دفعات بازدید: 1,373

تاریخ انتشار: 1391/08/29 - 13:58

هشدار به ورزشکارانی که تمایل به لاغری دارند

معصومه ریحانی رئیس کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی خراسان شمالی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از ورزشکاران غیر حرفه ای به خصوص بانوان که برای لاغری و یا تناسب اندام به باشگاه های بدن سازی و یا آمادگی جسمانی و پرورش اندام می روند برای کاهش وزن تمایل به مصرف قرص یا پودر مکمل دارند که از اضافه وزن آنها کاسته شود و لاغر شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه از سوی برخی افراد سودجو که در باشگاه ها حضور دارند، توصیه به مصرف ماده ای به نام “مت آمفتامین” می شوند که همان ماده مخدر شیشه است و بسیار خطرناک و کشنده است.

وی افزود: مت آمفتامین یا شیشه قادر است که بافت پروتئین بدن و عضلات را تحلیل برده و فرد را لاغر کند که البته آقایان نیز همانند بانوان اقدام به مصرف می کنند.

وی گفت: شیشه که به صورت پودر یا ماده ای کریستالی سفید رنگ بی بو و تلخ مزه است که به صورت استنشاقی، خوراکی و یا تزریق وریدی مصرف می شود برخی بانوان از این ماده استفاده می کنند که از طریق بی اشتهایی و لاغری به اهداف آمادگی و تندرستی جسمانی جسمانی خود برسند در حالی که پس از مصرف مت آمفتامین که به شیشه مشهور است عوارض بسیاری در کوتاه مدت و حتی کمتر از یکسال می تواند کشنده باشد بروز می کند.

ریحانی افزود: خودکشی، سرگیجه، سرخوشی جنون آمیز، بی اشتهایی و لاغری شدید، تشنج، سکته قلبی و مغزی، توهمات بینایی، شنوایی و لمسی، علائم روان پریشی، افسردگی، اختلالات مغزی و بروز شخصیت ضد اجتماعی مثل قتل، سرقت، سوء تغذیه، بی خوابی شدید، ارزش، تکان های عضلانی، کما و مرگ از عوارض مصرف مت آمفتامین یا شیشه است که امیدوارم مردم هوشیارانه با پیشنهاد افراد سودجو در باشگاه ها برخورد کنند

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :6

  • شعبانی

    تاریخ : ۲۹ - آبان - ۱۳۹۱

    با سلام وبا تشکر از مدیریت سایت بخاطرمطلب بالا..
    در رابطه با مبحث بالا باید خاطرنشان کردکه خدا را شکر این گزینه مصرف شیشه درباشگاههای ماهشهرخبری نیست که در سال 90 دریک همایش سرکار خانم کوهپایه این مطلب را به ما مربیان شرکت درهمایش اعلام کردند وکمال تشکر را ازایشان دارم. اما غیراز این مسئله جدیدا در باشگاهها کارورزان برای پایین اوردن وزن بدور از چشم مربیان برای همدیگر خوددرمانی میکنند که ای کاش این خود درمانی لاقل ازطریق مواد غذایی یا مواد گیاهی صحیح باشد بطور مثال بین کارورزانم ورزشکارانی داشتم که به هم توصیه تخم مرغ آبپز بی رویه میدادند که بصورت آبپز حدود یک هفته توی یخچال فریز کنند وشبانه روز 3یا 4 وعده مصرف کنند که این روش درمانی نامطلوبی بود که تخلیه بی رویه مثانه را بهمراه داشت. چنان که هیچکدام نمیدانستند که تخم مرغ ابپزرا بیش از 2 روز نمیتوان در یخچال نگهداری کرد وهمچنین نمیدانستند که مصرف بی رویه تخم مرغ ابپز نفس تنگی وبریدگی تنفس بهمراه دارد .امید داریم که بتوان با هم وبه کمک هم به سیستم ورزش کمک کنیم // انشالاه //


  • شعبانی

    تاریخ : ۳۰ - آبان - ۱۳۹۱

    با سلام
    مدیریت سایت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این علامات مرا مسلما میدانید چرا؟حدود 2ماه پیش مطلبی در رابطه با اعتراض به اطلاع رسانی هیآت آمادگی جسمانی در مورد برنامه مسابقات بانوان زده بودم که متاسفانه تآیید نکردید چرای آن را نمیدانم ؟ایا وظیفه سایت اطلاع رسانی نیست؟

