- پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر - http://irhamegani.com -

تشريح برنامه‌هاي شطرنج خوزستان به نقل از رييس هيات

رييس هيات شطرنج خوزستان كه به تازگي در سمت خود ابقا شده است، گفت:‌ يكي از برنامه‌هاي اصلي ما، تداوم و استمرار مسابقات استاني است.

 

عبدالامير خطيب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان اظهار‌كرد: شطرنج به خوبي در استان جا افتاده است و سعي مي‌كنيم با كيفيت و كميت بالاتري رقابت‌هاي آن را برگزار كنيم.

وي بيان‌كرد: حتما نگاه ويژه و خاصي به داوران و مربيان استان خواهيم داشت زيرا دانش آن‌ها بايد ارتقا پيدا كند و باتوجه به اين‌كه كلاس‌هاي داوري و مربيگري فقط در تهران برگزار مي‌شوند، در حال رايزني هستيم تا در سال‌هاي آينده، كلاس‌هاي‌ داوري و مربيگري درجه يك را در خوزستان ميزباني كنيم.

رييس هيات شطرنج خوزستان ادامه‌داد: از رييس فدراسيون درخواست كرده‌ام تا سال آينده مسابقات زير 20 سال آقايان و ليگ دسته يك در خوزستان برگزار شود و قرار است كامبوزيا اين موضوع را در مجمع فدراسيون مطرح كند.

وي عنوان‌كرد: ‌همان‌طور كه مديركل ورزش و جوانان استان از گرفتن ميزباني مسابقات استقبال مي‌كند، ‌آمادگي و تجربه برگزاري بسياري از رقابت‌ها را در خوزستان داريم و يكي از برنامه‌هاي اصلي هيات، ميزباني و برگزاري مسابقات كشوري است.

خطيب‌زاده خاطرنشان‌كرد: از ديگر برنامه‌هاي هيات برگزاري مسابقات جداول بسته است و در كنار اين برنامه‌ها قصد داريم شطرنج را به صورت تخصصي و همگاني در خانه شطرنج آموزش دهيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه‌هايي براي فعال‌كردن هيات‌هاي غيرفعال در نظر داريد؟ گفت: متاسفانه بعضي از روساي هيات‌هاي شهرستاني عملكرد خوبي نداشته‌اند كه به همين منظور قصد داريم تا شش‌ماه آينده، حداقل پنج تغيير در شهرستان‌ها ايجاد كنيم.

رييس هيات شطرنج خوزستان ادامه‌داد: اين يك واقعيت است، زماني كه فردي مسووليت كاري را قبول مي‌كند،‌ حداقل عاشق كار خود باشد و دو، سه روز از وقت خود را در اختيار آن بگذارد تا شهرستان‌هاي‌مان هم حرف‌هايي براي گفتن داشته باشند.

وي درخصوص تعامل هيات با آموزش و پرورش عنوان‌كرد: ارتباط بسيار مستمري با اين ارگان داريم و تمام مسابقات آموزش و پرورش را در خانه شطرنج استان بدون اين‌كه حتي ريالي از آن‌ها دريافت كنيم، برگزار مي‌كنيم. همچنين تعامل‌مان با آموزش و پرورش به صورتي است كه ما نيز هر وقت خوابگاهي از آن‌ها خواسته‌ايم، از ما دريغ نكرده‌اند.

خطيب‌زاده با بيان اين‌كه شطرنج رشته‌اي زمان‌بر است، گفت: تفاوت اين رشته با ساير رشته‌ها اين است كه در كوتاه‌مدت جواب نمي‌دهد، به طور مثال پويا ايدني از هشت سالگي شروع به فعاليت كرد و توانست در رده سني زير 12 سال به عنوان قهرماني كشور دست پيدا كند. مطمئن هستم تا دو سال آينده بازيكنان ما در رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان حرف‌هاي بسياري براي گفتن خواهند داشت.

وي در پايان با اشاره به اين‌كه  هيات خوزستان جزو پنج استان برتر كشور است، افزود: برنامه‌هايي نيز براي بخش بانوان در نظر داريم كه ازجمله آن‌ها برگزاري ليگ بانوان است كه اواخر آبان‌ماه آغاز مي‌شود. همچنين قصد داريم كلاس‌هايي براي قهرمانان خود برگزار كنيم.