دفعات بازدید: 840

تاریخ انتشار: 1391/05/03 - 13:34

برخي از باشگاه‌ها بدون داشتن پروانه، فعاليت دارند

مسوول كميته برگزاري مسابقات هيات فوتبال خوزستان گفت:‌ باتوجه به تقويمي كه طراحي كرده‌ايم سعي داريم مسابقات ليگ‌هاي استان را از مهرماه آغاز كنيم.

 

عزيز صادقي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهاركرد: در خوزستان فوتبال حرف اول را مي‌زند و بر همين اساس هيات فوتبال استان سعي دارد براي پيشرفت اين رشته، برنامه‌ريزي خوبي داشته باشد. ما باتوجه به طرح آسيا ويژن، مسابقات استاني را در رده‌هاي مختلف هم‌زمان با مسابقات كشوري برگزار مي‌كنيم.

 

وي افزود: با آمدن عامري‌گلستان در هيات فوتبال استان تا اندازه‌‌ي زيادي مشكلات مالي ما برطرف شده و براي برنامه‌ريزي بهتر، دست‌مان بازتر شده است. كارهاي اجرايي هيات ممكن است ضعف‌هايي را به دنبال داشته باشد به همين دليل با افراد ورزشي و پيشكسوتاني كه براي ورزش و به خصوص فوتبال استان زحمت كشيده‌اند، مشورت مي‌كنيم تا بتوانيم از تجربيات آن‌ها براي پيشرفت فوتبال استان استفاده كنيم.

 

مسوول كميته برگزاري مسابقات هيات فوتبال خوزستان در ادامه به نداشتن پروانه فعاليت برخي از باشگاه‌هاي استان اشاره و خاطرنشان‌كرد: متاسفانه در اين زمينه با برخي از باشگاه‌‌ها كه فقط نام باشگاه را يدك مي‌كشند، مشكل داريم و شايد يكي از بزرگترين مشكلات ما همين موضوع باشد.

 

وي خاطرنشان‌كرد: ‌اين باشگاه‌ها به دليل نداشتن اساس‌نامه و هيات مديره، جاي تمرين نيز ندارند و حتي برخي از آن‌ها دستگاه فكس هم ندارند تا ما برنامه‌ي مسابقات را براي آن‌ها ارسال كنيم. البته ناگفته نماند كه تعدادي از باشگاه‌ها نيز به استانداردهاي ما نزديك شده‌اند.

 

صادقي درخصوص ليگ‌هاي سال گذشته‌ي استان گفت: سال گذشته ليگ برتر استان با 16 تيم آغاز و رقابت‌ها در 30 هفته برگزار شد. مسابقات استاني در بالاترين كيفيت برگزار شد و تيم‌ها همكاري خوبي با ما داشتند و مسايل انضباطي كمي را شاهد بوديم.

 

وي ادامه‌داد: ليگ دسته يك استان نيز سال گذشته با 14 تيم برگزار شد و تيم‌ها همكاري خوبي با ما داشتند ولي متاسفانه بعضي مواقع تيم‌هاي اهوازي به دليل نداشتن زمين، مشكلات مالي و ديگر موارد، در برگزاري به موقع مسابقات مشكل ايجاد كردند.

 

مسوول كميته برگزاري مسابقات هيات فوتبال خوزستان گفت: در رده پايه نيز حساسيت خاصي داريم و بسيار تلاش كرديم تا مسابقات به موقع انجام شوند ولي متاسفانه اين گونه نشد. در ابتداي فصل قرار شد از تيم‌هاي حاضر ورودي جزيي دريافت كنيم ولي تيم‌ها همكاري نكردند. با اين وجود آماده برگزاري مسابقات شديم اما اين بار تيم‌ها براي ارايه مدارك با ما همكاري نكردند.

 

وي خاطرنشان‌كرد: اين موضوعات باعث شد تا رقابت‌ها ديرتر آغاز شوند كه بعضي‌ها تاخير در برگزاري اين مسابقات را از چشم هيات فوتبال ديدند در حالي كه اين گونه نبود و تيم‌ها همكاري لازم را نداشتند.

 

صادقي اظهاركرد: وقتي مسابقات پايه استان با تاخير آغاز شد، به فصل مدارس و امتحانات دانش‌آموزان برخورد كرديم و تعطيلات ايام نوروز نيز باعث شد زمان بيشتري را از دست بدهيم. اين موضوعات باعث شد تا اين رقابت‌ها كيفيت لازم را نداشته باشد.

 

وي گفت: ‌اما امسال تقويم ورزشي را به گونه‌اي طراحي كرده‌ايم كه ديگر مشكلات سال گذشته براي مسابقات رده پايه اتفاق نيفتد. در همين راستا، شهريورماه ثبت و تحويل مدارك تيم‌ها است تا بتوانيم از مهرماه مسابقات را آغاز كنيم.

 

مسوول كميته برگزاري مسابقات هيات فوتبال خوزستان افزود: باتوجه به صحبت‌هايي كه با ديگر مسوولان هيات انجام شده است، در اين فصل اگر تيمي  همكاري لازم را براي تحويل مدارك و اقدامات اوليه نداشت، از رقابت‌ها كنار گذاشته مي‌شود زيرا با اين اقدام، تيم‌ها براي طي كردن روال اداري حضور در مسابقات، جدي‌تر عمل مي‌كنند.

 

وي گفت: باتوجه به سياست‌هاي طرح آسيا ويژن، قصد داريم ليگ برتر استان را با 12 يا 14 تيم برگزار كنيم و در ليگ‌هاي پايه نيز با همين تعداد تيم، مسابقات را انجام دهيم.

ارسال دیدگاه