دفعات بازدید: 829

تاریخ انتشار: 1391/05/20 - 3:29

تنور داغ لیگ 91 از گرمای جنوب/ مهران ها رو در روی هم!

شش تیم برخاسته از گرمای جنوب، تنور لیگ سال 91 بسکتبال را داغ خواهندکرد، تیمهای ذوب آهن و آ. اس شیراز با غیبت در جلسه هماهنگی سوپرلیگ را به طور جدی به فکر پیدا کردن جانشین برای این تیم ها انداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ جلسه هماهنگی اول سوپرلیگ بسکتبال تنها حدود تیمهای شرکت کننده در لیگ امسال را تعیین کرد و تصمیمات اجرایی تر به جلسه 20 شهریور موکول شد اما فدراسیون ابتدا پیشنهاد شروع لیگ درنیمه دوم مهر را مطرح کرده و با نظرات بعدی روز دوم آبان بار دیگر به عنوان زمان اولیه شروع مسابقات تعیین شد تا به این ترتیب بازیها تا پایان سال 91 به اتمام برسد.


تیم های مهرام، پتروشیمی، فولاد ماهان، دانشگاه آزاد، صنایع ماهشهر،شهرداری گرگان، حفاری اهواز، شهرداری زنجان، البدر کنگ، نفت امیدیه واستقلال زرین قشم یازده تیمی بودن که با فرستادن نماینده علاقمندی خود رابه حضور در لیگ اعلام کردند و از طرفی شنیده می شود تیم داماش گیلان همبا تغییراتی در سطح مدیریتی به دنبال حضور در سوپر لیگ نامه ای به فدراسیون داده است. با این شرایط به نظر می رسد لیگ امسال با حضور 10 تا12 تیم برگزار شود.


در بین تیمهای مطرح شده وضعیت تیم های نفتی به جز پتروشیمی بندرامام تثبیت نشده و تیم استقلال زرین قشم هم با شرط نوربخش رئیس سازمان لیگ برای تکمیل امکانات و تهیه سالن مناسب وارد لیگ می شود. 
گویا قشمی ها باتایید نشدن سالن اصلی خود ، سالن دو هزار نفری نزدیک به مرکز قشم را دراختیار گرفته اند و تنها باید برخی امکانات این سالن را برای بازیهای بسکتبال تکمیل کنند.با مشخص شدن تقریبی تیمهای شرکت کننده، مشحون رئیس فدراسیون به تمام مربیان اخطار داد که در صورت شرکت نکردن در جلسه هماهنگی بعدی لیگ کارت مربیگری شان صادر نشده و تیمهایی که حق ورودی 30 میلیون تومانی را پرداخت نکنند امکان شرکت در لیگ را نخواهند داشت.

*ساکت: ارتباطات پنهانی در نقل و انتقالات ایجاد می کنند
محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان که با کناره گیری از لیگ فوتسال تمرکز اصلی خود را بر روی بسکتبال گذاشته است با شرکت در جلسه لیگ چند موضوع را مطرح کرد.
 وی ابتدا با پیش کشیدن بحث پخش تلویزیونی، راه افتادن شبکه ورزش را فرصت خوبی برا ی پخش بازیها عنوان کرد و گفت: در سالهای قبل مسابقات به سختی پخش می شد و دلیل آن هم به توافق هفت سال قبل دو باشگاه با صدا و سیما باز می گشت که شرایط را برای پخش بازیهای دیگرسخت می کرد.
وی ادامه داد: از طرفی آژانسهای نقل و انتقال بازیکن باید بیشتر از گذشته در بسکتبال قانونمند شوند. نفراتی خارج از چارچوبهای قانونی در این زمینه کار کرده و ارتباطات پنهانی ایجاد می کنند و به این ترتیب اطلاعات مربوط به یک باشگاه و این موضوع که با کدام بازیکن وارد مذاکره می شوند را رصدمی کنند. در این مورد همه باید در کنار هم بوده و حواس فدراسیون هم به این فعالیتها جمع باشد.
ساکت همچنین به عددهای غیر واقعی قرارداد بازیکنان اشاره کرد و خواستارتشکیل هیئت رئیسه سازمان لیگ برای احقاق حقوق فدراسیون و تصمیمات مربوط به لیگ شد.
محمود مشحون هم با استقبال از تشکیل سازمان لیگ تاکید کرد که هیچ باشگاهی واقعیت قرارداد بازیکنان را به خاطر فرار از مالیات، درصدهای فدراسیون وهمچنین منافع مربی و بازیکن عنوان نمی کند.

