دفعات بازدید: 912

تاریخ انتشار: 1391/08/22 - 2:07

دو هفته‌ی پر اتفاق و حاشیه در بسکتبال، زنگ خطری برای فدراسیون

تنها دو هفته از لیگ برتر بسکتبال گذشته که به اندازه یک فصل اتفاق و حاشیه داشت؛ حاشیه هایی که تنها از یک جا نشات می گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال ایران دومین ایستگاهش را پشت سر گذاشت و به مرحله سومش نزدیک می شود اما در همین دو هفته گذشته به اندازه یک فصل حاشیه داشت و نشان داد که فصلی پرماجرا پیش رو است. از رفتن مصطفی هاشمی از مهرام و عدم همکاری او با خانه دومش تا خبرهایی مبنی بر حضور او بر روی نیمکت یک تیم شهرستانی! از حضور موفق پسر مصدوم سرمربی در ترکیب نایب قهرمان فصل گذشته تا مصدومیت خطرناک فرید حقایقی در غفلت مسوولان برگزاری دیدار همیاری و صنایع ماهشهر.

 

تمام اتفاق های این فصل به نوبه خود منحصر به فرد است و اگر فدراسیون غفلت کند می تواند ضربه زننده باشد.

 

*رفتن هاشمی از مهرام در آستانه هفته نخست

 

در آستانه دیدار نخست مهرام در فصل جدید لیگ برتر مصطفی هاشمی بر روی نیمکت این تیم نبود تا عدم توافق او با باشگاه قطعی شود. مهرام از عدم ادامه همکاری با مربی محبوبش خبر داد. در ادامه این اتفاق که طرفین سکوت کردند تا حاشیه ای ایجاد نشود باشگاه مهرام خبر از مذاکره با دو مربی خارجی که سرمربی های پیشین و فعلی تیم ملی بسکتبال ایران هستند داد و از طرف دیگر نیز شنیده شد مصطفی هاشمی از این هفته بر روی نیمکت تیمی شهرستانی خواهد نشست که البته هنوز قطعی نشده است.

 

* نشستن سرمربی تیم ملی روی نیمکت یک تیم لیگ برتری؟

 

همین دو فصل پیش بود که باشگاه پتروشیمی از گزینه های مربیگری اش صحبت کرد که در میان آنها نام وسلین ماتیچ سرمربی آن زمان تیم ملی نیز دیده می شد. با این شرایط که خیلی ها از حضور سرمربی تیم ملی در لیگ ایران حرف می زدند فدراسیون تاکید کرد که او نمی تواند در لیگ ایران فعالیت کند. محمد رضا مشحون درباره حضور ماتیچ در لیگ برتر با یک رسانه گفت و گو کرد و گفت که او به هیچ وجه نمی تواند در باشگاهی فعالیت کند چراکه در قرارداد او چنین چیزی وجود ندارد و فدراسیون هم به او اجازه چنین کاری نمی دهد.

 

با این شرایط زمانی که بچیروویچ در گفت و گو با ایسنا از علاقه اش به مربیگری در ایران صحبت کرد،‌ محمود مشحون نیز برای حضور او در لیگ برتر چراغ سبز نشان داد،‌ دقیقا برعکس کاری که دو فصل گذشته انجام شد. البته شایعه شده که این چراغ سبز مشحون برای کمتر کردن هزینه های قرارداد فدراسیون با مهمد بچیروویچ در شرایط نامناسب کنونی ارز در ایران است که می‌تواند در این شرایط مناسب باشد.

 

*حضور موفق پسر سرمربی در پتروشیمی

 

درحالی که تنها دو بازی از عملکرد سانی بچیروویچ در باشگاه پتروشیمی می گذرد او در دومین مسابقه عملکرد بهتری نسبت به دیدار نخست داشت و بهترین بازیکن میدان شد. از طرف دیگر اخباری مبنی بر مصدومیت و وضعیت دو زانوی این بازیکن مطرح شد که نشان می دهد شرایط مناسبی ندارد. با این حال مسوولان باشگاه پتروشیمی درباره این مساله سکوت کرده اند. حال باید منتظر باشیم تا ببینیم وضعیت این بسکتبالیست اروپایی چه خواهد شد. فدراسیون بسکتبال همیشه تاکید داشته و دارد که باشگاه ها در جذب بازیکن خارجی باید دقت کنند در غیر این صورت کارت بازی برای بازیکن صادر نخواهد شد. اما اگر این بازیکن نمی توانست در ایران بازی کند چرا کارت بازی او صادر شده؟ این سوالی است که فدراسیون باید پاسخگو باشد.

 

* خونریزی و مصدومیت فرید حقایقی در غیاب پزشک

 

در دیدار دو تیم همیاری زنجان و صنایع ماهشهر فرید حقایقی با سعید داورپناه برخورد کرد و دچار شکستگی بینی شد و خون زیادی به راه افتاد اما در سالن، پزشک و آمبولانس حضور نداشت تا این بازیکن به سرعت به بیمارستان منتقل شود. معلوم نیست چرا با این شرایط مسوولان برگزاری مسابقه اجازه آغاز بازی را داده اند چرا که اگر اتفاق بدتری می افتاد چه کسی پاسخگو می شد؟

 

*تخلف و درگیری دو باشگاه نزدیک به فدراسیون

 

در دیدار دو تیم پتروشیمی و فولادماهان عرفان نساج پور در حالی وارد ترکیب تیم جنوبی شد که به عنوان سهمیه خارجی بازی کرد. این در حالی است که نساج پور پس از جلسه های چند ساعته سازمان لیگ به عنوان بازیکن ملی شناخته شد. حالا که پتروشیمی از او به عنوان بازیکن خارجی استفاده کرده فدراسیون از تغییر آیین نامه حرف می زند؛ تغییری که کسی از آن خبر ندارد و حالا همه را ناراحت کرده است. این تخلف باعث درگیری دو باشگاه نزدیک به فدراسیون شده است که حالا مشخص نیست تصمیم نهایی مسوولان چه خواهد بود. مهران حاتمی سرمربی تیم ملی جوانان می گوید این اقدام با تایید فدراسیون انجام شده و صادق زاده نیز می گوید این حرکت تخلف است.

 

*فدراسیون به فکر باشد

 

با تمام اتفاق های این دو هفته به نظر می رسد که فدراسیون باید کمی بیشتر تامل کند. تغییر آیین نامه در حالی که کسی از آن خبر ندارد،‌ تغییر موضع فدراسیون درباره سرمربی تیم ملی و نبود پزشک در جریان مسابقه مسائل بزرگی هستند که در همین دو هفته اتفاق افتاده و اگر به سرعت جلو آنها گرفته نشود در آینده وضعیت لیگ را نامناسب می‌کند.

ارسال دیدگاه