دفعات بازدید: 843

تاریخ انتشار: 1391/05/01 - 13:00

اظهارات يك مربي شنا درخصوص وضعيت اين رشته در خوزستان

يك مربي شنا معتقد است اين رشته در خوزستان در حال نابودي است.

حشمت‌الله طاهري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهاركرد: در دو سالي كه اعضاي هيات تغيير كرده‌اند، متاسفانه ما در بسياري از مسابقات قهرماني شناي كشور نتوانسته‌ايم شركت كنيم؛ شهريورماه سال گذشته نيز به دليل نبود بودجه به رقابت‌هاي قهرماني كشور اعزام نشديم ولي بعد متوجه شديم علت اعزام نشدن ما به اين رقابت‌ها كمبود بودجه نبوده است بلكه تصميمات اشتباهي بوده كه در هيات گرفته شده است.

وي ادامه‌داد: آن‌ها به ما مي‌گويند پس از پرورش بازيكنان در رشته شنا، هنگامي كه به 15 سالگي رسيدند آن‌ها را به سمت واترپلو بياوريد و ديگر در شنا فعاليت نكنند. اين در حالي است كه از ما تيم شناي رده ‌سني 15 سال به بالا مي‌خواهند. آن‌ها با اين كار آسيب بسيار جدي به شناي استان وارد مي‌كنند.

اين مربي‌ شنا عنوان‌كرد: ‌در سال‌هاي 84 و 85 كه مقام سوم ايران را در اين رشته كسب كرديم، به ما قول دادند كه جوايزي را به بازيكنان اهدا خواهند كرد ولي ندادند. اين موضوع باعث شد تمام بازيكنان از شنا فراري شوند. آن موقع كسي به ما توجه نكرد و بازيكنان ما از ادامه كار دلسرد شدند. در همين مسابقات هنگامي كه اميرحسين باصري توانست سه، چهار مقام قهرماني كسب كند، زماني كه روي سكو رفت، پازوكي مسوول شناي فدراسيون در ميكروفون گفت “خوزستان در حال برگشت به روزهاي اوج خود است.”

وي خاطرنشان‌كرد: آن زمان نيز تمام اين بازيكنان را كه در شنا مقام‌آور بودند به سمت واترپلو بردند و تيم شناي استان دچار خلا شد. طي اين دو سال با كمك چند مربي شنا ازجمله مرداسي، ناصري و رويان دوباره فعاليت‌مان را از رده ‌سني پايه آغاز كرديم ولي بازهم تعدادي از شناگران ما را به سمت واترپلو بردند و فقط دو، سه شناگر رده ‌سني 15 سال به بالا در تيم ماندند. اين موضوعات باعث شد كه يكم تيرماه، ديگر از ادامه كار كنار بكشم.

طاهري با بيان اين‌كه در يكي، دو سالي كه هيات جديد تشكيل شده است سوداني، مسوول هيات شناي استان را از نزديك نديده‌ام، گفت: متاسفانه اطرافيان او نيز صاف و صادق كار نمي‌كنند و همه مي‌دانند كه من در جايي كه صداقت نباشد، كار نمي‌كنم. تاكنون چند جلسه در هيات شناي استان برگزار شده است كه من حتي به يكي از اين جلسات هم دعوت نشده‌ام. من كه در بطن شناي خوزستان هستم اگر به اين جلسه دعوت نشوم پس چه كسي قرار است در اين جلسه‌ها راجع به شنا صحبت كند؟ مرداسي ديگر مربي استان نيز چنين شرايطي دارد و اگر در جلسه‌اي حضور پيدا كرده است، خودش به اين جلسه رفته و كسي او را دعوت نكرده است.

وي با بيان اين‌كه چند وقتي است كه به سمت شنا نرفته‌ام، افزود: هفته گذشته آقاي بيگ مسوول كميته داوران استان با من تماس گرفت و از من خواست كه به خاطر او كار خود را ادامه دهم. من هم رفتم و جلسه‌اي را بين خودمان برگزار كرديم ولي به نتيجه‌اي نرسيديم و من در همان جا به دليل مشكلاتي كه پيش آمد و بر اثر بالا رفتن فشار، راهي بيمارستان شدم. هيچ وقت نمي‌خواستم چنين مطالبي را بگويم ولي من 16، 17 سال در اين رشته تلاش كردم و بيش از دو هزار شاگرد پرورش دادم و دلم مي‌سوزد كه شناي استان رها شود.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :1

  • danyal

    تاریخ : ۲ - مرداد - ۱۳۹۱

    aghaye taheri yeki az mosavebine kharab shodane shenaye mahshahre
    vaghti nesfe maghamhaye shena male mahshahr bud vase tamame mosabeghat bachahaye ahwazo mibord
    ayande kheili az bacheharo hamintori kharab kardan


ارسال دیدگاه