دفعات بازدید: 709

تاریخ انتشار: 1391/08/11 - 1:26

توپ جام سوپر لیگ در تور کدام تیم می افتد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فصل جدید سوپر لیگ بسکتبال از فردا با پنج بازی آغاز می شود، طبق معمول هرسال تا روزهای آخر بازیها تکلیف حضور یا کناره گیری چند تیم مشخص نبود اما جذابیت های لیگ همچنان پا برجاست در زیر به نکات قابل توجه لیگ امسال اشاره می کنیم:

*حذف ذوب آهن، قدرت گرفتن مدعیان

بدون در نظر گرفتن فصل قبل یک پای رقابت قهرمانی لیگ طی چند سال گذشته  تیم ریشه دار ذوب آهن بود که با شرایط مالی و مدیریتی به وجود آمده، در نهایت این تیم هم به تاریخ پیوست اما سرمایه گذاری تیم هایی مثل مهرام، پتروشیمی و ماهان و قدرت گرفتن تیم های شهرداری زنجان، دانشگاه آزاد و حتی استقلال قشم رقیبان چهار سکوی اول لیگ را افزایش داده و. حتی شرایط سهمیه ها باعث شده تیم هایی مثل گرگان وتیم تازه وارد نفت سپاهان هم جان بگیرند این شرایط نوید لیگ جذابتری را نسبت به چند سال گذشته می دهد.

*یک ضلع مثلث مهرام در ماهشهر

مهدی کامرانی، حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی در ترکیب تیم قهرمان لیگ به مثلث قدرت این تیم معروف بودند اما امسال با جدایی حامد آفاق و پیوستن وی به تیم ماهشهر بخشی از قدرت مهرام به ماهشهر ملحق شد تا توازن بهتری در بین قدرت های لیگ صورت بگیرد.

مهرامی ها با اعتماد به نیروهای جوان قدرت گرفته خود و ماهشهری ها با کمک آفاق و نیروهای خارجی قوی مدعیان قهرمانی هستند اما رویارویی آفاق با دو ضلع دیگر مثلث مهرام رقابت پتروشیمی و مهرام را جذابتر خواهد کرد.

*پازل دو تکه ذوب آهنی ها

قدرت تیم منحل شده ذوب آهن با دو نیمه شدن بازیکنان این تیم بین فولاد ماهان و زنجان تقسیم شده فولاد ماهان با جذب بازیکنانی مثل محمد رضا اکبری، اوشین ساهاکیان، عماد سلمانی و محمد امجد و همیاری زنجان با جذب کرم احمدیان، آرن داوودی، علی باهران و رامین هنرمند هرکدام بخشی از نیروی ذوب آهن را به تیم خود منتقل کرده و رقابت این دو تیم از بخش های جذاب لیگ امسال خواهد بود، از طرفی فرزاد کوهیان و محسن صادق زاده مربیان دو تیم نیز رویارویی جالبی خواهند داشت.

*جابجایی مهران ها در تهران و ماهشهر

مهران شاهین طبع فصل قبل تیم پتروشیمی را به نایب قهرمانی لیگ رساند اما یک ماه پس از لیگ زمزمه های جایگزینی مهران حاتمی در ماهشهر راه افتاد و در نهایت حاتمی هدایت پتروشیمی را بر عهده گرفت و شاهین طبع نیز به جای حاتمی نیمکت دانشگاه آزاد را در اختیار گرفت، عملکرد هر یک از 2 مربی به جای دیگری در لیگ امسال دیدنی خواهد بود هرچند شرایط هر دو تیم با جابجایی گسترده بازیکنان هیچ شباهتی به سال قبل ندارد.

*جام در تهران می‌ ماند؟

امسال چند تیم شهرستانی برای قهرمانی خود را تقویت کرده اند و تلاش تمام این تیم ها بیرون بردن جام از تهران است که طی چند فصل گذشته هیچ تیم شهرستانی موفق به گرفتن آن نشده، باید دید تیم هایی مثل پتروشیمی، ماهان و حتی زنجان توان گرفتن جام از مهرام را دارند؟

*داستان مهاجران خارجی کم رنگ شده

برخلاف فصل های گذشته که اکثر تیم ها حداقل با یک بازیکن خارجی لیگ را شروع می‌‌کردند، امسال حتی تیم مهرام هم بدون بازیکن خارجی مسابقات را آغاز می‌کند،‌ شرایط قیمت دلار باعث شده که برخی تیم ها حتی در زمان پلی آف هم تنها قصد جذب یک خارجی را دارند.

*تیم تازه وارد نفت، پولدار یا بی پول؟

تیم نفت سپاهان تهران اواسط هفته به یکباره در لیگ ایران ظاهر شد، هرچند از ماه ها قبل زمزمه های ورود یک اسپانسر جدید تهرانی به لیگ شنیده می‌‌شود و طی گزارشی از ایران جریان خبر دار بودیم اما شرایط به گونه ای پیش رفت که به نظر می‌رسید اسپانسر جدید لیگ امسال نمی‌رسد؛ در نهایت تیم نفت سپاهان با ادعای داشتن بودجه کم وارد لیگ شد، هر چند شنیده می‌شود بودجه تیم جدید بیشتر از مبالغ مطرح شده است و احتمالا با توجه به دیر شدن ورود تیم، امسال هزینه ی بالایی برای آن در نظر گرفته شده است.

شرایط و میزان قدرت تیم جدید درلیگ فعلی نامشخص به نظر می‌رسد و گذشت چند هفته از شروع لیگ عیار تیم ناشناخته را مشخص خواهد کرد.

گفتنی است ؛جدایی پویا تاجیک از دانشگاه آزاد پس از چند سال کاپیتانی در این تیم و تلاش وی به دست آوردن یک عنوان قبل از بازنشستگی، رویارویی کرم احمدیان با دانشگاه آزاد با توجه به نحوه جدایی وی، بازگشت سامان ویسی به لیگ بعد از یک فصل دوری، حضور بابک نظافت در شهر گرگان، پیوستن سانی بچیروویچ پسر سرمربی تیم ملی به ماهشهر و سرمربیگری دوباره کسایی پور در استقلال قشم بعد از چند سال همکاری با مهران شاهین طبع از نکات ویژه دیگری است که دنبال کردن اتفاقات همراه آن به لیگ جدید جذابیت می‌بخشد./با

ارسال دیدگاه