دفعات بازدید: 1,190

تاریخ انتشار: 1391/06/21 - 14:37

قنواتیان : صنایع ماهشهر با توجه به مسایل زیست محیطی به وجود آمده در شهر ماهشهر باید به ورزش این شهر کمک کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در آخرین جلسه سوپرلیگ بسکتبال تیمهای مهرام با مصطفی هاشمی، پتروشیمی بندرامام با مهران حاتمی، فولاد ماهان با محسن صادق زاده، دانشگاه آزاد با مهران شاهین طبع، صنایع ماهشهر بدون سرمربی، حفاری اهواز با غفور کامروا، شهرداری گرگان با اسد ا.. کبیر، شهرداری زنجان با فرزاد کوهیان، البدر بندر کنگ با محمدرضا اسلامی، استقلال قشم با محمد کسایی پور و نفت امیدیه با رضا بوفتیله شرکت کردند.

در بین این تیمها صنایع ماهشهر قول روشن شدن وضعیت خود در جلسه فردا را داد و تیم نفت امیدیه نیز علیرغم صحبتهای قاطع رئیس هیئت مبنی بر قطعی بودن ورود این تیم به همراه حفاری ، حضور در لیگ را منوط به تایید شورای راهبردی استان دانست. 

مشحون : با هر خطاکاری برخورد می کنیم 

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در شروع جلسه طی صحبتهایی به تیمها در مورد کوچکترین حرکت غیر ورزشی در زمان برگزاری مسابقات اخطار داد  و تاکید کرد امسال برای فدراسیون تفاوتی ندارد، سرپرست، بازیکن، سرمربی، ناظر و داور هر کدام کار خود را درست انجام ندهند ، با برخورد فدراسیون مواجه می شوند.

وی تاکید کرد: امسال وارد دوازدهمین سال حضور خود در عرصه مسئولیت بسکتبال شدیم و هیچوقت هم برای اجرای برنامه ها در این سالیان تصمیم گیرنده صرف نبودیم بلکه تمام تصمیمات را در همین جلسات با خرد جمعی گرفتیم. اتمام لیگ تا پایان سال مشحون پیش از شروع صحبتهای مربیان از همه خواهش کرد به خاطر برنامه های سال آینده تیم ملی به تصمیم فدراسیون برای اتمام مسابقات تا پایان سال جاری احترام بگذارند. در بین مربیان حاضر در جلسه اولین کسی که در مورد شرایط لیگ صحبت کرد ، فرزاد کوهیان بود که خواهش کرد  برنامه لیگ با پیش بینی تمام مسائل از جمله برنامه غرب آسیا و تعویقها ریخته شود که نوربخش رئیس سازمان لیگ تاکید کرد که با شرایط موجود ریختن چنین برنامه ای امکانپذیر نیست.

برنامه کامل شاهین طبع و مقایسه با فیفا 

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد طبق معمول جلسات لیگ با مطالعه وارد جلسه شده و با اشاره به برنامه جام باشگاههای آسیا گفت: به احتمال زیاد امسال مسابقات غرب آسیا را به خاطر مشکلات اسپانسر به صورت لیگ برگزار نمی کنند در این صورت برنامه لیگ ما به شکل بهتری پیش خواهد رفت. بر این اساس در صورتی که بخواهیم لیگ را با 11 تیم در نظر بگیریم 33 بازی تا پایان پلی آف خواهیم داشت. با توجه به شرایط ابتدای فصل تیمها اگر در روز 11 آبان مسابقات را آغاز کنیم تا شش هفته امکان برگزاری یک بازی در هفته را خواهیم داشت و پس از آن از اواسط آذز با برنامه ریزی دو بازی در هفته، حداکثر در روز 24 اسفند بازیها به پایان خواهد رسید.

با اتمام صحبتهای شاهین طبع، نوربخش رئیس سازمان لیگ در پاسخ به وی اشاره کرد: این برنامه به درد فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال ) می خورد که از دو سال قبل برنامه های خود را مرتب و منظم رسما اعلام می کند ولی ما نمی توانیم ازحالا پیش بینی کنیم اما برنامه ریزی با توافق هممه خواهد بود.

 کامروا گلایه حاجتی را رساند

غفور کامروا مربی تیم حفاری با تایید حضور قطعی حفاری در سوپرلیگ ،گلایه حاجتی مدیرعانل باشگاه را به مسئولان فدراسیون رساند.