    روز 2شنبه 91/8/29 مطلبی در رابطه با گزینه وهشدار به ورزشکاران و اینکه به همدیگر خوددرمانی نکنند زده بودم که باز متاسفانه تایید نکردید.چرای آن را نمیدانم اگر مطلب ناخوشایندی یا لپ بیان ناخوشایندی داشت تصحیح میکردید ولی چرا حذفففف؟؟چنانکه عموم میدانند تنها مربی هستم که با سایت همکاری میکنم آیا باید پاپس بکشم؟؟؟؟
    مدیریت سایت …..این سوال من را لطفآ بی جواب نگذارید.من وقت اضاف ندارم که مطالب را موبه مو بزنم شما بخاط هر دلیلی که برای خودتان موجه میباشد حذف میکنید.


  • شعبانی

    تاریخ : ۳۰ - آبان - ۱۳۹۱

    با سلام خدمت مدیریت سایت (اقای کاظمی نزاد)
    ضمن خسته نباشید به شما من میدانم که بیشترین موارد را تایید میکنید اما فرض براین گرفتم شاید بر اثر مواردی که برما معلوم نیست خود سیستم سایت دچار مشکلاتی باشد که نظرات نه به غرض بلکه به دلایلی خودبخود حذف شوند چنان که مشاهده میکنم بعضی اوقات شاکیانی نسبت به این قضیه داریم چنانکه حضورتان عرض کردم مطلبی ارسال کرده بودم اما تاییدیه آن را مشاهده نکردم چون بهر حال همکاری همه ما برای پیشبرد ورزش ماهشهر است در اینجا از شما پوزش میطلبم .که امیدوارم این مشکلات در اینده کاملا حل شود .انشالاه.


  • يونس A

    تاریخ : ۱ - آذر - ۱۳۹۱

    با سلام و سپاس بيكران خدمت مديريت سايت و خانم شعباني مربي فهيم و زحمتكش ماهشهر واقعا به مورد خوبي اشاره كرده بوديد.از اقاي كاظمي تقاضا دارم درصورت امكان و فراهم بودن شرايط از تجربيات و مطالب پوياي خانم شعباني استفاده كنيد و بخش آموزش سايت را به وي بسپاريد تا مطالبش در صفحه اموزش كار شود.البته همينجا قول يه مصاحبه با ايشان را بدهيد.و در پايان كنجكاو شده ام در مورد ورزش ايروبيك بيشتر بدونم دوستان در صورت امكان ما را راهنمايي كنند.


  • شعبانی

    تاریخ : ۳ - آذر - ۱۳۹۱

    با سلام خدمت مدیریت سایت و ضمن همدردی به مناسبت این ایام وسوگواری (آقا ابوالفضل العباس )

    ( آقای یونس (A) ) با عرض سلام خدمت شما برادر گرامی ودوست ورزشکار همیشگی ما برسایت ورزشی ماهشهر.باید عرض کنم خدمتتان که من از استارت سایت اعلام همکاری همه جانبه خود را با سایت ورزشی بیان کردم .ودر حال حاضر چنانکه مشاهده میکنید همیشه روی لاین هستم واین بودن خودش مصاحبه است .وامیدوارم که بتوانم با تجربیاتی که تو سالهای کارم داشتم کمک کوچکی به جامعه ورزشی ماهشهر ارزانی کنم . واما در مورد کنجکاوی شما نسبت به ورزش ایروبیک باید بگویم که ایروبیک یک ورزش وسیع وگسترده است چه معلوماتی مد نظر شماست؟؟ وبلاگ ورزشی (ایروبیک وجوانان )را به شما توصیه میکنم .زیرا مدیریت سایت باید اجازه تام آموزشی را به ما بدهد که اگر ایشان این اجازه را بدهند منت بر دیده من میگذارند همه گونه معلومات را در اختیارهمگان خواهیم گذاشت.موفق یاشید.


  • بهار

    تاریخ : ۳ - آذر - ۱۳۹۱

    سلام به همه ی دوستان و مدیریت محترم سایت و سپاس بیکران از ^نظرات پویای ^عزیزان. نظر آقا یونس واسه سپردن صفحه ی آموزش به ^خانم شعبانی مربی فهیم و زحمتکش و فعال ماهشهر ^ خیلی عالیه.قابل توجه علاقه مندان ایروبیک این رشته علمی عالی انرژیک جالب و نشاط آوره. پاینده باشید.


ارسال دیدگاه