*صادق زاده: هر دو هفته سه بازی برگزار کنیم 
محسن صادق زاده سرمربی فولاد ماهان با نارضایتی از فشار در نظر گرفته شدهبرای بازیها خواستار انجام سه بازی در دو هفته به جای هر هفته  دو بازی وهمچنین برگزاری بازیهای پلی آف طبق قانون فیبا شد و از فدراسیون خواست که در صورت دریافت فیلم از باشگاه ها، فیلم مورد نظر آن باشگاه را هم در کنارتصاویر خود فدراسیون از بازی تماشا کنند.
حسن نوربخش رئیس کمیته داوران هم با استقبال از افراد شاکی در فدراسیون افتخار خود را سالم بودن داوران دانست.

*رونمایی از مهران حاتمی در ماهشهر!
بالاخره حرف و حدیثهای مربوط به رفتن مهران حاتمی به ماهشهر به واقعیت تبدیل شد و این مربی که از ابتدای هفته خبر انعقاد قراردادش با ماهشهر به گوش می رسید به عنوان سرمربی پتروشیمی در جلسه لیگ شرکت کرده و جالب اینجاست که روبروی نمایندگان تیم سابقش دانشگاه آزاد و مهران شاهین طبع سرمربی این تیم نشسته بود. شاهین طبع که سال قبل هدایت پتروشیمی رابرعهده داشت با توپی پر همراه سرپرست تیم جدید خود به جلسه سازمان لیگ آمده و پیشنهادها و حرفهایی برای لیگ داشت.اما حاتمی نیز با آوردن مثال بازیکن خارجی ای که دانشگاه آزاد چهار ماه به دنبال وی بود و در نهایت تیم دیگری یک روزه با این بازیکن قراردادبست، گفت: بسکتبال را باید در داخل زمین تعیین کنیم. به علاوه اینکه 10درصد بازیکنان تیم ملی جوانان به عنوان قدرت در لیگ مطرح هستند و نبایددر آستانه بازیهای مهم با پیشنهاد و صحبت با آنها، ذهنشان را خراب کنیم.

*مشحون: واسطه های بازیکن را می شناسم
محمود مشحون هم با تاکید جریان مربوط به ویزای بایکنان خارجی به حاتمی پاسخ داد: این معضل از خود باشگاهها شروع می شود. گاهی در خارج از کشورهم روی بازیکن مورد نظر یک تیم کار می کنند تا به تیم خاصی ملحق نشود. من افراد مربوطه را می شناسم. گاهی وقتی فردی را از در بیرون می اندازیم ازکنار یک مربی به طور کامل ساپورت می شود. مبارزه با این جریان همبستگی مدیران را می طلبد. متاسفانه شخص من 75 درصد نیروی خود را باید صرف مبارزه با نیروهای تخریبگر کنم.


*قنواتیان: ساعت و روز بازی همشهری ها را تغییر دهید
یکی از مشکلات شهر ماهشهر در فصل گذشته دو دستگی هوادارن بسکتبال این شهربا داشتن دو تیم شد. 
سعید قنواتیان رئیس هیئت ماهشهر با یادآوری این موضوع از فدراسیون خواست که حداقل ساعت و یا روز بازی تیمهای ماهشهری راتغییر دهند تا این مشکلات پیش نیاید و نظم هم در شهر به هم نریزد. 
نوربخش هم با پذیرفتن اشتباه سال قبل فدراسیون قول برنامه ریزی بهتر در لیگ امسال را داد.


