل در ليگ شرکت مي کند و با بحث های رفتن حاتمی به ماهشهر، دانشگاه آزاد به دنبال يک سرمربي خوب سوپرليگي مي گردد اما تا اين لحظه آزادي ها تنها بحث بودجه و ماندنشان در لیگ را تایید کرده اند. شهرداری گرگان نیز با سرمربیگری اسدالله کبیر به نگرانی هواداران درمورد احتمال کناره گیری از لیگ درصورت پیدانکردن اسپانسر خاتمه داده وباشرایط کمی بهتر ازسال قبل درلیگ شرکت می کند.

*نفتی ها منتظر مجوز ماندن

جابرقاطع رئیس هیئت بسکتبال خوزستان هفته قبل از مشکل تیم های نفتی و اعتراض به حضور چهار تیم از خانواده نفت در سوپر لیگ بسکتبال خبرداد. هرچند احتمال ماندن تیم حفاری پس از 2سال حضور در سوپر لیگ بیشتر از ماندن این تیم است اما درمورد تیم تازه وارد نفت امیدیه شنیده می شودبا توجه به بودجه کم 400تا 600 میلیونی این تیم، احتمال انصراف نایب قهرمان فصل قبل لیگ دسته اول از حضور درسوپر لیگ زیادشده است مگراینکه نماینده امیدیه موفق به تامین اعتبار بیشتر والبته جلب موافقت برای حضور تیم چهارم ازخانواده نفت درلیگ شود.

*بندر کنگ با جیب پر می آید

تیم البدر بندر کنگ قهرمان فصل قبل لیگ دسته اول با سرمربیگری محمدرضا اسلامی با بودجه مناسب وبرنامه ریزی چندساله در سوپرلیگ امسال شرکت می کند. محمدرضا اسلامی باتاید ماندن خود به عنوان سرمربی درتیم از جذب دستیار خارجی وشروع تمرینات تیم دردهه سوم ماه رمضان خبرداد.

تیم زنجان نیز با قطعی بودن حضورش درلیگ فصل بعد درحال مذاکره با مربیان مختلف سوپر لیگی ومشخص کردن وضعیت نیمکت تیم است

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :1

  • مرتضی

    تاریخ : ۱ - مرداد - ۱۳۹۱

    دستت درد نکنه عالی بود….


ارسال دیدگاه