حاجتی از اینکه فدراسیون جلسه ای برای شنیدن گلایه های مدیران عامل تشکیل نمی دهد ناراضی بود و همچنین گلایه خود را در مورد اینکه تعویق دو ماهه مسابقات سال قبل باعث فراری شدن بازیکن خارجی تیم شد را نیز از طریق کامروا رساند. کامروا در ادامه از فحاشی بیش از حد در سالنهای بسکتبال نیز شکایت کرد. مشحون نیز در پاسخ با اشاره به مصاحبه های حاجتی گفت: حاجتی هر چه بگوید در ورزش بسکتبال اثرگذار نخواهد بود، شما از کسی گلایه کنید که بازیکن خارجی را به این شکل آورده است. هنوز هم حفاری پول حامد حدادی را که با عرق شهر خود به اهواز امد و بازی کرد را پرداخت نکرده است.

در مورد تماشاگران نیز همه چیز دست خود مربیان است هر چند قبول دارم که برخی ناظران نیز به ما خیانت کردند و برخی اتفاقاتی که شاهد بودند را به ما منتقل نمی کردند. قطعا امسال در بحث ناظران نیز برخوردهایی خواهیم داشت. وی بدترین شهرها برای میزبانی را گرگان و ماهشهر در سالهای قبل عنوان کرد که تماشاگران فحاشی می کردند.

 برگزاری بازی هم استانی ها در یک زمان

محمدرضا اسلامی سرمربی بندرکنگ از شرایط بد رفت و آمد در مناطقی مثل بندرکنگ صحبت کرد و گفت: پیشنهادم این است که در زمان سفر به استانهایی که بیش از یک تیم دارند به صورت پیاپی با تیمهای همجوار بازی کنیم تا هزینه ها نیز پایین بیاید. این پیشنهاد با موافقت سازمان لیگ مواجه شد.

دردو دل کسایی پور پس از اینکه مربی تیم نفت امیدیه ورود این تیم را منوط به موافقت شورای راهبردی و تامین هزینه ها عنوان کرد محمد کسایی پور ناراحتی های مانده از فصل پیش را عنوان کرد و گفت: هر چند انتاظر فدراسیون از مربیان حفظ آرامش و خویشتن داری در کنار زمین است اما ما هم داوران را افراد ویژه ای مانند پزشکان می دانیم و نباید سطح کاری آنها را در کنار مربیان و بازیکنان قرار داد. داور سال قبل حتی در صورت اشتباه من حق سپردن مربی به نیروی انتظامی را نداشت.

مصطفی هاشمی نیز پیرو صحبتهای کسایی پور گفت: ما نباید بین داوران با مربیان و بازیکنان به این شکل فاصله بیندازیم چون همه با هم دوست هستیم و با بیان این حرفها در جلسه ابتدایی لیگ فاصله ای بین این دو قشر می افتد.

 قنواتیان سرپرست تیم صنایع ماهشهر نیز با تاکید بر اینکه جلسه فردا، هفت شرکت ماهشهری تکلیف این تیم را مشخص می کند، اشاره کرد: صنایع ماهشهر با توجه به مسایل زیست محیطی به وجود آمده در شهر ماهشهر باید به ورزش این شهر کمک کند. ما هم ربطی به وزارت نفت نداریم و از شرکتهای دیگری حمایت می شویم اما  بعد از 112 روز پی گیری شرایط دیگر به این کار ادامه نمی دهم و شخص دیگری کارهای تیم را انجام می دهد.

 افزایش زمان تایم اوت رد شد

صادق زاده سرمربی فولاد ماهان چند پیشنهاد برای لیگ داشت که همه آنها با نظر جمع رد شد. ابتدا صادق زاده خواستار اضافه شدن وقت استراحت (تایم اوت ) بازی از 50 ثانیه به یک دقیقه و سی ثانیه شد که اکثریت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

وی همچنین خواستار تعیین زمان سومین بازیهای پلی آف توسط تیم بالاتر در جدول شد که این موضوع نیز با مخالفت تیمها روبرو شد. در پایان جلسه نیز مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی بر تغییر نکردن شرایط این تیم برای شروع فصل جدید با توجه به برخی صحبتها تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که تیمهای دیگر نفتی نیز اجازه شرکت در لیگ را پیدا کنند.

سرمربی تیم ملی جوانان از رسانه ها نیز به خاطر نحوه برخورد با نتیجه تیم ملی جوانان و برخی مسائل دیگر گلایه کرد. برنامه ریزی لیگ در روز 21 مهر در پایان جلسه بدون هیچ تصمیم گیری مهمی تاریخ 21 مهر برای همفکری در مورد زمان شروع لیگ و برنامه ریزی نهایی تعیین شد.آخرین مهلت تحویل مدارک بازیکنان نیز 20 مهرخواهد بود.

ارسال دیدگاه