*محمدرضا مشحون: ذوب آهن به خاطر نبود مدیریت منحل شد
با سوال نماینده زنجان در مورد بازیکن دوم خارجی ، بار دیگر بحثهای مربوطبه چند بازیکن خارجی در تیم مطرح شده و طبق معمول همیشگی به متهم شدن باشگاهها به نساختن بازیکن ختم شد. 
محمدرضا مشحون مدیر تیمهای ملی بسکتبال تاکید کرد: تنها باشگاهی که بازیکن می ساخت به جز شهرکرد که درحال حاضر 5 ملی پوش در رده های سنی دارد، باشگاه ذوب آهن بود که متاسفانه به دلیل عدم مدیریت منحل شد. به همین دلیل هم ما تا مرحله پلی آف و دراین مرحله اجازه جذب دو خارجی را می دهیم و باشگاهها نیز اجازه این کار رابدهند.

*اسلامی: به تیم های تازه وارد اجازه جذب چند سهمیه را بدهند
محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال بندرکنگ در میان حرفهایش با برشمردن امکانات خوب باشگاه خود از فدراسیون درخواست فرصت دادن به تیم های تازه وارد با جذب بازیکنان سهمیه ملی بیشتر را کردو  رئیس فدراسیون هم بهترین امتیاز به این تیمها را اجازه حضور در سوپرلیگ بسکتبال دانست و گفت: بقیه موارد وظیف آن باشگاه است هر چند ما به تیم تازه وارد البدر هم برای برطرف کردن کمبودها کمک می کنیم.
اسداله کبیر سرمربی شهرداری گرگان هم از فدراسیون خواست با توجه به گران شدن قیمت ارز به نوعی به تیمها اجازه استفاده از ارز دولتی داده شود که محمود مشحون رئیس فدراسیون تاکید کرد که آخرین ارز دولتی را برای تیم دانش آموزی به سرپرستی کبیر مصرف کرده و حتی تیم ملی بزرگسالان هم باقیمت آزاد ارز به ترکیه صفر کرد. هر چند فدراسیون هر کار ممکنی را برای این موضوع انجام می دهد.

*مشحون: تیمها در یک سفر به جنوب چند بازی انجام دهند
محمدرضا مشحون نیز با فکر کردن به وضعیت تیم هایی مثل شهرداری گرگان پیشنهاد داد که وقتی  تیمی مثل گرگان با این بضاعت مالی به جنوب می رودبا در خواست دادن به فدراسیون تمام بازیها یا بعضی از ان را در میان تیمهای جنوبی انجام دهد تا مشکلی از نظر رفت و آمد هزینه نداشته باشد.پس از آن مهران شاهین طبع از کرمانشاهی رئییس کمیته انضباطی تاییدیه مربوط به جذب بازیکن غیر سهمیه را به این ترتیب گرفت که اگر تیمی با داشتن یک بازیکن با قرارداد دو ساله اقدام به دست بردن در ترکیب سهمیه هاکند دیگر شامل استثنا مربوط به قراردادهای دو ساله نمی شود.
وی ادامه داد: زمانی امکان داشتن یک لیگ خوب را داریم که عدالت در آن برقرار باشد. ضمن اینکه معضل ما دلالی بازیکن است. در این موارد فدراسیون هم شاید به خاطر نزدیک بودن به گروهی حرفها را از طریق آنها بشنود درحالی که باید حرفهای گروه دیگر هم شنیده شود.
شاهین طبع تاکید کرد: اصفهان به خاطر ورزش آن و مدیران بسیار خوب معروف شده است ، چرا جایی مثل ماهشهر با وجود خرجهای زیاد مدیریت خوبی نداشته است که با این تلاش و هزینه به قهرمانی نرسید. عدالت باید در راستای پیشبردن قانونمندی اساسنامه ایجاد شود.
مشحون نیز در پاسخ به تمام پرسشها خاطرنشان کرد که آیین نامه حتما نواقص خود را دارد و منتقدان تمام پیشنهادات خود برای رفع نواقص را به صورت مکتوب به فدراسیون دهند. در صورت وجود آن نقص بلافاصله قانون تصحیح میشود.
در پایان جلسه لیگ اسداله کبیر پیشنهاد جدایی بازیکن خاطی یا ناراضی درنیم فصل را مطرح کرد که به نتیجه نرسید.
گفتنی است بحث مربوط به حضور تیم کاله مازندران در سوپر لیگ هم پیش ازاین مطرح شده بود که گویا این باشگاه بار دیگر تصمیم به شرکت در لیگ دسته یک گرفت.طبق پیشنهاد مطرح شده جلسه بعدی لیگ روز 20 شهریور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه