دفعات بازدید: 969

تاریخ انتشار: 1391/09/07 - 14:55

محمود مشحون : در مورد حضور نساج پور در پتروشیمی هم باز هم می‌گویم کار خلافی انجام نداده‌ایم

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط برگزاری لیگ برتر بسکتبال، وضعیت داوری، حضور بچیروویچ در مهرام و مسائل دیگر صحبت‌هایی مطرح کرده است که در زیر می‌خوانید:

*فارس: هفته چهارم لیگ برتر هم سپری شد، ارزیابی ‌تان از وضعیت لیگ چیست؟

بازی ها به خوبی برگزار شده است و کیفیت بالایی هم دارد. یکی از موضوعات مهم این است که مربیان و سرپرستان تیم‌ها همکاری بسیاری خوبی برای برگزاری بازی‌ها دارند و امیدوارم به همین شکل پیش برود. مربی اگر به تیمش مسلط باشد و به مسائل حاشیه‌ای توجه نکند، تمرکزش بیشتر است و بهتر می‌تواند بازیکنان خود را راهنمایی کند.

*فارس: سهمیه بندی بازیکنان در این فصل چطور بوده است؟

یکی از اهدافی که ما در تقسیم بندی بازیکنان داشتیم این بود که بازی‌ها به هم نزدیک شوند و کیفیت بالا برود. همان طور که دیدید هفته گذشته استقلال زرین قشم در گرگان با یک شوت برنده بازی می‌شود. دیدار ماهان و دانشگاه آزاد هم خیلی حساس بود. دانشگاه 10 امتیاز عقب بود، اما به یک باره 9 امتیاز پیش افتاد.

*فارس: کاهش تیم‌ها چه تاثیر داشته است؟

بدون تاثیر نیست، چون برخی بازیکنان در لحظات آخر جذب تیم ها شدند، اما اگر تصمیم با من باشد می‌گویم با 8 تیم قدرتمند برگزار شود.

*فارس: داوری‌ها حرف و حدیث زیادی داشته است. برخی مربیان اعتراض زیادی دارند؟

نمی‌توانیم بگوییم بدون اشتباه بوده است. هر طور بخواهیم حساب کنیم، باز هم اشتباه وحود دارد. ضمن اینکه قضاوت بازی‌های سنگین کار راحتی نیست. شاید اگر خود من هم مربی باشم یک جاهایی اعتراض کنم، اما آیا در همه بازی‌ها اعتراض وجود دارد یا در مسابقه‌ای که شکست می خورند؟ داوران قشر زحمت کشی هستند که برای حضور در هر مسابقه مبلغ کمی را می‌گیرند.

* فارس: گفته می‌شود فدراسیون برای حضور بچیروویچ، سرمربی تیم ملی در مهرام لابی پشت پرده کرده است.

افرادی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، تکلیف‌شان مشخص است. چه نیازی بوده است که بخواهیم لابی کنیم. مگر کار خلافی کرده‌ایم؟ خودم به برادرم گفتم که با مصطفی هاشمی صحبت کند که به کارش در مهرام ادامه دهد، اما هاشمی خودش قبول نکرد. بچیروویچ مربی ارزشمندی است که برای بسکتبال ایران خدمت می‌کند و آدم کوچکی نیست. هیچ کدام از موضوعاتی که مطرح می‌کنند، صحت ندارد.

*فارس: در وضعیتی که وجود دارد اینکه مربی داخلی را برکنار می‌کنیم و خارجی بیاوریم، نگران کننده نیست؟

من در این مورد نمی‌توانم توضیح دهم و کسانی که این کار کرده‌اند، خودشان باید پاسخگو باشند. از گنجی خواستم که هاشمی را راضی کنند تا بماند، اما آنها گفتند که خودش نمی‌خواهد کار کند.

*فارس: ظاهراً قرار است میتف، دستیار بچیروویچ هدایت یکی از تیم‌ها را برعهده بگیرد؟

به هیچ وجه چنین موضوعی نیست. این مربی در بخش‌های پایه و استعدادیابی در شهرهای مختلف ایران فعالیت می‌کند و به هیچ وجه هم از دستش نمی‌دهیم.

* فارس: اگر به مشکل مالی برخوردید آن وقت چه می‌شود؟

با همه مشکلات هم می‌سازیم. کمیته ملی المپیک کمک می‌کند و اگر آنها هم نتوانند از وزارتخانه می‌گیریم.

 

 

* فارس: حمایت فدراسیون بسکتبال از پتروشیمی و  سر و صدای زیادی به راه انداخته است؟

ما از همه تیم‌ها حمایت می‌کنیم و همه تیم‌ها متعلق به فدراسیون هستند. بحث حضور آنها از میانه فصل لیگ دسته اول به دلیل این بود که مدیرعامل پتروشیمی پیش از شروع فصل گفته بود که می‌خواهد در تمامی رده‌ها تیم‌داری کند، اما مشکلاتی در داخل باشگاه به وجود آمد که این کار عملی نشد و پس از ان مدیرعامل باشگاه هم از ما خواست که شرایط حضور آنها را فراهم کنیم که عملی نبود، اما شرط‌هایی را گذاشتیم که آنها هم قبول کردند.  اکثر تیم‌های حاضر در لیگ هم موافقت کردند. در مورد حضور نساج پور در پتروشیمی هم باز هم می‌گویم کار خلافی انجام نداده‌ایم و حقی را ناحق نکرده‌ایم. مطمئن باشید اگر قرار بود کار خلاف در فدراسیون انجام دهیم، یک ساعت هم نمی‌توانستیم بمانیم.

* فارس: هر تیم دیگری هم بود حضور آنها را در لیگ می‌پذیرفتید؟

بله. هر تیمی که بخواهد به رشد بسکتبال کمک کند ما در خدمت آنها هستیم و کمک‌شان می‌کنیم.

*فارس: قرار است راهی لبنان شوید؟

فردا جلسه هیئت رئیسه غرب آسیا برگزار می‌شود و دبیرکل جدید هم انتخاب خواهد شد. هاکبو خاجیریان به دلیل اینکه دبیر کل کنفدراسیون بسکتبال آسیا شده است، دیگر نمی‌تواند در وابا فعالیت کند و باید جای خود را به شخص دیگری بدهد.

* فارس: خاجیریان در مدت حضور در وابا مشکلات زیادی برای تیم‌های ایرانی درست کرد، با رفتن او به نظر می‌رسد وضعیت بهتر ‌شود؟

هاکوپ مدیر توانمندی است که بسکتبال غرب آسیا را به خوبی می‌شناسد و در این مدت هم خوب کار کرده است. تنها امیدوارم هر فردی که انتخاب می‌شود بهتر از گذشته کار کند.

* در مورد حضور آوانسیان در راس کمیته داوران آسیا به چه نتیجه ای رسیدید؟

آوانسیان یکی از داوران توانمند ایران و آسیا است که به راحتی می‌تواند این سمت را از آن خود کند. قرار است در لبنان با هاکوپ خاجیریان رایزنی‌های لازم را انجام دهیم و با توجه به رابطه خود آوانسیان با خاجیریان رسیدن به سمت ریاست کمیته داوران آسیا بعید نیست.

ارسال دیدگاه