دفعات بازدید: 1,031

تاریخ انتشار: 1391/05/01 - 13:09

پيمان حسني: احتمال حضور عالميان در جمع 16نفر برتر المپيك ‌وجود دارد طولاني شدن ليگ كشور، ضعف در برنامه‌ريزي مسابقات بود

پيمان حسني گفت: ‌قطعا در المپيك لندن نسبت به المپيك‌هاي قبلي عملكرد بهتري خواهيم داشت و احتمال اين‌كه عالميان در جمع 16نفر برتر ‌قرار بگيرد، ‌وجود دارد.

سرمربي تيم تنيس روي ميز پتروشيمي بندرامام در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهاركرد: اين پنجمين حضور تيم‌ملي در المپيك است. در دوره‌هاي قبلي، بازيكنان‌مان داراي رنكينگ متوسط بودند كه به طبع كار سختي را داشتند. زيرا در رقابت‌ها به بازيكناني با رنكينگ خوب و بالاتر برخورد مي‌كردند.

 

وي بيان‌كرد: ‌تفاوت اين المپيك با دوره‌هاي قبلي، حضور عالميان و رنكينگي است كه او در اختيار دارد. او علاوه بر اين‌كه بازيكن قدري است، به دليل داشتن رنكينگ خوب احتمال اين‌كه در دور اول مسابقات به قرعه آساني بخورد، ‌وجود دارد.

 

سرمربي تيم تنيس روي ميز پتروشيمي بندرامام ادامه‌داد: البته سه روز قبل از آغاز رقابت‌ها قرعه‌كشي را انجام مي‌دهند. اكنون عالميان در سيد 32 و مشترك با دو بازيكن از اوكراين و كره شمالي، قرار دارد. اگر در قرعه‌كشي او در همين سيد بماند، دور اول استراحت خواهد داشت.

 

وي خاطرنشان‌كرد: در اين صورت عالميان بدون بازي در مرحله اول به دور بعد صعود مي‌كند كه البته در اين مرحله قطعا رقابت سختي خواهد داشت. باتوجه به اين‌كه عالميان در مسابقات سال جاري توانسته است، بهترين بازيكنان دنيا را شكست دهد، هر احتمالي براي كسب پيروزي او در المپيك وجود دارد.

 

حسني عنوان‌كرد: عالميان باتوجه به اعتماد به نفس بالايي كه براي حضور در اين رقابت‌ها دارد، حتي اگر با نفر اول دنيا هم بازي كند، مي‌تواند برنده شود.

 

وي درباره حريفان نوشاد عالميان در اين مسابقات اظهاركرد: تمام بازيكناني كه در المپيك حضور پيدا مي‌كنند براي او رقيب محسوب مي‌شوند اما چين، كره جنوبي، ژاپن، هنگ‌‌كنگ و سنگاپور كه بازيكنان خوبي دارند و آلمان، سوئد و اتريش همگي مي‌توانند حريفان جدي‌ براي او به حساب بيايند.

 

سرمربي تيم تنيس روي ميز پتروشيمي بندرامام در ادامه درباره حضور ندا شهسواري ديگر تنيسور اعزامي كشور به المپيك گفت: براي اولين بار است كه در بخش بانوان نماينده‌اي در المپيك داريم. هيچ انتظاري از او نمي‌رود حتي اگر بازي اولش را با نتيجه 4 بر صفر واگذر كند.

 

وي افزود: ما اكنون اگرچه در آسياي ميانه اول هستيم ولي بازهم مقابل قرقيزستان، ازبكستان و قزاقستان كه بازيكنان خوبي دارند، مشكل داريم. البته حضور شهسواري در المپيك مي‌تواند روزنه‌اي براي بانوان باشد تا با سرمايه‌گذاري بيشتر، بهتر كار كنند و بتوانند در المپيك و مسابقات آسيايي بعدي، نتايج بهتري كسب كنند.

 

حسني در ادامه درباره قهرماني پتروشيمي در مسابقات ليگ برتر گفت: تيم‌مان شايسته قهرماني بود. تيم‌هاي ديگر نيز بازيكنان خوبي در اختيار داشتند ولي تيم ما علاوه بر اين‌كه تنيسورهاي خوبي داشت، تمرينات بيشتري نسبت به سايرين انجام داده بود.

 

وي افزود: بخشي از تمرينات ما به دليل وجود ملي‌پوشاني‌ بود كه در اختيار داشتيم؛ زيرا آن‌ها بايد براي مسابقات بين‌المللي آماده مي‌شدند در حالي كه تيم‌ملي در 14 ماه گذشته اردويي نداشت كه اين موضوع كار ما را سخت مي‌كرد. ما درمجموع تمريناتي را كه انجام مي‌داديم نسبت به ساير تيم‌ها حرفه‌اي‌تر بود.

 

سرمربي تيم تنيس روي ميز پتروشيمي بندرامام برنامه‌ريزي درست براي برگزاري مسابقات را امري بسيار مهم برشمرد و عنوان‌كرد: به دليل اين‌كه تيم‌ها و بازيكنان چندين هفته درگير رقابت‌ها هستند، مي‌طلبد كه يك برنامه‌ريزي دقيق وجود داشته باشد زيرا در غير اين صورت تيم‌ها با مشكل مواجه مي‌شوند كه در ليگ امسال نيز به همين صورت بود.

 

وي افزود: ليگ امسال از نظر برنامه‌ريزي نسبت به دوره‌هاي قبل متفاوت بود و در حالي كه فقط شش تيم در ليگ حضور داشتند، هفت ماه درگير مسابقات بوديم كه بخشي از آن به اعزام بازيكنان تيم‌ملي به رقابت‌هاي برون‌مرزي برمي‌گردد. طولاني شدن رقابت‌ها ضعف در برنامه‌ريزي مسابقات بود.

 

حسني خاطرنشان‌كرد:‌ به دليل اين‌كه فاصله زماني بسياري بين مسابقات به وجود آمد، رقابت‌ها از تب و تاب افتاد. به نظرم اگر مسابقات در فاصله‌هاي زماني كم‌تري برگزار مي‌شد، در گرمي و كيفيت رقابت‌ها تاثيرگذار بود. اصلا مفهوم ليگ اين است كه بازي‌ها به صورت رفت و برگشت آن هم در زمان معين برگزار شود تا تيم‌ها به راحتي تمرين و خود را براي مسابقات آماده كنند. بدتر از همه، اين است كه نداني بازي بعد كي است.

 

وي در ادامه درباره تيم‌هاي حاضر در ليگ گفت: در ليگ امسال نفت سپاهان، ذوب‌آهن، پتروشيمي بندرامام و دانشگاه آزاد از تيم‌هاي خوب بودند و با يكديگر رقابت داشتند. هر چند كه تيم‌ ما به دليل بازيكناني كه در اختيار داشت، يك سر و گردن از ساير تيم‌ها بالاتر بود ولي درمجموع بازي‌هاي خوبي بين اين چهار تيم برگزار شد.

 

سرمربي تيم تنيس روي ميز پتروشيمي بندرامام بيان‌كرد: به نظرم اگر تيم‌هايي كه به ليگ برتر مي‌آيند طبق آيين‌نامه، از سه بازيكن از رده‌بندي انفرادي كشور استفاده و اين آيين‌نامه را رعايت كنند، عملكرد تيم‌ها بهتر مي‌شود و تيم‌هايي كه زنگ تفريح سايرين بودند، نخواهيم داشت.

ارسال دیدگاه