دفعات بازدید: 319

تاریخ انتشار: 1391/06/20 - 1:05

خوزستان، به استان‌ برتر در زمينه ورزش تبديل مي‌شود

مديركل اداره ورزش و جوانان خوزستان در خصوص برنامه‌هايي كه از ابتداي سال تاكنون براي رشد و پيشرفت ورزش استان ارايه شده است، گفت: در گذشته كارها به صورت سليقه‌اي انجام مي‌شد ولي اكنون با توجه به اتاق فكري كه به رياست استاندار تشكيل مي‌شود، كارها به صورت اصولي پيش مي‌رود.

حميدرضا گرشاسبي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهاركرد: اكنون بيشتر هيات‌ شهرستان‌ها پس از بازديدها و بررسي‌هايي كه داشتيم از نظر امكانات تجهيز شده‌اند و شهرداري‌ها نيز نگاهشان به رشته‌ي پرطرفدار فوتبال بيشتر شده است؛ اين امر نويد روزهاي خوبي را براي فوتبال استان مي‌دهد.

وي افزود: اكنون 44 تيم فوتبال در ليگ‌هاي مختلف كشور داريم و اين در حالي است كه پايتخت چنين پتانسيلي را ندارد. اگرچه مديريت و حمايت اين تيم‌ها نياز به برنامه‌هاي اصولي دارد ولي در اين زمينه نيز كارنامه‌ي خوبي داشتيم.

مديركل اداره ورزش و جوانان خوزستان در خصوص وضعيت رشته‌ي شنا در استان گفت: شناي استان امسال از رنكينگ بيست و دوم به رنكينگ هفتم ارتقاء يافته و بدون شك با راه‌اندازي استخر آزادي بهتر از گذشته مي‌توانيم در اين رشته پيشرفت كنيم.

وي خاطرنشان‌كرد: ورزش جايي نيست كه كسي در آن فعاليت نكند، بلكه آمار و ارقام  و مدال‌هايي كه حاصل مي‌شود نشان‌دهنده‌ي چگونگي فعاليت در رشته‌هاي مختلف است و به هيات‌هايي امتياز بالا داده مي شود كه فعاليتشان رو به پيشرفت بوده است.

گرشاسبي اظهاركرد: ‌اكنون علاوه بر ارزيابي كه ما به صورت مستمر از هيات‌هاي ورزشي استان داريم، فدارسيون‌ها نيز هر ساله ارزيابي دقيقي از عملكرد هيات‌ها و تيم‌هاي استان‌ها دارند كه همين امر باعث شده هيات‌ها تلاش خود را هر ساله دو چندان كنند.

وي افزود: امسال ما بر اساس همين ارزيابي‌ها تغييراتي اساسي در هيات‌هاي استان انجام داديم كه اميدوايم اين تغييرات به پيشرفت ورزش استان كمك كند.

مديركل اداره ورزش و جوانان خوزستان تصريح‌كرد: امسال به دنبال آن هستيم كه ورزش خوزستان را به عنوان استان برتر در زمينه‌ي ورزش معرفي كنيم.

وي در خصوص تيم‌هاي ليگ برتري استان و حضور بازيكنان غيربومي در اين تيم‌ها گفت: تيم‌هاي ليگ برتري ما به‌صورت باشگاهي و حرفه‌اي كار خود را دنبال مي‌كنند و از آن‌جا كه ورزش حرفه‌اي نياز به ابزار قدرتمند دارد، تيم‌هاي ما با جذب بازيكنان مطرح سطح بالاي كشور قصد دارند خود را در جايگاه بالاتري قرار دهند و ممكن است رسيدن به اين هدف تا اندازه‌اي زمان ببرد ولي در بلندمدت موثر است.

گرشاسبي ادامه‌داد: اكنون در تمامي رده‌هاي سني پايه در رشته‌ي فوتبال تيم‌هاي ما جزو سه تيم اول كشور هستند كه اين نشان دهنده‌ي اقدامات سازنده‌اي است كه در زمينه‌ي فوتبال پايه در استان انجام شده است.

مديركل اداره ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌كرد: چند سال بلاتكليفي در هيات فوتبال استان و نداشتن رييس هيات، وقفه‌اي طولاني در رشد فوتبال ما ايجاد كرد ولي اكنون با شرايط مناسبي كه هيات فوتبال ما دارد و ارتباط قوي كه با باشگاه‌ها برقرار شده است مي‌توانيم در چند سال آينده شاهد تحولي چشم‌گير در فوتبال خوزستان باشيم.

ارسال دیدگاه