دفعات بازدید: 1,153

تاریخ انتشار: 1391/07/27 - 16:19

تشريح برنامه‌هاي شطرنج خوزستان به نقل از رييس هيات

رييس هيات شطرنج خوزستان كه به تازگي در سمت خود ابقا شده است، گفت:‌ يكي از برنامه‌هاي اصلي ما، تداوم و استمرار مسابقات استاني است.

 

عبدالامير خطيب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهار‌كرد: شطرنج به خوبي در استان جا افتاده است و سعي مي‌كنيم با كيفيت و كميت بالاتري رقابت‌هاي آن را برگزار كنيم.

وي بيان‌كرد: حتما نگاه ويژه و خاصي به داوران و مربيان استان خواهيم داشت زيرا دانش آن‌ها بايد ارتقا پيدا كند و باتوجه به اين‌كه كلاس‌هاي داوري و مربيگري فقط در تهران برگزار مي‌شوند، در حال رايزني هستيم تا در سال‌هاي آينده، كلاس‌هاي‌ داوري و مربيگري درجه يك را در خوزستان ميزباني كنيم.

رييس هيات شطرنج خوزستان ادامه‌داد: از رييس فدراسيون درخواست كرده‌ام تا سال آينده مسابقات زير 20 سال آقايان و ليگ دسته يك در خوزستان برگزار شود و قرار است كامبوزيا اين موضوع را در مجمع فدراسيون مطرح كند.

وي عنوان‌كرد: ‌همان‌طور كه مديركل ورزش و جوانان استان از گرفتن ميزباني مسابقات استقبال مي‌كند، ‌آمادگي و تجربه برگزاري بسياري از رقابت‌ها را در خوزستان داريم و يكي از برنامه‌هاي اصلي هيات، ميزباني و برگزاري مسابقات كشوري است.

خطيب‌زاده خاطرنشان‌كرد: از ديگر برنامه‌هاي هيات برگزاري مسابقات جداول بسته است و در كنار اين برنامه‌ها قصد داريم شطرنج را به صورت تخصصي و همگاني در خانه شطرنج آموزش دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه‌هايي براي فعال‌كردن هيات‌هاي غيرفعال در نظر داريد؟ گفت: متاسفانه بعضي از روساي هيات‌هاي شهرستاني عملكرد خوبي نداشته‌اند كه به همين منظور قصد داريم تا شش‌ماه آينده، حداقل پنج تغيير در شهرستان‌ها ايجاد كنيم.

رييس هيات شطرنج خوزستان ادامه‌داد: اين يك واقعيت است، زماني كه فردي مسووليت كاري را قبول مي‌كند،‌ حداقل عاشق كار خود باشد و دو، سه روز از وقت خود را در اختيار آن بگذارد تا شهرستان‌هاي‌مان هم حرف‌هايي براي گفتن داشته باشند.

وي درخصوص تعامل هيات با آموزش و پرورش عنوان‌كرد: ارتباط بسيار مستمري با اين ارگان داريم و تمام مسابقات آموزش و پرورش را در خانه شطرنج استان بدون اين‌كه حتي ريالي از آن‌ها دريافت كنيم، برگزار مي‌كنيم. همچنين تعامل‌مان با آموزش و پرورش به صورتي است كه ما نيز هر وقت خوابگاهي از آن‌ها خواسته‌ايم، از ما دريغ نكرده‌اند.

خطيب‌زاده با بيان اين‌كه شطرنج رشته‌اي زمان‌بر است، گفت: تفاوت اين رشته با ساير رشته‌ها اين است كه در كوتاه‌مدت جواب نمي‌دهد، به طور مثال پويا ايدني از هشت سالگي شروع به فعاليت كرد و توانست در رده سني زير 12 سال به عنوان قهرماني كشور دست پيدا كند. مطمئن هستم تا دو سال آينده بازيكنان ما در رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان حرف‌هاي بسياري براي گفتن خواهند داشت.

وي در پايان با اشاره به اين‌كه  هيات خوزستان جزو پنج استان برتر كشور است، افزود: برنامه‌هايي نيز براي بخش بانوان در نظر داريم كه ازجمله آن‌ها برگزاري ليگ بانوان است كه اواخر آبان‌ماه آغاز مي‌شود. همچنين قصد داريم كلاس‌هايي براي قهرمانان خود برگزار كنيم.

ارسال دیدگاه