دفعات بازدید: 2,325

تاریخ انتشار: 1391/05/21 - 12:27

مربي سابق تيم‌ملي وزنه‌برداري: انتخاب وزنه‌هاي نصيرشلال به درستي انجام شد

مربي سابق تيم‌ملي وزنه‌برداري ‌بزرگسالان و جوانان گفت: نصيرشلال اگر در حركت دوضرب فاصله لازم بين حركت دوم و سوم را به وجود مي‌آورد، مي‌توانست به مدال طلا نيز دست پيدا كند.

 

محمدرضا كاظمي‌‌نژاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان با بيان اين‌كه بهترين عملكردها را در المپيك كسب مدال‌ها نشان مي‌دهد، اظهاركرد: نصيرشلال در اين رقابت‌ها عملكرد خوبي از خود نشان داد.

 

وي ادامه‌داد: مدال نقره بسيار باارزش است و اين براي اولين بار بود كه يك ورزشكار خوزستاني در بين تمام رشته‌ها توانست مدال المپيك را در رده ‌سني بزرگسالان كسب كند.

 

عضو سازمان ليگ فدراسيون وزنه‌برداري كشور در ادامه به عملكرد اين بازيكن خوزستاني دسته 105 كيلوگرم در حركت يك ضرب اشاره كرد و گفت: باتوجه به اين‌كه در المپيك مدال مجموع اهميت دارد، او به خاطر رقابتي كه با حريفانش داشت، مجبور بود وزنه سنگيني را بالاي سر ببرد.

 

وي افزود: به نظرم نواب وزنه خوبي را براي حركت يك‌ضرب انتخاب كرد ولي باتوجه به اين‌كه المپيك استرس خاص خود را دارد در حركت اول و دوم موفق نشد، وزنه 183 كيلوگرم را بالاي سر ببرد.

 

كاظمي‌نژاد عنوان‌كرد:‌ حركت يك‌ضرب استرس بسيار زيادي را به ورزشكار و كادر فني وارد مي‌كند، ‌زيرا در اين حركت فاصله بين ماندن وزنه‌بردار در جدول تا حذف شدن او از كورس رقابت‌ها، فقط يك لحظه است.

 

وي ادامه‌داد: مربي‌هاي تيم‌ملي هنگامي كه ديدند نصيرشلال در حركت اول و دوم موفق نشد وزنه 183 كيلوگرم را بالاي سر ببرد، براي اين‌كه بين حركات او فاصله زماني ايجاد كنند و بدن او اكسيژن‌گيري كند و بتواند راحت‌تر روي صحنه بيايد، در حركت سوم وزنه 184 كيلوگرم را انتخاب كردند.

 

اين مربي خوزستاني در ادامه با بيان اين‌كه مربيان تيم‌ملي در حركت دوضرب نيز وزنه خوبي را براي نصيرشلال انتخاب كردند، گفت: آن‌ها هوشيارانه وزنه 227 كيلوگرم را براي او در نظر گرفتند و او به خوبي وزنه اول و دوم را بالاي سر برد.

 

مربي سابق تيم‌ملي جوانان و بزرگسالان ادامه‌داد: او در حركت سوم به دليل اين‌كه فاصله زماني بين بلندكردن وزنه دوم و سوم كم بود، نتوانست انرژي از دست رفته بدنش را جبران كند و در اين حركت موفق نبود.

 

وي خاطرنشان‌كرد: نصيرشلال در تمرينات توانسته بود در حركت دوضرب وزنه 236 كيلوگرم را هم بالاي سر ببرد اما در شرايطي كه پنج كيلوگرم اضافه وزن داشت. او براي اين مسابقات وزن كم كرده بود كه همين موضوع روي عملكردش تاثير گذاشت.

 

وي عنوان‌كرد: ‌اگر نگاه كنيد طي چند روز گذشته قهرمانان بسيار زيادي از صحنه رقابت‌ها كنار رفتند؛ از قهرمان چين در دسته 85 كيلوگرم گرفته كه در حركت يك ضرب اول شد ولي در دوضرب حذف شد تا پنج ورزشكاري كه در دسته 105 كيلوگرم نتوانستند كاري انجام دهند و كنار رفتند.

 

كاظمي‌نژاد با تبريك مقام‌آوري نصيرشلال به خانواده وي، افزود: به دست آوردن اين مدال را به جامعه ورزش خوزستان و تمام كساني كه در سراسر دنيا قلب‌شان براي ايران مي‌تپد نيز تبريك مي‌گويم.

 

وي بيان‌كرد: به عنوان مربي نواب به او مي‌گويم كه واقعا خوشحال هستم كه او با اخلاق و منش پهلواني توانست مدال نقره المپيك را كسب كند و گُلي شود كه عطرش فضاي ورزش كشور را فرا بگيرد. خوشحالم كه چنين ورزشكاراني مدارج ‌عالي را طي مي‌كنند.

 

سرمربي ‌تيم وزنه‌برداري مناطق نفت‌خيز جنوب گفت: اميدوارم اين مدال نقره شروع خوبي براي نصيرشلال باشد تا در مسابقات مختلف و المپيك آينده پرافتخارتر روي سكو بيايد.

ارسال دیدگاه