دفعات بازدید: 1,183

تاریخ انتشار: 1391/09/05 - 14:06

تفاوت نوشابه های ورزشی با نوشابه های انرژی زا

نوشابه های ورزشی از نظر محتویات و تاثیر گذاری تفاوت زیادی با نوشابه های انرژی زا دارند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان ماهشهر نوشابه های ورزشی برای متعادل کردن میزان مواد قندی، آب و مواد مغذی مصرف می شوند و این مواد با درصد خاصی هماهنگ با بدن در آن وجود دارد در حالیکه نوشابه های انرژی زا  مقدار زیادی شکر و کافئین دارند.

در بسیاری از مواد نوشابه های ورزشی باعث می شوند تا ورزشکار میزان بیشتری آب استفاده کند و این برای سلامتی وی نیز مفید است این در حالی است که نوشابه های  انرژی زا به علت وجود کافئین و گیاه گوآرانا ممکن است اعتیاد آور باشند و ترک آنها عوارضی از جمله سر درد بیاورد.

دیدگاه کاربران

نظرات در انتظار تایید: 1

کل نظرات :3

  • شعبانی

    تاریخ : ۶ - آذر - ۱۳۹۱

    با سلام وخسته نباشید وخداقوت به مدیریت سایت بخاطرمطالب آموزشی این اخیر.

    چرابسیاری ازمبتدیان ورزشکارنوشیدنیهای انرزیزا را با نوشیدنیهای ورزشی اشتباه میگیرند ؟وراه را به بیراه میروند؟کما اینکه ازمضرات نوشیدنیهای انرزیزا بی خبرند.یا اینکه ازنوشابه های گازداربی نهایت استفاده میکنندحتی افراد رزیمی.ازیک طرف خود رابه ضرب کشت به رزیم غذایی وابسته میکنندولی ازطرف دیگراز نوشابه های گازدارکه باعث فعال شدن ((زن های چاقی ))میشوند استفاده بی رویه میکنندچنانکه مضرات استفاده از نوشابه های گازداررا مطالعه نمیکنندبه چند نکته ازمضرات اشاره میکنیم.
    1)عامل پوسیدگی دندان 2)دیرغذارا هضم میکند 3)پوکی استخوان بهمراه دارد 4)باعث تحریک شدن اسید معده میشود 5)باعث بالارفتن قندبدن میشود خصوصا درافراد دیابتی که دچاردیابت نوع2 هستند وتجمع قندشان بیشتردر ناحیه شکم است.
    دراینجا چندتوصیه به افرادی که دچارعارضه قند هستند
    1)سعی کنندبرای فعالیت ورزشی صبح به باشگاه بروند زیرا دراول صبح قند بدن پایین است وراحتترچربی سوزی میکنند.2)بیشترین تمرینات خود را در سیستم هوازی انجام دهند …باشد که نتیجه بگیرند.//انشالاه //


  • مهدی یزدانی

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۳۹۱

    از نظر واقعا دلسوزانه و اصولی آقایاخانم شعبانی سپاسگزارم.برنامه ریزی وتمرینات اصولی بهترین سلامتی و ورزش است تا مواد شیمیایی و اسیدی که به خورد بدن داده مییشود


  • شعبانی

    تاریخ : ۲۵ - اسفند - ۱۳۹۱

    با سلام

    با تشکر از توجه شما آقای یزدانی..موفق وسربلند باشید..


ارسال دیدگاه